Már nem is emlékszünk a szerkesztőségben, hogy honnan indult a beszélgetés, melynek végén Winkler kinyögte: tényleg, milyen lenne, ha kipróbálnánk, bekötött szemmel meg tudjuk-e mondani, milyen autót vezetünk. Vagy legalább hogy prémium-e. Tényleg, milyen lenne? Megcsináltuk.
Nem volt bonyolult. Négy-öt autó kellett hozzá, meg egy reptér, hogy rizikó nélkül vezethessük vakon a kocsikat. A szervezés során két részre szakadt a szerkesztőség, volt az Akik Tudják, Mik Lesznek-csoport, és a vakoké. Mert ezt a pár autót el kellett hozni, méghozzá úgy, hogy a szerkesztőség közelében se mozogjanak, kivinni Kiskunlacházára, és hasonlók. Végig kódnyelven beszélgettünk Nyegleóval, a TC tesztautó-logisztikai menedzserével, például így: mikor megyünk a céghez, akik két autót is adnak?
A vakok csak részben voltak belsős emberek: Winkler, Vályi Pista, Csikós. Elhívtuk Becsületesnepperünket is, mert ő más szemüvegen keresztül látja a kocsikat, pláne, ha bekötjük a szemét; egy nem prémium márka, a Mazda sajtósát, Burovinc Esztert, valamint egy prémium-sajtóst, Jávor Dánielt, aki a BMW-k és Minik szemszögéből nézi, izé, tapizza majd a dolgokat. Állítólag a prémium csak külsőség, az olcsó autók ugyanazt nyújtják – hát majd kiderül.
Az autók kiválasztásában gonosznak kellett lenni. Így került ide a Seat Leon és az Audi A3, amelyek műszakilag közös alapokra épülnek – teljesen jogos a kérdés, hogy érezni-e az Audiban a prémiumot. A Kia Optimánál inkább az volt a szempont, hogy nem túl ismert a szerkesztőségben, gyakorlatilag ketten ültünk benne, viszont elismertségéhez képest nagyon jól megcsinált kocsi. Aztán ott a DS5, a Citroën prémium autója – vajon tényleg érezni rajta? És véletlenül kéznél volt egy előző napi sajtóbemutatóról egy Subaru Forester is, amely kellőképpen ismeretlen, hisz egyedül Vályi Pista vezette. Nála fenn is állt a rizikó, hogy könnyen felismeri. Na de a többiek?
Az autókat nem nagyon kellett preparálni, csupán a kormányközepet takartuk le, hogy ne lehessen kitapizni az emblémát, elhelyeztünk a szellőzőrácson egy Ambi Pur illatosítót, mert tudjuk: a vakondok szaglása kiváló, nehogy a rutinosabb kollégák ez alapján tájékozódjanak. Egyes legendák szerint Csikós még emberen is felismeri a bőr szagmaradványai alapján, ha az előtte például Volvóból szállt ki. Ja, és megtiltottuk az indexelést, mert sok márkánál elég jellegzetes a hangja.
A feladat egyszerű volt. Az autókat előhoztuk rejtekhelyükről, odavezettük a letakart szemű vakjainkat, akik kicsit kívül is megtapogathatták a kocsit, meg belül is. Mehettek is vele, a reptéren volt hely. Aztán meg kellett tippelni, hogy prémium-e, vagy sem, mennyi lehet kábé az áruk és milyen autóról van szó. Egyszerű, nem?
Seat León 1.6 TDI
Kezésnek egy nehéz: a León annyira új, hogy még senki sem ült benne, de a vérét nem tagadhatja meg.
Kia Optima 1.7 CRDi
Korea többeknél kinyomta a biztosítékot, és nem azért, mert rossz. De azért volt jó megfejtés is. Majdnem.
Subaru Forester 2.0D
Az első telitalálat, és mellete pár bődületes mellélövés, ugyanitt: vakon a fűben.
Citroën DS5
Az egyik ma kapható legdrágább Citroën szinte mindenkit átvert, bár itt kicsit megfogyatkozott a mezőny.
Audia A3
És a végére az ellenpróba, csak rend kedvéért: egy igazi prémiumautó. Időközben leszállt a nap, a reptér nyugovóra akart térni, így már csak gyorsan beültettük Vályi Pistát, aki egy kis csöcsörészés után viharos tempóban tett pontot a prémijm-nem prémium vita végére.
Köszönet a segítségért és a helyszínért a Drivexnek.
Kapcsolódó blogposztunkban hozzászólhat!