A 924-essel egyszer már megjárták, a Cayenne-nek viszont senki nem rótta fel soha, hogy idegen hathengeresekkel készül. Így a Porschénél állítólag ismét felmerült, hogy a legkisebb sportkocsijaikba az Auditól vásárolt motorok kerüljenek.
Stuttgartban már többször kijelentették, hogy nem készítenek a jelenlegieknél olcsóbb belépőmodelleket, de egyre inkább úgy fest, hogy a Porsche is kénytelen valahogy spórolni a fejlesztésen. A sportkocsikba már jó ideje csak hathengeres boxermotorokat építenek, de most állítólag azt fontolgatják, hogy a Boxster-Cayman páros utódait már az Auditól vásárolt turbófeltöltéses négy- és öthengeresekkel gyártsák. Az alapmodellekbe az Audi TT-S-ből ismert kétliteres, 272 lóerős négyhengeres kerülhetne, míg az erősebb változatokba a TT-RS 2,5 literes, 340 lóerős öthengeresét szerelnék. Ehhez persze teljesen új vázszerkezetre és hajtáselemekre volna szükség - hiszen ez a két motor keresztben volna beépíthető a sportkocsikba - de a Volkswagen elvben ezen is tudna segíteni, hiszen már készül egy középmotoros roadster-platform a BlueSport tanulmány szériaváltozata számára, amelyet a Porsche is felhasználhatna.
A legnagyobb kérdés persze az, hogy a Porsche vezetése meg meri-e tenni, hogy szakít a hagyományokkal, és ismét soros motorokkal hajtott sportkocsival jelentkezik, kockáztatva, hogy a vásárlók elforduljanak a Boxster sorozattól, amelynek a cég az elmúlt évtizedben a sikerei nagy részét köszönhette.