Az Év Autója-díj dobogósai mint használt autók
Az európai Év Autója-díj odaítélését alapos előkészítő munka előzi meg. A zsűri tagjai olyan tesztautókhoz férnek hozzá az elsők között, amelyeket a többi újságíró csak jóval később kaphat a kezei közé. A Totalcar olvasóinak 2012-től 2020-ig Csikós Zsolt, 2021-től pedig Gajdán Miklós hozza el a legérdekesebb újdonságokat. Ebben a sorozatban felidézzük a korábbi dobogósokat, és megnézzük, milyen sors jutott az egykori sikermodelleknek.
1. rész
Év Autója volt: legenda lett vagy bukás?
Az Év Autója címnek nagy rangja van, de a zsűritagok nem látnak a jövőbe. Vajon melyik típus futott be igazán, és melyikből lett nagy bukás?
1964: 1. Rover 2000 (P6); 2. Mercedes-Benz 600; 3. Hillman Imp
1965: 1. Austin 1800; 2. Autobianchi Primula; 3. Ford Mustang
1966: 1. Renault R16; 2. Rolls-Royce Silver Shadow; 3. Oldsmobile Toronado
2. rész
A Zsiguli ősétől a Peugeot svájci bicskájáig
Az Év Autója címnek nagy rangja van, de a zsűritagok nem látnak a jövőbe. Vajon melyik típus futott be igazán, és melyikből lett nagy bukás?
1967: 1. Fiat 124; 2. BMW 1600; 3. Jensen FF
1968: 1. NSU Ro 80; 2. Fiat 125; 3. Simca 1100
1969: 1. Peugeot 504; 2. BMW 2500/2800; 3. Alfa Romeo 1750/2000
3. rész
Olaszok és franciák uralma Fiattól Citroënig
Gyakran pufogtatott, de mégoly értelmetlen frázis: Fordot, Fiatot és franciát soha. Pedig egykor éppen a Fiat és a franciák taroltak.
1970: 1. Fiat 128; 2. Autobianchi A112; 3. Renault R12
1971: 1. Citroën GS; 2. Volkswagen K70; 3. Citroën SM
1972: 1. Fiat 127; 2. Renault R15/R17; 3. Mercedes-Benz 350 SL
4. rész
Golf-legenda és zsebsportkocsi
Miért lesz két hasonló autónak ennyire eltérő a sorsa, és hogyan fogadta a piac a Fiat apró sportautóját? Folytatjuk az Év Autója-díj dobogósait bemutató sorozatot.
1973: 1. Audi 80; 2. Renault R5; 3. Alfa Romeo Alfetta
1974: 1. Mercedes-Benz 450 SE; 2. Fiat X1/9; 3. Honda Civic
1975: 1. Citroën CX; 2. Volkswagen Golf I; 3. Audi 50
5. rész
Amikor a Simca ette meg a Kiscápát
A Rover pedig lenyomta az Audit. Újabb érdekességek az Év Autója-díj történetéből, terítéken a hetvenes évek második fele.
1976: 1. Simca 1307/1308; 2. BMW 3 (E21); Renault R30
1977: 1. Rover 3500; 2. Audi 100 (C2); 3. Ford Fiesta Mk1
1978: 1. Porsche 928; 2. BMW 7 (E23); 3. Ford Granada
6. rész
Mindenki a Golf ellen
Ami ma a SUV, az egykor a kompakt ferdehátú volt. Irány a nyolcvanas évek!
1979: 1. Simca Horizon; 2. Fiat Ritmo; 3. Audi 80 (B2)
1980: 1. Lancia Delta; 2. Opel Kadett D; 3. Peugeot 505
1981: 1. Ford Escort Mk3; 2. Fiat Panda; 3. Austin Metro
7. rész
Kultautók, örök élet és robotok
Ritkán jön össze olyan erős mezőny az Év Autója-szavazáson, mint a nyolcvanas évek elején.
1982: 1. Renault R9; 2. Opel Ascona C; 3. Volkswagen Polo II
1983: 1. Audi 100 (C3); 2. Ford Sierra; 3. Volvo 760
1984: 1. Fiat Uno; 2. Peugeot 205; 3. Volkswagen Golf II
8. rész
Az örök Auditól az elpusztíthatatlan Mercedesig
Megint lépünk egyet előre: a W124 legendájától a Ford és az Opel nagy autóin át egy legendás Audiig.
