A korábban használt 1,4 literes, 68 lóerős PSA-Ford dízelmotort váltják le egy erősebb, 1,6 literes négyhengeressel.
Ez a motor persze csak a kettesben újdonság, hiszen a Peugeot, a Citroën és a Ford mellett a Volvo, a Mini, és a hármasban a Mazda is használja már egy ideje az 1,6 literes dízel különféle változatait. A Mazda kisautójába a gyengébbik, 90 lóerős kivitel kerül, 212 Nm-es csúcsnyomatékkal, de ez is jelentős előrelépés a régebbi, 1,4 literes motor 68 lóerejéhez és 160 Nm-es csúcsnyomatékához képest. Az autó végsebessége így 162 km/h-ról 173-ra nő, a fogyasztása viszont csökken: a gyári adatok szerint megelégszik 4,2 liter gázolajjal 100 kilométeren. Az erősebb dízelmotorhoz ötsebességes kézi váltó jár, és e típusváltozat alapfelszerelésének már része lesz a menetstabilizáló elektronika.
Az új dízelmotoros Mazda2-es Európa nagy részén Júniustól lesz kapható.