Késik az új Lamborghini csúcsmodell
Állítólag két évvel elhalasztották az új sportkocsi bemutatását, igaz, a Murcielago jól fogy, így a váltást nem is indokolná semmi.
Úgy tudjuk, a döntésnek elsősorban anyagi, és nem műszaki okai vannak: a Lamborghini üzem átszerszámozása, és a Murcielago utódjának bevezetése euró-százmilliókba kerülne, viszont most a sportkocsigyártó anyacége, a Volkswagen is spórolásra kényszerül. Ráadásul a Reventón , az LP650 Roadster és az LP670-4 SuperVeloce modellek révén a Murcielago ismét a figyelem középpontjába került, így a gyártósorok ismét teljes kapacitással működhetnek, a hagyományos, csővázas Lambók újabb aranykorukat élik.
Pedig az utódmodell állítólag már majdnem készen van, 2010-ben be is mutathatták volna. A legnagyobb különbség a Murcielago és utódja között a vázszerkezet volna: az új modell a Gallardóhoz hasonlóan alumínium tartószerkezetre épül, így az egyetlen, ami elődeihez kötheti az a Bizzarrini-féle V12-es ősmotor. Ezt állítólag megtartják - persze némileg továbbfejlesztve - ahogy a hajtáslánc többi része is szinte egy az egyben megmarad.
A 2012-re halasztott bemutató persze csak a szokásos modellciklus fenntartását jelenti. A Countach 1974-től 1990-ig, a Diablo 1990-től 2001-ig szolgált, és így a Murcielago is 11 évig marad a Lamborghini csúcsmodellje.