Az elmúlt években egész jól ment a bolt az olasz cégnek - még a válság első hónapjait is jól megúszták, hála a roncsprémiumoknak - de 2009 második negyedéve már ráfizetéssel zárult a Fiat számára is.
A cég nettó vesztesége április és június között 179 millió euró volt, ami a Fiat méretéhez képest még épp elviselhető mértékű deficit, de a tavaly ilyenkor keletkezett 646 milliós nyereséghez képest így is jó nagy pofonnak tűnik. A Fiatnál most abban bíznak, hogy a piaci helyzet lassan bár, de javulni fog, és így ismét nyereséget termelhetnek az év második felében, de ez pillanatnyilag elég optimista feltételezésnek tűnik. A Fiat ugyanis nemrég a nyakába vette a Chrysler feltámasztásának gondját is - ami a legjobb indulattal sem nevezhető kockázatmentes lépésnek - és az európai piac sem biztonságos terep, mivel az év vége felé számos országban lejárnak a roncsprémium-programok, amelyek pedig épp a kicsi és takarékos autók eladásának kedveztek, amilyenekből a Fiat haszna nagy részét szerezte.
A veszteség miatt alighanem látványos spórolás következik, amely elsősorban a közvetlen anyagi hasznot nem hozó típusok fejlesztésének lelassításával, vagy leállításával járhat. Az első áldozat az Alfa MiTo GTA, de könnyen lehet, hogy a következő hónapokban további típusok eshetnek áldozatul a költségcsökkentési törekvéseknek.
Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!