2009 első negyedévében csupán kétféle személyautóból sikerült több mint százezret eladni Európában: a Volkswagen Golfból és a Ford Fiestából. A teljes három hónapot nézve még a Golf volt az erősebb, de márciusban már a Fiestából adtak el többet.
A Jato Dynamics adatai szerint az idén 16,9%-kal zsugorodott az európai autópiac - összességében 3 401 473 személykocsit sikerült eladni március végéig, 691 350-nel kevesebbet, mint 2008 elején, de ha a részletes adatokat nézzük, már látszik a tucatnyi európai országban bevezetett roncsprémium keresletfelhajtó hatása. Ez elsősorban néhány kisautónak tett jót: a Ford Fiesta eladásai 15,7, a VW Polóé 3,2, a Fiat Pandáé 16,1%-kal növekedtek az előző év első három hónapjához képest, míg a többi népszerű európai típusra a visszaesés jellemző.
A negyedévet még a VW Golf zárta a legjobban: 119 651 példányt vásároltak belőle, míg a második Fiestából 113 576-ot adtak el. A további helyezéseken a Peugeot 207-es, az Opel Corsa, a Ford Focus, VW Polo, a Fiat Grande Punto, a Fiat Panda, a Renault Clio és az Opel Astra osztozik. Ugyanakkor márciusban már a Fiesta ugrott az élre 52 805 eladott példánnyal, a Golf csak a második 46 415-tel, és a további sorrend is módosult: a Corsa, a 207-es, a Polo, a Punto, a Focus, a Pada, a Clio és az Astra következik a sorban.
Egyelőre úgy néz ki, a Fiesta lehet az év nyertese Európában, de még több autónak is van esélye beleszólni a sorrendbe - például az új Volkswagen Polónak, netán az év második felére várható következő Opel Astrának - bár az az érzésünk, ezek a vadiúj modellek igazán csak 2010-ben futhatják ki a formájukat.