A Cupra R állítólag ugyanazokat a műszaki megoldásokat hordozza majd, mint a VW Scirocco nemrég bemutatott csúcsváltozata , így a legerősebb ötajtós kompaktok egyike válhat belőle.
A Leon Cupra két éve mutatkozott be, és bár ma is az egyik legerősebb a Volkswagen csoport hasonló modelljei közt, időközben bemutattak néhány újabb fejlesztést, amellyel még jobbá tehető. A legfontosabb az XDS, amellyel szimulálható a drága önzáró differenciálmű, és gyakorlatilag ingyen van az autógyártónak: csupán a két első féket működteti egy filléres elektronikus vezérlőegység a kipörgésgátló szenzorjelei alapján. Ennek köszönhetően kerülhet be az elsőkerék-hajtású modellbe az Audi S3-as 265 lóerős TFSI motorja is: már nem kell attól tartani, hogy padlógáznál teljesen irányíthatatlanná teszi az autót. A Scirocco R-ben mindez már be is mutatkozott, így a Seat részéről logikus lépés, ha szintén beveti a már amúgy is rendelkezésre álló technikát. Ráadásul a Leon lassan elérkezik életciklusa közepéhez, arra a pontra, amikor egyre nagyobb szükség van a feltűnésre, hogy fenntarthassák az eladásokat, a Cupra R pedig kiválóan megfelelne vevőcsalogatónak.
A pletykák szerint már a szeptemberi Frankfurti Autószalonon találkozhatunk a legerősebb Leon változattal, és talán a gyártás is beindulhat még az idei év során.