Túl iszákos a Honda Insight?
Úgy hallani, a Honda máris hozzálátott a kompakt hibrid továbbfejlesztéséhez, miután kiderült, hogy a Toyota Prius III lekörözte az Insightot fogyasztásban és kényelemben is.
A különbség elvben nem jelentős - az Insight átlagfogyasztása 4,4, a Priusé 4,3 liter 100 km-en, vegyes ciklusban - de míg a Prius inkább a kompakt kategória nagyobb modelljei közé sorolható, addig az Insight térkínálata inkább egy kisautóéhoz közelít. Ráadásul a Honda hibridje kritikusai - főleg az amerikai vásárlók - szerint túl kemény futóművet kapott, túl zajos, és nem is eléggé fürge. A Honda ezért állítólag egy korai modellfrissítéssel próbál javítani a helyzeten: megpróbálják csökkenteni a fogyasztást, átdolgozzák a futóművet, javítanak a zajszigetelésen - azaz megpróbálják élhetőbb autóvá tenni az Insightot. Kérdéses persze, hogy a Honda hibrid rendszere, amely a villanymotorral csak besegít a benzinmotor működésébe, rendelkezik-e annyi fejlesztési tartalékkal, mint a Toyotáé, ahol a villanymotor és a benzinmotor párhuzamosan működik, és így az autó akár tisztán villamos hajtással is haladhat.
Pontosan nem tudni, hogy a fejlesztések mikorra készülnek el, de a hírek szerint a Hondánál nagyon komolyan veszik a feladatot: elképzelhető, hogy egy-másfél éven belül elkészül az új változat, amely már nem csak árban versenyezhet a Priusszal.