Az Opel is elkészítette saját sportszedánját, méghozzá meglepő gyorsasággal: eddig sokszor csak évekkel a bemutató után készült el az OPC kivitel egy-egy Opel modellből, most azonban elég volt néhány hónap.
A gyorsaság magyarázata, hogy csupán a meglevő elemeket kellett egyetlen autóba építeni. A 2,8 literes, V6-os, turbófeltöltéses benzinmotorral és az összkerék-hajtású erőátvitellel is találkozhattunk már más GM modellekben, így csak össze kellett hangolni a kész hajtásrendszert az Insignia karosszériájával. A turbós hathengeresből ezúttal 325 lóerőt facsartak ki a tervezők, így az Insignia OPC kerek 6 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet, és ha nem volna benne elektronikus korlátozás, bizonyára könnyedén átléphetné a 250 km/h-t. A hajtás a Saab 9-3 Turbo X típusból már ismert, továbbfejlesztett Haldex kuplungos rendszerű, hátul elektronikusan vezérelt differenciálzárral, így közúton nemigen lesz probléma a tapadás megtartásával. Természetesen ekkora teljesítményhez már igazán hatékony fékrendszer dukál, amelyet a Brembótól szerez be az Opel.
A megfelelő műszaki tartalom persze csak az OPC mérnökök munkájának egyik fele: egy ilyen sportszedánnál legalább olyan lényeges szempont a megjelenés, mint az erőteljes motor. Az Insignia esetében 19 hüvelykes felnikkel, új lökhárítókkal, és látványos küszöbtoldásokkal igyekeztek sportosabbá tenni az összképet. Elöl két keskeny és magas, krómlkeretes légbeömlőt alakítottak ki - mintegy az vadállat pofájából kilógó szemfogakként - hátul pedig a lökhárítóba integrált kipufogóvégek, és a csomagtartón egy alacsony légterelő jelzi, hogy a leggyorsabb gyári Insigniát látjuk. Megmutatja ugyan, hogy veszedelmes, de nem hivalkodik vele. Belül is hasonló a helyzet: vannak ugyan nagy oldaltartású Recaro ülések, és a szokásosnál több a fémes színű díszítés, de itt is megmaradt a polgári hangulat.
Nem csoda, hogy az Insignia OPC bemutatásával így sietett az Opel: bár ebből a változatból aligha adnak el néhány ezernél többet évente, a típusról alkotott képet alapjaiban befolyásolja, és ezzel jelentősen növelheti az eladásokat is. Jelenleg pedig épp az Insignia az Opel egyik legkeresettebb modellje, amely így nagyban hozzájárulhat a cég siralmas anyagi helyzetének javításához.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
