A hazai használtautó-piacra szépen-lassan beszivárognak a Katrina- és Sandy-hurrikán után maradt autók. Csábító ajánlatok tömege, de vajon jó üzlet-e a vízkáros autó?
Már olvasóinktól is kapjuk a hirdetéseket, legutóbb György talált meg minket a Facebookon ezzel az ajánlattal, ami több, mint csábító.

Ki lehet takarítani?
Persze, mindent ki lehet takarítani, de nem mindegy, hogy milyen sáros volt a víz, amiben állt. Sok munka lesz az biztos.
Mire kell figyelni vízkáros autónál?
Arra figyeljünk, hogy ne vegyük meg vagy csak nagyon óvatosan. Nem lehet mire figyelni, ha szépen ki van takarítva, kiszárítva, álomgyönyörűszép lesz, bárki szerelembe esik, tiszta sórúmsájn, a Horst Fuchs a nyomába nem léphet.
Mennyiből lehet felállítani?
Senki nem tudja mennyibe fog kerülni, ezeket az autókat el kell vinni a Novoth Tibikhez, akik megpróbálnak valamit csinálni, aztán vagy sikerül néhány tízezerből vagy csak néhány millióból, a kettő között bármi lehet. Ha beindult, és szépen működik, akkor sem tudjuk, hogy a csatlakozók mikorra gondolják úgy, hogy most egy kicsit berozsdásodnak, és nem vezetik az áramot. Egy modern autóban van néhány konnektor, csak annyi a feladat, hogy ki kell találni, a háromszáznegyvennyolc csatlakozó közül melyik nem jó. Itt nem lehet a bontóssal vagy a haverokkal egyezkedni, hogy cserélgessük az alkatrészeket, hátha valamelyik bejön. Egy lehetőség van, be kell sétálni a márkaszervizbe alkatrészekért. Illetve van még egy lehetőség, de ahhoz el kell lopni egy ugyanilyen autót, és anyám szerint azt nem illik. A végösszeg attól függ, hogy meddig állt a vízben, a kipufogó alja volt vizes vagy a tetőkárpit, ezért vagy jól jár az ember vagy megszívja, de akkor nagyon. Lehet, hogy nem is volt mélyen a vízben, de a légszűrő szívó nyílása elérte, egy iskolázott marha ráindított, és felszívott egy kis vizet. A víz összenyomhatatlan, és a sűrítési fázisban szépen elgörbülnek a hajtókarok. Láttam olyan két hónapos Civic VTI-t Svájcban, hogy a kesztyűtartó színültig volt sárral, ha ott sár van, akkor a rádióban is az van. Szétszedték az emberek csavarra, és ki volt terítve a kocsi kétszáz négyzetméteren. Elsikáltak mindent, kiszárították, szívtak vele két-három hónapot, gyönyörű lett, majd nem tudták beindítani, és feladták. Ezekben az autókban az a csalóka, hogy úgy látszik semmi baja, a laikusnak megremeg a lába, de néha még a neppereknek is, és beleugranak.
Évekkel ezelőtt óriási felhőszakadás volt, és az egyik barátomnak beázott a garázsa, konkrétan 70-80 centi vízben állt a kocsi. Egy Golf III 1.4. Ez ugye nem egy ördöglakat, a BMW-hez képest pedig egy társzekér. Meg is csinálták óriási szívás árán a kocsit, és onnantól kezdve a legváratlanabb pillanatokban tudott megállni. A villanyász megint küzdött vele egy jót, aztán egy hét, egy óra vagy egy év múlva megint megállt.
Bármi lehetséges meg az ellenkezője is! A vízkáros autó - használtan vagy újan - olyan, mint 19-re lapot húzni.

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
