Az új szabályozás a jelenlegi tulajdonosokra csak július 1-étől vonatkozik, de a kis négykerekűeket mától csak a megfelelő jogosítvánnyal lehet vezetni a ma életbe lépő törvénymódosítás szerint.
Az EU más országaiban segédmotoros kerékpárként kezelt L6e kategóriájú quadokról, illetve mopedautókról eddig nem rendelkeztek a magyar jogszabályok, így a tulajdonosok gyakran kerültek kellemetlen helyzetbe , annak ellenére, hogy az uniós szabályozás elvben Magyarországon is érvényes . A mai nappal életbe lépő jogszabály-módosítás rendezi ugyan a helyzetet, de jóval szigorúbban, mint a többi EU tagországban szokás. Eszerint a quadokat A1 vagy B, a mopedautókat csak B kategóriás jogosítvánnyal szabad használni, ráadásul mindkét kategória járműveit forgalmi engedéllyel és rendszámmal kell ellátni, ami várhatóan hasonló költségeket, és hosszadalmas eljárást jelent, mint a teljes értékű személyautók és motorkerékpárok üzemben tartása. Mindez nehezen érthető annak fényében, hogy a kétkerekű segédmotoros kerékpárokra még mindig jóval egyszerűbb szabályok vonatkoznak - úgy tudjuk, még évekig nem lesz kötelező a vizsgáztatásuk és rendszámmal való ellátásuk sem.
Megpróbáltuk kideríteni, hogy az új rendelkezések összhangban állnak-e az Európai Unió vonatkozó rendelkezéseivel, illetve hogy a quadok és a mopedautók esetében alkalmazott rendszám-kiadási eljárás különbözik-e a személyautóknál megszokottól, és ha igen, mennyiben, de a KHEM sajtóosztálya érdemi választ nem adott telefonos megkeresésünkre.
Forrás: MTI