Már nem is emlékszünk a szerkesztőségben, hogy honnan indult a beszélgetés, melynek végén Winkler kinyögte: tényleg, milyen lenne, ha kipróbálnánk, bekötött szemmel meg tudjuk-e mondani, milyen autót vezetünk. Vagy legalább hogy prémium-e. Tényleg, milyen lenne? Megcsináltuk.

Nem volt bonyolult. Négy-öt autó kellett hozzá, meg egy reptér, hogy rizikó nélkül vezethessük vakon a kocsikat. A szervezés során két részre szakadt a szerkesztőség, volt az Akik Tudják, Mik Lesznek-csoport, és a vakoké. Mert ezt a pár autót el kellett hozni, méghozzá úgy, hogy a szerkesztőség közelében se mozogjanak, kivinni Kiskunlacházára, és hasonlók. Végig kódnyelven beszélgettünk Nyegleóval, a TC tesztautó-logisztikai menedzserével, például így: mikor megyünk a céghez, akik két autót is adnak?
A vakok csak részben voltak belsős emberek: Winkler, Vályi Pista, Csikós. Elhívtuk Becsületesnepperünket is, mert ő más szemüvegen keresztül látja a kocsikat, pláne, ha bekötjük a szemét; egy nem prémium márka, a Mazda sajtósát, Burovinc Esztert, valamint egy prémium-sajtóst, Jávor Dánielt, aki a BMW-k és Minik szemszögéből nézi, izé, tapizza majd a dolgokat. Állítólag a prémium csak külsőség, az olcsó autók ugyanazt nyújtják – hát majd kiderül.

Az autók kiválasztásában gonosznak kellett lenni. Így került ide a Seat Leon és az Audi A3, amelyek műszakilag közös alapokra épülnek – teljesen jogos a kérdés, hogy érezni-e az Audiban a prémiumot. A Kia Optimánál inkább az volt a szempont, hogy nem túl ismert a szerkesztőségben, gyakorlatilag ketten ültünk benne, viszont elismertségéhez képest nagyon jól megcsinált kocsi. Aztán ott a DS5, a Citroën prémium autója – vajon tényleg érezni rajta? És véletlenül kéznél volt egy előző napi sajtóbemutatóról egy Subaru Forester is, amely kellőképpen ismeretlen, hisz egyedül Vályi Pista vezette. Nála fenn is állt a rizikó, hogy könnyen felismeri. Na de a többiek?

Az autókat nem nagyon kellett preparálni, csupán a kormányközepet takartuk le, hogy ne lehessen kitapizni az emblémát, elhelyeztünk a szellőzőrácson egy Ambi Pur illatosítót, mert tudjuk: a vakondok szaglása kiváló, nehogy a rutinosabb kollégák ez alapján tájékozódjanak. Egyes legendák szerint Csikós még emberen is felismeri a bőr szagmaradványai alapján, ha az előtte például Volvóból szállt ki. Ja, és megtiltottuk az indexelést, mert sok márkánál elég jellegzetes a hangja.

A feladat egyszerű volt. Az autókat előhoztuk rejtekhelyükről, odavezettük a letakart szemű vakjainkat, akik kicsit kívül is megtapogathatták a kocsit, meg belül is. Mehettek is vele, a reptéren volt hely. Aztán meg kellett tippelni, hogy prémium-e, vagy sem, mennyi lehet kábé az áruk és milyen autóról van szó. Egyszerű, nem?
Seat León 1.6 TDI
Kezésnek egy nehéz: a León annyira új, hogy még senki sem ült benne, de a vérét nem tagadhatja meg.
Kia Optima 1.7 CRDi
Korea többeknél kinyomta a biztosítékot, és nem azért, mert rossz. De azért volt jó megfejtés is. Majdnem.
Subaru Forester 2.0D
Az első telitalálat, és mellete pár bődületes mellélövés, ugyanitt: vakon a fűben.
Citroën DS5
Az egyik ma kapható legdrágább Citroën szinte mindenkit átvert, bár itt kicsit megfogyatkozott a mezőny.
Audia A3
És a végére az ellenpróba, csak rend kedvéért: egy igazi prémiumautó. Időközben leszállt a nap, a reptér nyugovóra akart térni, így már csak gyorsan beültettük Vályi Pistát, aki egy kis csöcsörészés után viharos tempóban tett pontot a prémijm-nem prémium vita végére.
Köszönet a segítségért és a helyszínért a Drivexnek.
Kapcsolódó blogposztunkban hozzászólhat!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
