1978 óta hevert elfeledve az autótörténeti jelentősségű alkatrészhalmaz egy ciprusi magángyűjteményben, most azonban előkerült, és egy alapos felújítást követően ismét kiállításra alkalmas állapotba kerülhet.
Ez a karosszéria nélküli váz-motor-váltó-futómű együttes az első Miura prototípusban szolgált, amelyet Torinóban állítottak ki még 1965-ben. Ez volt az első keresztben álló középmotoros utcai modell, és sokak véleménye szerint az első valódi közúti szupersportkocsi prototípusa. A nyers szerkezet 1977-ig a Lamborghini egyik raktárában hevert, ekkor látta meg a márka ciprusi képviselője, Marios Kritikos, aki a következő évben saját Range Roverével vontatta haza egy tréleren új szerzeményét. Kritikos azután saját raktára mélyére süllyesztette a Miura-alvázat. Most azonban sikerült új tulajdonost találni a számára: a kaliforniai Bobileff Motorcar Company már meg is kezdte a felújítását, így rövidesen ismét működőképes és kiállítható állapotba kerülhet.
Az utóbbi hónapokban több, hasonló sorsú különleges példány Miura is előkerült, többek közt egy egyedi roadster is, ami nem véletlen. A brit Joe Sackley kutatásai nyomán bukkantak az autókra, aki új könyvéhez, a januárban megjelenő Lamborghini Miura Bibliához keresett, és talált alapanyagot, mellékhatásként pedig több ilyen értékes járművet is megmentett az enyészettől.