Már márciusban bemutatkozhat a Fiat csoport új, 1,8 literes benzinmotorja az Alfa Romeo jelenlegi csúcsmodelljében.
Tudomásunk szerint a 159-esben, illetve két testvérmodelljében, a Brerában és a Spiderben az újonnan kifejlesztett négyhengeres 200 lóerős változatát használják majd. Ez ugyan 30 lóerővel gyengébb, mint a csúcsváltozat, amelyet más modellekhez már hónapokkal ezelőtt beígért a Fiat, de így, kevésbé kiélezve a motor karaktere alighanem jobban illeszkedik majd a nagy Alfák nehéz karosszériájához. Az új típusváltozat forgalmazása már tavasszal, a bemutatóval csaknem egy időben megkezdődhet, és valószínű, hogy ezzel párhuzamosan kiszorul a kínálatból a 2,2 literes, 185 lóerős szívómotor.
Az Alfa Romeo a 159-est és kétajtós rokonait egyelőre a General Motorstól vásárolt benzinmotorokkal kínálja, ami egyre kényelmetlenebb az olaszok számára. Egyrészt a GM és a Fiat korábbi, szoros kapcsolata már évekkel ezelőtt megszakadt, így az átvett motorok fejlesztésébe nem igazán érdemes nagyobb összegeket fektetni. Másrészt az 1,9 és 2,2 literes négyhengeresek teljesítménye nem bizonyult elegendőnek a másfél tonnás Alfák igazán dinamikus mozgatásához.
Az új turbómotort nem csak a nagyobb Alfákba szánják: ugyanez a négyhengeres kerül a Lancia Deltába, az Alfa MiTo GTA-ba, a Fiat Bravo Abarthba. Később a Fiat csoport újabb kompakt- és középkategóriás típusaiban is felbukkanhat, lassanként leváltva az összes régebbi benzinmotort a 170-230 lóerős teljesítménysávban, ugyanúgy, ahogy mára a legtöbb 120-160 lóerős, benzines Fiat, Alfa és Lancia modellbe az 1,4 literes turbómotor kerül.