Álmunkban sem gondoltuk volna, hogy valaha is találkozunk 1,6 literes dízelmotorral a Volvo legnagyobb modelljeiben, pedig hamarosan ezt a kombinációt is megkaphatja, aki spórolni akar. A svéd gyártó ugyanis Genfben tovább bővíti alacsony fogyasztásra kihegyezett DRIVe fantázianevű sorozatát, kismotoros luxusautókkal és fronthajtású terepmodellekkel.
A DRIVe jelzés ugyanazt jelenti a Volvónál, mint a VW-nél a BlueMotion , az Opelnél az Ecoflex vagy a Skodánál a Greenline : egyszerű szériamodelleket alakítanak át úgy, hogy a fogyasztásuk a lehető legkisebb legyen, az összes többi tulajdonság pedig részletkérdés. A trükkök is ugyanazok: kis fogyasztású dízelmotor, kevesebb hűtőnyílás és csökkentett hasmagasság a légellenállás csökkentése, illetve kis ellenállású gumiabroncsok a gördülési ellenállás lefaragása érdekében.
Eddig C30-asokat, S40-eseket és V50-eseket kínáltak a 110 lóerős, 1,6 literes Peugeot-Ford dízelmotorral, ami elfogadható párosításnak tűnik, most azonban a nagyobb modellekkel, a V70-essel és az S80-assal folytatják a sort, amelyekbe meglepő módon ugyanez az apró motor került. A célt sikerült elérni, a legnagyobb Volvók átlagfogyasztása egy kisautóéval vetekszik: a gyári adat szerint akár 4,9 liter gázolajjal is beérik 100 kilométeren, arról viszont mélyen hallgatnak a gyáriak, hogy ezzel mennyire sikerült lomhává tenni a V70/S80 párost. A kis HDI a maga kategóriájában határozottan jó motornak számít - a nagy Volvókhoz hasonlóan bő másfél tonnás Peugeot 407-essel is elboldogul valahogy -, de a svéd presztízsmodellekhez aligha illik: egész biztos, hogy 12 másodperc feletti gyorsulási idő várható 100 km/h-ra, 190 km/h körüli végsebesség, és folyamatos kapcsolgatás a hatfokozatú kézi váltóval, ami ebben az árkategóriában már-már kínosnak hat.
A spórolós Volvók sora nem csak a két kismotoros csúcsmodellel bővül: a C30-as illetve az S40/V50 páros stop-start rendszert kap, az XC60 és XC70 hobbiterepjárók DRIVe változatait pedig 2,4 literes, 175 lóerős öthengeres dízellel, kézi váltóval és fronthajtással igyekeztek még takarékosabbá tenni. A C30 Stop/Start 3,9, az S40/V50 Stop/Start páros pedig 4 liter gázolajjal is beéri 100 kilométeren, míg a fronthajtású XC modellek átlagfogyasztása 6 liter/100 km-re csökken.
Az új DRIVe típusok valóban igen takarékosak, a kérdés csak az, ki vásárol majd ilyen autót. Talán a taxisok, esetleg néhány flottaüzemeltető nagyvállalat ráharap a lehetőségre, de még a legmélyebb válság közepette is nehéz olyan magánvásárlót elképzelni, aki elviseli egy kiskocsi tempóját drága luxusautójától, csak azért, hogy néhány liternyi gázolajat spóroljon.