Miközben elsősorban a sportos DS3-asról beszélnek, úgy néz ki, a Citroën az ötajtós C3-as leváltásán is dolgozik: az év végén már a második generáció állhat a szalonokban.
Értékelhető kémfotók egyelőre nincsenek, de egy - valószínűleg leírásokon alapuló - fantomképpel már találkoztunk. Eszerint a C3-as jellegzetes gombóc-karaktere megmarad, de a méretei nagyobbak lesznek, és a formatervről már a DS3 sportosabb vonásai köszönhetnek vissza. Műszaki szempontból persze megegyezik egymással a két autó. A tervezők a Peugeot 207-esnél megismert platformot használták a fejlesztéshez - így több mint valószínű, hogy az új C3-as már felülről közelíti a 4 métert - és a motorválaszték is régi ismerősökből áll majd: 1,4 és 1,6 literes BMW-PSA benzinesekből, és ugyanekkora hengerűrtartalmú PSA-Ford turbódízelekből.
Az előző C3-as 2001-ben hatalmas dobásnak számított: ez volt évtizedek óta az első, őszintén megkapó formavilágú tömegmodell a Citroën kínálatában. Nyolc évnél tovább azonban még a legszebb és legjobb kisautó sem állja az öldölkő versenyt, amit a piac diktál, így a Citroën várhatóan nem húzza az időt sokáig: a premier a Frankfurti Autószalonra várható, és a forgalmazás is megindulhat még az ősz folyamán.