A Lamborghini Gallardo LP560-4 tízhengeresének visszafogott változatát építik az R8-as rég várt, erősebbik változatába.
Az 5,2 literes V10-es Audi-féle változata 525 lóerős - így biztosítottak a Lamborghininek 35 lóerőnyi előnyt - de az erősebbik R8-as így is félelmetesen gyors. 100 km/h-ra 3,9, 200-ra pedig 12 másodperc alatt gyorsul, míg a végsebessége 316 km/h lett. A nagyobb motor révén ugyan 31 kg-mal nehezebb az R8 V10, mint a nyolchengeres változat - üresen 1,62 tonnát nyom - viszont a középmotoros elrendezés miatt a súlynövekedés nem igazán érinti az autó viselkedését kanyarban, hiszen a súlyelosztása így is igen közel esik az ideálishoz: az első tengely 44, a hátsó pedig 56%-ot visel a teljes tömegből. Részben a 235/35-ös első és a 295/30-as hátsó gumiknak is köszönhető, hogy az R8-as tízhengeres változatával akár 1,2g-s oldalgyorsulás is elérhető megcsúszás nélkül.
Külsőre nincsenek nagy különbségek a nyolc- és a tízhengeres R8-as között: ez utóbbi csupán a szélesebb oldalsó légbeömlők, és a belőlük kiinduló hosszabb ajtóbordák révén ismerhető fel első pillantásra. Ezen kívül csupán az eltérő mintázatú felnik és néhány jelentéktelen részlet árulhatja el a típus legmegszállottabb ismerőinek, hogy a tízhengeres R8-ast látják. Tekintélyes teljesítményéhez és tömegéhez mérten az erősebbik R8-as egész takarékos is lehet: vegyes ciklusban akár 13,7 liter benzinnel is beéri, bár nehezen tudunk elképzelni olyan szupersportkocsi-tulajdonost, aki meg tudja állni, hogy a fogyasztásra ügyelve közlekedjen.
Az R8 V10-es élő bemutatóját januárban tartják a Detroit Motor Show-n, a gyártása pedig 2009 első felében indul, ám több mint valószínű, hogy nem ez lesz a sportkocsi utolsó új változata. Később várhatóan elkészül a nyitott Spyder, és az sem lehetetlen, hogy a V12-es dízelváltozatot is gyártani kezdik egy későbbi időpontban.