A csőd felborította az egykori GM birodalom hormonháztartását, így most minden részleg úgy próbál menekülni, ahogy tud. Az ausztrál Holden például új típus fejlesztésébe fogott, egy olyanéba, ami az Opelnél gyakorlatilag már készen van.
A General Motorst lehet ugyan szidni sokmindenért, de annyi biztos, hogy külföldi részlegei között ésszerű munkamegosztást alakított ki az elmúlt évek során. A kisautók fejlesztését a Daewoora, a közepes modellekét az Opelra, a nagy, hátsókerék-hajtású típusok kialakítását az ausztrál Holdenre bízta, így sehol nem végeztek felesleges munkát. Az anyavállalat csődje azonban megbontotta ezt az okos egyensúlyt. A Holden például nem szállíthat több Commodore szedánt Észak-Amerikába, Pontiac G8 jelzéssel, ami az ausztrál részlegnek jelentős bevételkiesést hoz.
Így megszületett a döntés: valami mást kell készíteni, ami nemzetközi szinten is eladható, és hasonló nagyságrendű pénzt hoz, mint amennyit a G8-astól reméltek. A Holden vezetése szerint az új Chevrolet Cruze alapjaira épített rövid, csapott hátú ötajtós lehet a megoldás, egy picit gazdagabb felszereltséggel és olyan korszerű megoldásokkal, mint a GM 1,4 literes turbós benzinmotorja. A fejlesztéssel a tervek szerint el is készülnének egy-két éven belül, és kínálhatnák az ausztrál típust a világ minden részén. A baj csak az, hogy egy ilyen autó már létezik: az ősszel bemutatkozó új Opel Astra ötajtós, kicsit jobban felszerelt, mint a Cruze, de ugyanarra a padlólemezre épül, és valószínűleg a Holden is megkaphatná a fejlesztésre szánt összeg töredékéért, ha nagyon akarná, hiszen a GM-nek még az átadást követően is jelentős részesedése van az Opelben.
Úgy néz ki, a GM összeomlásának egyik első áldozata a nemzetközi vállalatcsoport legjobb része - a globális fejlesztési modell - lesz, amely meggátolta, hogy a részlegek egymás ellen versenyezzenek, kétszer-háromszor elvégezve ugyanazt a munkát.