Az új Legacy mellett a magasított kombi változat következő generációját is bemutatta a Subaru New Yorkban - vesztünkre. Úgy néz ki, a Subaru tervezői is ugyanabba a hibába estek, mint a Pontiac Aztek vagy a Ssangyong Actyon alkotói régebben: olyan nagyon szerettek volna valami érdekeset alkotni, hogy közben megfeledkeztek az alapvető esztétikai szabályokról. Ez a fajta eltévelyedés nem új a Subarunál sem, az előző Imprezát, és a Tribeca egyterűt is érték hasonló kritikák, de az új Legacy generáció talán még ezeknél is ziláltabbnak tűnik. A szedánt még csak-csak megmenti a tetővonal kellemes íve, de a kombi karosszériás Outback tényleg teljes esztétikai baklövésnek tűnik az oldalablakok vonalától teljesen elváló tetejével, és alul lépcsőzetesen kialakított hátsó lámpáival. A szépség persze mindenkinek mást jelent, így nyilván lesznek olyanok, akiknek megtetszik az új Outback, de talán nem tévedünk nagyot, ha feltételezzük, hogy többen akadnak majd a vásárlók közt, akik egyszerűen eltekintenek az autó külsejétől a belső értékei kedvéért. Az új Outback méretben túllép az elődjén: vagy öt centivel szélesebb és héttel hosszabb, ami jótékony hatással van a helykínálatra. Emellett a típus ezúttal is jó terepjáró képességekkel rendelkezik: az állandó összkerék-hajtás mellett a bő 22 centis hasmagasság is jól jön, ha elfogy az autó alól a szilárd útburkolat. Az autóban amúgy a szokásos Subaru-technikát találjuk: szimmetrikus összkerék-hajtást, és boxer elrendezésű benzinmotorokat. Az olcsóbb változatokba 2,5 literes, 170 lóerős négyhengeres kerül, fokozatmentes automata, vagy hatsebességes kézi váltóval, míg a csúcsmodellbe 3,6 literes hathengerest építenek, hagyományos ötsebességes automatával. A később bemutatkozó, Európába szánt kivitelek valószínűleg dízelmotorral is kaphatók lesznek.