A Toyota 7 éve mutatta be az első hidrogén-hajtású modelljét, a Mirait, amelynek azóta már a második generációja fut, idén tavasszal pedig elkezdi árusítani az autóban szolgáló üzemanyagcellás technológia egy változatát. A lehetséges partnerek között vonat- és hajóüzemeltetők, valamint energetikával foglalkozó cégek, áramszolgáltatók szerepelnek.
Az Európában az új Qashqai-jal bemutatkozó e-Power soros hibrid hajtás állítólag negyedével hatékonyabban működhet, mint az iparági hibrid átlag, amely a japánok szerint 40% körül van. Ez pedig kisebb fogyasztást és károsanyag-kibocsátást jelent.
Az egykori Opel motorgyár – amely egy ideje a PSA-hoz tartozott, most pedig a Stellantis logóját kapja meg - újabb termék gyártására készülhet.
A nikkel nagyobb mennyiségű beszerzése évek óta probléma a Li-ion akkumulátorok gyártói számára. A fém – a kobalttal együtt – a Li-ion akkumulátorok magas árának egyik oka: a bányászata nem követi a növekvő keresletet, és a lelőhelyek egy része politikailag instabil régiókban van.
A Defender ugyan nem azzal szerezte a hírnevét, hogy különösebben sportos lett volna, viszont most készül egy változat, amely sportkocsi módjára gyorsul.
A héten nem csak Osamu Suzuki visszavonulását jelentették be, de a Suzuki következő ötéves tervéről is közöltek néhány részletet. A legfontosabb ezek közül, hogy a cég a nyeresége rovására növeli a fejlesztésre szánt összeg nagyságát.
Nemrég szorosabb együttműködésről állapodott meg a Mercedes és az Astron Martin, így nem meglepő, hogy költséges motorfejlesztési programjáról lemond a brit gyártó.
Sok üzenet jött már a Peugeot-tól, hogy hamarosan online sajtótájékoztatót tartanak, el ne felejtsem. Hogyan is felejthetném el ennyi e-mail után? Esélytelen. Meg aztán ritkán felejtek el ilyesmiket. Még érdekel is, mert belengették, hogy dizájn tematikájú lesz az esemény, amit Linda Jackson, a Peugeot vezérigazgatója tart monitoromban. Közvetlenül a rozsdásított Vespa és egy halom kisautó mögül.
A Ferrari első komoly versenygyőzelmeit a sportkocsik között aratta – 1949-ben már egy 166 MM nyert Le Mans-ban – de az emelkedő költségek miatt 1973 óta nem készítettek gyári prototípust. Most azonban bejelentették, hogy saját Le Mans Hypercar kategóriás autót készítenek, amely több bajnokságban is felbukkanhat.
A műszaki alapok változása alapján sejthető volt, hogy a Fabia is távolabb kerül a városi kisautó-ideáltól, és közelebb a családi autókhoz, de a konkrét méreteket látva ez már nem csak megérzés.
Bár korábban egyértelműen a fúzióban látta a jövőt a Geely, amely jelenleg is a Volvo tulajdonosa, a legfrissebb közös közlemény arról szól, hogy félretették az erre vonatkozó terveket, helyettük az együttműködés elmélyítésére koncentrál a két cég.
A Bowler műhely eredetileg Land Rover alapú tereprali-versenyautóiról lett híres, most pedig már a Jaguar Land Rover egyik részlegekét működik tovább, ám néhány éve tettek egy kitérőt a katonai járművek irányába is.
Egyértelműen a legrégebben hivatalban levő autóipari vezető a Suzuki elnöke, aki talpon tudta tartani az autó- és motorkerékpár-márkát, annak ellenére is, hogy minkét piacon sokkal nagyobb vállalatokkal kellett versenyre kelni.
