A hazai használtautó-piacra szépen-lassan beszivárognak a Katrina- és Sandy-hurrikán után maradt autók. Csábító ajánlatok tömege, de vajon jó üzlet-e a vízkáros autó?
Már olvasóinktól is kapjuk a hirdetéseket, legutóbb György talált meg minket a Facebookon ezzel az ajánlattal, ami több, mint csábító.
Ki lehet takarítani?
Persze, mindent ki lehet takarítani, de nem mindegy, hogy milyen sáros volt a víz, amiben állt. Sok munka lesz az biztos.
Mire kell figyelni vízkáros autónál?
Arra figyeljünk, hogy ne vegyük meg vagy csak nagyon óvatosan. Nem lehet mire figyelni, ha szépen ki van takarítva, kiszárítva, álomgyönyörűszép lesz, bárki szerelembe esik, tiszta sórúmsájn, a Horst Fuchs a nyomába nem léphet.
Mennyiből lehet felállítani?
Senki nem tudja mennyibe fog kerülni, ezeket az autókat el kell vinni a Novoth Tibikhez, akik megpróbálnak valamit csinálni, aztán vagy sikerül néhány tízezerből vagy csak néhány millióból, a kettő között bármi lehet. Ha beindult, és szépen működik, akkor sem tudjuk, hogy a csatlakozók mikorra gondolják úgy, hogy most egy kicsit berozsdásodnak, és nem vezetik az áramot. Egy modern autóban van néhány konnektor, csak annyi a feladat, hogy ki kell találni, a háromszáznegyvennyolc csatlakozó közül melyik nem jó. Itt nem lehet a bontóssal vagy a haverokkal egyezkedni, hogy cserélgessük az alkatrészeket, hátha valamelyik bejön. Egy lehetőség van, be kell sétálni a márkaszervizbe alkatrészekért. Illetve van még egy lehetőség, de ahhoz el kell lopni egy ugyanilyen autót, és anyám szerint azt nem illik. A végösszeg attól függ, hogy meddig állt a vízben, a kipufogó alja volt vizes vagy a tetőkárpit, ezért vagy jól jár az ember vagy megszívja, de akkor nagyon. Lehet, hogy nem is volt mélyen a vízben, de a légszűrő szívó nyílása elérte, egy iskolázott marha ráindított, és felszívott egy kis vizet. A víz összenyomhatatlan, és a sűrítési fázisban szépen elgörbülnek a hajtókarok. Láttam olyan két hónapos Civic VTI-t Svájcban, hogy a kesztyűtartó színültig volt sárral, ha ott sár van, akkor a rádióban is az van. Szétszedték az emberek csavarra, és ki volt terítve a kocsi kétszáz négyzetméteren. Elsikáltak mindent, kiszárították, szívtak vele két-három hónapot, gyönyörű lett, majd nem tudták beindítani, és feladták. Ezekben az autókban az a csalóka, hogy úgy látszik semmi baja, a laikusnak megremeg a lába, de néha még a neppereknek is, és beleugranak.
Évekkel ezelőtt óriási felhőszakadás volt, és az egyik barátomnak beázott a garázsa, konkrétan 70-80 centi vízben állt a kocsi. Egy Golf III 1.4. Ez ugye nem egy ördöglakat, a BMW-hez képest pedig egy társzekér. Meg is csinálták óriási szívás árán a kocsit, és onnantól kezdve a legváratlanabb pillanatokban tudott megállni. A villanyász megint küzdött vele egy jót, aztán egy hét, egy óra vagy egy év múlva megint megállt.
Bármi lehetséges meg az ellenkezője is! A vízkáros autó - használtan vagy újan - olyan, mint 19-re lapot húzni.