A Legacy talán az egyetlen Subaru, amely joggal nevezhető elegánsnak, de vajon még meddig?
A Subaru Detroitban leplezte le a Legacy Concept elnevezésű szedánt, nyilvánvalóan azzal a céllal, hogy felmérje a közönség reakcióját az új formatervvel kapcsolatban. Azt mondanánk, az óvatosság indokolt: a tanulmányt leginkább a furcsa szóval jellemeznénk, és nem a szó legjobb értelmében. Rossz érzéseinkért elsősorban az autó két vége a felelős: a fura, tört vonalú első és hátsó lámpák, a kaotikus hűtőmaszk és a túlzottan hosszúnak látszó első túlnyúlás. Mintha megpróbálnák feléleszteni az előző Impreza szellemét - egy olyan modellét, amelyet kétszeri teljes felújítás után is csak a ralisikerek miatt lehetett eladni.
A jó hír az, hogy a furcsaságok mögül egy ígéretes Legacy-utód villan elő: oldalnézetből jól látszik, hogy a két tengely közt nincs komoly baj a formával sem, és ezeket a részleteket nézve az az érzésünk, az autó alapjai gyakorlatilag készen vannak. A konkrét adatok ismerete nélkül is feltűnik, hogy a tengelytáv hosszabb, és az egész autó valahogy testesebb lett. Természetesen ezúttal is a jól ismert szimmetrikus négykerék-hajtást találjuk a lemezek alatt, méghozzá a Subaru hathengeres boxermotorjának 3,6 literes változatával párosítva, valószínűleg pontosan úgy, ahogy a szériamodellben is lesz.
A japán tervezőknek persze még bőven lesz idejük csiszolni a formán, hiszen a Legacy ötödik generációjának bemutatásáig még vagy egy év hátra van - reméljük, addig sikerül némi harmóniát csempészni a típus megjelenésébe.