1985: 1. Opel Kadett E; 2. Renault R25; 3. Lancia Thema
1986: 1. Ford Scorpio; 2. Lancia Y10; 3. Mercedes-Benz W124
1987: 1. Opel Omega A; 2. Audi 80 (B3); 3. BMW 7 (E32)
9. rész
Amikor eljött az űrhajók kora
Digitális műszeregység, passzív hátsókerék-kormányzás, adaptív futómű - átlépünk a kilencvenes évekbe.
1988: 1. Peugeot 405; 2. Citroën AX; 3. Honda Prelude
1989: 1. Fiat Tipo; 2. Opel Vectra A; 3. Volkswagen Passat (B3)
1990: 1. Citroën XM; 2. Mercedes-Benz SL; 3. Ford Fiesta Mk3
10. rész
Töpörödött élményautó, kétturbós szörny és egy kis nyugalom
A kilencvenes évek alaposan bekezdett, ami az Év Autója-díjat illeti. Megszületett a Clio, az Astra és minden idők legjobb Golfja.
1991: 1. Renault Clio I; 2. Nissan Primera (P10); Opel Calibra
1992: 1. Volkswagen Golf III; 2. Opel Astra F; 3. Citroën ZX
1993: 1. Nissan Micra (K11); 2. Fiat Cinquecento; 3. Renault Safrane
11. rész
A Fiat uralkodásától az első Audi A4-ig
Az Év Autója-díj dobogósai voltak, ma már ezek közül válogatunk, ha olcsó használt autót keresünk.
1994: 1. Ford Mondeo Mk1; 2. Citroën Xantia; 3. Mercedes-Benz C osztály (W202)
1995: 1. Fiat Punto; 2. Volkswagen Polo III; 3. Opel Omega B
1996: 1. Fiat Bravo/Brava; 2. Peugeot 406; 3. Audi A4 B5
12. rész
Egy fenséges Alfa, VW-fölény és az egyterűek forradalma
Egy halom ma is népszerű modell tündöklése az Év Autója-szavazáson. Így közeledünk az ezredfordulóhoz.
1997: 1. Renault Mégane Scénic; 2. Ford Ka; 3. Volkswagen Passat
1998: 1. Alfa Romeo 156; 2. Volkswagen Golf IV; 3. Audi A6 C5
1999: 1. Ford Focus Mk1; 2. Opel Astra G; 3. Peugeot 206
13. rész
Az ezredforduló legjobbjai
Megjelent az első Yaris, újabb olasz variáció a Golfra, és a sikert ízlelgették a hibridek.
2000: 1. Toyota Yaris; 2. Fiat Multipla; 3. Opel/Vauxhall Zafira
2001: 1. Alfa Romeo 147; 2. Ford Mondeo Mk3; 3. Toyota Prius
2002: 1. Peugeot 307; 2. Renault Laguna II; 3. Fiat Stilo
14. rész
A Prius a csúcsra ért, a Mazdáról még nem tudtuk, hogy rohadni fog
Egy hibrid is lehet Év Autója, ez már a kétezres évek elején kiderült. És voltak igazán meglepő eredmények is.
2003: 1. Renault Mégane; 2. Mazda 6; 3. Citroën C3
2004: 1. Fiat Panda; 2. Mazda 3; 3. Volkswagen Golf V
2005: 1. Toyota Prius; 2. Citroën C4; 3. Ford Focus II
15. rész
Démonait űzte a Mondeo, legendát élesztett a Fiat
A kétezres évek második felének sikeres modelljei ma már észszerű használtak. Vajon van köztük betegágy is?
2006: 1. Renault Clio III; 2. Volkswagen Passat VI; 3. Alfa Romeo 159
2007: 1. Ford S-Max; 2. Opel Corsa D; 3. Citroen C4 Picasso
2008: 1. Fiat 500; 2. Mazda 2; 3. Ford Mondeo Mk4
16. rész:
Amikor az Insignia lenyomta a Golfot
A Polo meg az Astrát verte. De használtan is az a jobb, amelyik új korában nyerni tudott?
2009: 1. Opel Insignia A; 2. Ford Fiesta Mk7; 3. Volkswagen Golf VI
2010: 1. Volkswagen Polo V; 2. Toyota iQ; 3. Opel Astra J
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piszkosul drága a Ford csúcs luxuspickupja, de okkal
Amerikában nagy adag szolgáltatás is jár az extrák mellé.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
