Valahogy fel kell hergelni a népeket, hogy a bemutató után ráharapjanak az új X1 szabadidő-autóra, és addig se vegyenek mondjuk Honda CR-V-t, vagy Audi Q5-öst. A BMW marketingesei ezért most azt találták ki, hogy nagy mennyiségű képet mutatnak saját, álcázott prototípusairól, így jelezve, hogy már nem kell soká várni a bemutatóra.
A fotók alapján persze csak nagy vonalakban látható az autó, hiszen a karakteresebb részleteket kaotikus mintázatú álcafólia takarja. Annyi azért megállapítható, hogy a végleges X1-es nagy vonalakban a tanulmány-változat sémáját követi. Szabadidő-autónak egy picit alacsony a hasa, belépőmodellnek egy hangyányit nagy - például az X3-assal összevetve - és az új BMW módi szerint kicsit ormótlan, hatalmas, a hetesét megszégyenítően hatalmas vesékkel. Mindezek ellenére nem kételkedünk benne, hogy kapkodnak majd utána, hiszen X BMW-t olcsóbban még aligha kínáltak.
A fotókon kívül néhány adat is nyilvánosságra került. Elárulták például, hogy milyen motorokkal kerül forgalomba. A belépőmodellek kétliteres négyhengereseket kapnak, és xDrive18i illetve xDrive18d néven kerülnek forgalomba, ezen kívül lesz még xDrive20d kivitel 177 lóerős turbódízellel, xDrive23d 204 lóerős kétturbós dízellel, és egy hathengeres csúcsváltozat, az xDrive28i. A 177 lóerős dízelváltozat 8,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra és 5,8 litert fogyaszt 100 kilométeren, míg a 204 lóerős 7,3 másodperc alatt éri el a százas tempót, és legfeljebb 223 km/h-val képes haladni. Úgy tudjuk, a két alapkivitel nem csak összkerék-hajtással, de hátsókerék-hajtással is elérhető lesz, bár egy-egy ilyen kivitel aligha nyújt majd többet, mint a típus alapjául szolgáló hármas BMW.
A végleges X1-es bemutatóját várhatóan Frankfurtban tartják szeptemberben, és úgy tudjuk, a forgalmazás is megkezdődik még az ősz folyamán. Addig viszont folytatódik a beetetés: a nyáron alighanem egyre több és több apróság derül majd ki az X1-esről.