Az autóipar válsága ellenére folytatja kínálata bővítését a BMW. A következő két-három évben több tágas, ötajtós modell bemutatását tervezik.
Az első, a PAS - azaz Progressive Activity Sedan - néven ismert modell már 2009 végén bemutatkozhat. Ez a típus az 5-ös sorozat műszaki alapjaira épül, de valamivel nagyobbnak ígérkezik annál: méreteiben állítólag az 5-ös és a 7-es sorozat közé esik majd. Lényegében ezzel a típussal szeretnék helyettesíteni a kínálatból hiányzó nagy egyterűt, így a belső helykínálat a legnagyobb BMW-kével vetekedhet, sőt, az sem lehetetlen, hogy készül belőle hétüléses változat is. Egy ilyen típus bemutatása persze több mint kockázatos - a Mercedes például a mai napig nem talált elegendő vásárlót az R-osztály számára -, de a PAS állítólag sokkal sportosabb lesz, mint bármely vetélytársa, így van rá esély, hogy sikert arasson.
2010-re várható a második hasonló modell, amely egy számmal kisebb lesz, és a 3-as BMW alapjaira épül majd. Ezzel a modellel a 3-as kombi és az X3-as közti űrt szeretné kitölteni a BMW, és azokat a vásárlókat célozza, akiknek a PAS stílusa ugyan tetszik, de vagy túl terebélyesnek, vagy túl drágának találják a típust. A BMW vezetése abban reménykedik, hogy ezt a kisebb modellt igazán nagy számban tudják majd értékesíteni, és ezzel akár ellensúlyozhatják is a gazdasági válság eladáscsökkentő hatásait.
A két ötajtós modellt állítólag abból a keretből fejlesztik, amelyet korábban néhány nagyobb modell elkészítésére szántak. Az utóbbi hónapokban ugyanis több típus fejlesztését is felfüggesztették: egyebek közt a CS tanulmány szériaváltozata, a 8-as sorozatként emlegetett négyajtós kupé sem készül el, ahogy a Range Rover és a Mercedes GL ellenfelének szánt X7-es tervéből sem lesz semmi.