"Ha valami olyat akarsz alkotni, amely kiemelkedik a többi közül, akkor azt valahogy meg kell különböztetni, másnak kell lennie. Ha új vásárlókat szeretnél megszólítani, akkor kiemelkedő terméket kell csinálni. Nem akarunk mindenkinek megfelelni, csak az ügyfeleink kedvében járni.” - mondta egy interjúban a BMW vezető formatervezője, Domagoj Dukec, aki valószínűleg már nagyon unja magyarázni a bizonyítványát.
A koreai gyártó a legdrágább, de legbiztosabb megoldás mellett döntött: lecserélik 82 ezer villanyautó hajtásrendszerében a Li-ion akkucsomagokat, ettől remélik, hogy nem fordul elő több tűzeset.
A Grumman LLV 1987 óta szolgálta az amerikai postai kézbesítőket, de az utóbbi években már mutatta a jeleit a teljes kiöregedésnek. Az utóbbi évek tűzesetei után egyértelmű volt, hogy új járművekre van szükség, így most bejelentették a 2015 óta húzódó tender győztesét.
Okosvárost épít a Toyota a Fudzsi hegy lábánál, ahol új technológiákat tesztelnek például a robotika és a mesterséges intelligencia területén.
A Mitsubishi vezetése tavaly nyáron döntött úgy, hogy szép lassan elkezdi leépíteni európai érdekeltségeit. A Financial Times értesülései szerint ennek a tervnek a megváltoztatásáról tárgyal most a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség vezetése.
Az öthengeres Cupra Formentor bemutatása kapcsán említették meg a márka jövőbeli terveit, amelyek közt kitüntetett szerep jut három új elektromos típusnak.
A tavaly bemutatott Lexus IS sportos csúcsváltozatát a napokban mutatták be Észak-Amerikában, egy kis meglepetéssel. Hiába pletykáltak korábban új sportmotorokról, és a régi V8-as gyártásának megszűnéséről, most mégis ezt használják fel az IS 500 F jelzésű modellben.
A Mercedes-Benz C osztály a márka legkelendőbb modellcsaládja évek óta, amit remekül illusztrál, hogy 1982, a 190-es bemutatása óta már túl van 10,5 millió darabon a számláló. Mostanában minden hetedig eladott Mercedes valamelyik C változat. Talán e népszerűség az oka, hogy bár vadonatúj C érkezik idén, ezt a külső rejti – ránézésre a 2018-ban frissített legutóbbi modell van a képeken.
A kontinentális Európát az Egyesült-Királysággal összekötő Csalagút semmi ahhoz képest az alagútrendszerhez képest, ami a brit sajtó szerint Boris Johnson miniszterelnök fejében formálódik. A rendszer behálózná az Ír-tengert, hogy összekössék vele Angliát és Skóciát Észak-Írországgal. Az pedig külön elképesztő, hogy mindezt a tenger közepén lévő Man szigeten, pontosabban az alatt futó "körforgalom" kötné össze.
Bár egyelőre még a közönséges T.50-esből is csak a prototípust mutatták meg, most egy újabb változatot is bejelentett Gordon Murray autóépítő vállalkozása. A T.50s Niki Lauda utcai használatra ugyan nem lesz alkalmas, de azt ígérik, ez lesz minden idők legjobb pályanapos szuperautója.
A Hyundai, bár több elektromos típust is kínál, eddig biztonsági játékot játszott: elektromos autói – mint az Ioniq és a Kona – valamilyen benzinmotoros hajtással is elérhetők voltak. Így biztosították, hogy meglegyen a megfelelő példányszám, de most elkészült az első olyan modelljük, amely már csak tisztán elektromos hajtással készül majd.
Az aktuális divatnak megfelelően újabb, még nem termelő villanyautó-gyártót visznek tőzsdére. A jól ismert fordított felvásárlásos trükköt alkalmazzák: a Churchill Capital IV nevű nyílt részvénytársasággal egyesül a Lucid, így válthat maga is vállalkozási formát.