A legkisebb Cadillac csak Európában kapható, a következő generáció azonban már globális modell lesz.
A BLS lényegében szükségmegoldás: annak idején a GM vezetése úgy gondolta, egy kisebb modellel lehetne népszerűbbé tenni a Cadillac márkát Európában, ezért új külső karosszériaelemeket terveztek a Saab 9-3-as számára. A módszer azonban nem vált be, a BLS eladásait nemigen sikerült évi tízezer fölé tornászni. Ugyanakkor az amerikai Cadillacnek hiányzik egy, a CTS-nél kisebb alapmodell, amely felvehetné a versenyt a 3-as BMW-vel, vagy az Audi A4-essel. Épp ezért a GM-nél elkezdték egy új típus tervezését, amely az Opel Insignia és a Buick LaCrosse alapjait képező Epsilon II padlólemezre épül, és egyaránt forgalmazható Európában, Észak-Amerikában, a Közel-Keleten és Ázsiában, azaz a Cadillac minden számottevő piacán.
A GM 166 kódjelű modell állítólag még az Opel Insigniánál is nagyobb méretű, és tágasabb belső terű típus lesz - karakterét tekintve hasonló, mint a Lexus ES sorozata - és egyaránt kapható lesz első- illetve összkerék-hajtással. A GM a dízelváltozatokról is lemond, így kizárólag négy- és hathengeres benzines motorok kerülnek a típusba, ára alapján pedig a Buick LaCrosse és a Cadillac CTS közé illeszkedik majd az új Cadillac. A fejlesztést ugyan nemrég kezdték meg, de a kész műszaki alapoknak köszönhetően a típus két éven belül bemutatkozhat.
A General Motors ugyanakkor több fejlesztési programot is leállított a Cadillacnél. Nem készül több dízelmotoros modell a belátható jövőben, a CTS-be sem kerül be az évekkel ezelőtt beharangozott 3 literes V6-os, és leálították az új, Alpha kódnevű, középkategóriás, hátsókerék-hajtású típus fejlesztését is, amellyel a 3-as BMW közvetlen vetélytársát szerették volna létrehozni.