A csődeljárás előtt a Chrysler vezetése eladta volna a Dodge sportkocsigyárát, de senkinek sem kellett. A vállalat átszervezését irányító Fiat azonban ad még egy esélyt a Vipernek: azt mondják, az ismert nevet érdemes megtartani.
"A Viper meghódította a világ sportkocsirajongóit. Különösen büszkék vagyunk rá, hogy a Dodge zászlóvivője a legjobb amerikai sportkocsi lehet." - mondta a márka új igazgatója, Mike Accavitti. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a Viper marad, sőt, alighanem a fejlesztésére is költenek majd, ha már lesz miből. A korábbi tervek szerint 2009 végén leállították volna a gyártást, mivel a brutális, V10-es sportkocsi bemutatása óta csak viszi a pénzt, hasznot csak áttételesen, a Dodge imázsának javításával hoz. A Fiatot azonban nem szorítja úgy a költségcsökkentés kényszere, mint a cég korábbi igazgatóit: egyelőre van elég pénz a napi működés fenntartására, a Viperre viszont nagy szükség lesz, ha a Dodge-ba új életet akarnak lehelni a következő két-három év során. Egy ilyen modellel igazolható a márka amerikai identitása, amelyet igencsak megtépázhatnak az olaszoktól érkező új típusok.
A Viper gyártását még 1992-ben kezdte meg a Chrysler, de a drága, nagyrészt kézi munkával épített típus iránt soha nem mutatkozott hasonlóan nagy kereslet, mint legkomolyabb vetélytársa, a Corvette iránt: tavaly készült el a 25 ezredik példány.