A múlt héten még csak az egyik sarkát láthattuk , most azonban alaposabban is megismerhetjük az új E osztály sportváltozatát.
Ahogy azt már korábban sejteni lehetett, az AMG az E osztályba is a bevált, 6208 köbcentis V8-as motort építette. Ezúttal egy 518 lóerős változatot használnak, amely 6800-as percenkénti fordulatszámon adja le a csúcsteljesítményét, a maximális nyomatéka pedig 630 Nm 5200-as fordulaton. A váltó ugyanakkor nem a megszokott hidrodinamikus automata, hanem a jóval hatékonyabb, tisztán mechanikus elven működő, hét sebességes, Speedshift MCT fantázianevű szerkezet. Ez egyrészt gyorsabban működik, mint a korábban használt olajos automaták - egy kapcsolás csupán egy tizedmásodpercig tart - másrészt jobb a hatásfoka, ami a fogyasztáson is meglátszik. A szerkezet négyféle üzemmódban használható: a C takarékos és kényelmes váltási programot jelent, az S és az S+ kapcsolásával egyre sportosabb automata működést érhet el a sofőr, míg M-ben kézzel kapcsolhatja a fokozatokat.
A menetteljesítmények nem változtak jelentősen az előző E63-ashoz képest: az autó 4,5 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ig és elektronika korlátozza a végsebességét 250 km/h-ra, ugyanakkor a fogyasztáson meglátszanak a fejlesztések: a korábbi modell vegyes üzemben még 14,5 liter benzint fogyasztott 100 kilométeren, szabványos vegyes ciklusban, az új változat viszont megelégszik 12,6 literrel azonos körülmények mellett.
Az autó által nyújtott élmény elsősorban persze nem a teljesítményen múlik, sokkal lényegesebb a futómű hangolása. Az AMG mérnökei ezúttal nem elégedtek meg a rugózás és a csillapítás áthangolásával: átdolgozták az első futómű geometriáját is az alapmodellekhez képest. Elöl 56 mm-rel nőtt a nyomtáv, és a bekötési pontokat is módosították az úttartás javítása érdekében. Hátulra légrugózás került, amely a terheléstől függetlenül szinten tartja az autó hátulját, és így kiszámíthatóbbá teszi a viselkedését. Ezen kívül közvetlenebb áttételű kormányművel, háromfokozatú (bekapcsolva, sport, kikapcsolva) menetstabilizáló elektronika, megnövelt teljesítményű fékrendszer és 19-es felnikre szerelt, elöl 255/35-ös, hátul pedig 285/30-as méretű gumiabroncsok támogatják, hogy az autó minden körülmények közt uralható maradjon.
Az E63-as külseje az AMG hagyományainak megfelelően eléggé visszafogott maradt, csupán a LED-es ködlámpákkal felszerelt, átdolgozott első lökhárító, a diffúzoros hátsó lökhárító, a négy kipufogóvég és a szokatlanul nagy kerekek jelzik, hogy a csúcsmodellt látjuk. Nincsenek hivalkodó szélesítések, égig érő hátsó, vagy földet söprő első légterelő, így nem nehéz meglepetést okozni a többi autósnak.
Az E osztály AMG változatát hivatalosan a jövő hét elején mutatják be a New York Auto Show-n.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
