Az Opel is elkészítette saját sportszedánját, méghozzá meglepő gyorsasággal: eddig sokszor csak évekkel a bemutató után készült el az OPC kivitel egy-egy Opel modellből, most azonban elég volt néhány hónap.
A gyorsaság magyarázata, hogy csupán a meglevő elemeket kellett egyetlen autóba építeni. A 2,8 literes, V6-os, turbófeltöltéses benzinmotorral és az összkerék-hajtású erőátvitellel is találkozhattunk már más GM modellekben, így csak össze kellett hangolni a kész hajtásrendszert az Insignia karosszériájával. A turbós hathengeresből ezúttal 325 lóerőt facsartak ki a tervezők, így az Insignia OPC kerek 6 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet, és ha nem volna benne elektronikus korlátozás, bizonyára könnyedén átléphetné a 250 km/h-t. A hajtás a Saab 9-3 Turbo X típusból már ismert, továbbfejlesztett Haldex kuplungos rendszerű, hátul elektronikusan vezérelt differenciálzárral, így közúton nemigen lesz probléma a tapadás megtartásával. Természetesen ekkora teljesítményhez már igazán hatékony fékrendszer dukál, amelyet a Brembótól szerez be az Opel.
A megfelelő műszaki tartalom persze csak az OPC mérnökök munkájának egyik fele: egy ilyen sportszedánnál legalább olyan lényeges szempont a megjelenés, mint az erőteljes motor. Az Insignia esetében 19 hüvelykes felnikkel, új lökhárítókkal, és látványos küszöbtoldásokkal igyekeztek sportosabbá tenni az összképet. Elöl két keskeny és magas, krómlkeretes légbeömlőt alakítottak ki - mintegy az vadállat pofájából kilógó szemfogakként - hátul pedig a lökhárítóba integrált kipufogóvégek, és a csomagtartón egy alacsony légterelő jelzi, hogy a leggyorsabb gyári Insigniát látjuk. Megmutatja ugyan, hogy veszedelmes, de nem hivalkodik vele. Belül is hasonló a helyzet: vannak ugyan nagy oldaltartású Recaro ülések, és a szokásosnál több a fémes színű díszítés, de itt is megmaradt a polgári hangulat.
Nem csoda, hogy az Insignia OPC bemutatásával így sietett az Opel: bár ebből a változatból aligha adnak el néhány ezernél többet évente, a típusról alkotott képet alapjaiban befolyásolja, és ezzel jelentősen növelheti az eladásokat is. Jelenleg pedig épp az Insignia az Opel egyik legkeresettebb modellje, amely így nagyban hozzájárulhat a cég siralmas anyagi helyzetének javításához.