Inkább közúton használható repülő, mint repképes autó a Terrafugia Transition, de a lényeg: hamarosan megvásárolható lesz, és valóban alkalmas közúti és légi közlekedésre is.
A korábbi, hasonló kísérletek kevés sikert hoztak: vagy autónak, vagy repülőgépnek voltak alkalmatlanok. A Transition azonban működik, ami valószínűleg annak köszönhető, hogy a tervezők szerényen közelítettek a problémához: csak egy repülőgépet akartak készíteni, amely lábon mehet a reptértől hazáig. Autónak végtelenül célszerűtlen is volna, hiszen csupán kétszemélyes, kettéhajtott, égnek meredő szárnyai miatt erősen szélérzékeny, és viszonylag kicsi, elöl burkolt kerekei miatt csak jó minőségű utakon érdemes közlekedni vele. Szárazföldön a végsebessége 105 km/h, és 9,5 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren. A levegőben sem különösebben ügyes szerkezet, repülni 185 km/h körüli sebességgel tud, a hatótávolsága pedig mintegy 725 km, de magánrepülőgépnek nyilván sokkal elfogadhatóbb, mint autónak.
A Transition 194 ezer dolláros (44,8 millió forintos) ára még így is viszonylag húzósnak tűnik, hiszen egy vadiúj, kétszemélyes Cessna 162-es, ami valamivel gyorsabb és nagyobb hatótávolságú, 112 ezer dollárba kerül, a különbségből pedig sok évi taxizásra, és repülőtéri tárolási költségre futja.