Az Év Autója-díj dobogósai mint használt autók

2021.02.26. 10:59

Az európai Év Autója-díj odaítélését alapos előkészítő munka előzi meg. A zsűri tagjai olyan tesztautókhoz férnek hozzá az elsők között, amelyeket a többi újságíró csak jóval később kaphat a kezei közé. A Totalcar olvasóinak 2012-től 2020-ig Csikós Zsolt, 2021-től pedig Gajdán Miklós hozza el a legérdekesebb újdonságokat. Ebben a sorozatban felidézzük a korábbi dobogósokat, és megnézzük, milyen sors jutott az egykori sikermodelleknek.

1. rész

Kapcsolódó
Év Autója volt: legenda lett vagy bukás?

Év Autója volt: legenda lett vagy bukás?

Az Év Autója címnek nagy rangja van, de a zsűritagok nem látnak a jövőbe. Vajon melyik típus futott be igazán, és melyikből lett nagy bukás?

1964: 1. Rover 2000 (P6); 2. Mercedes-Benz 600; 3. Hillman Imp

1965: 1. Austin 1800; 2. Autobianchi Primula; 3. Ford Mustang

1966: 1. Renault R16; 2. Rolls-Royce Silver Shadow; 3. Oldsmobile Toronado

2. rész

Kapcsolódó
A Zsiguli ősétől a Peugeot svájci bicskájáig

A Zsiguli ősétől a Peugeot svájci bicskájáig

Az Év Autója címnek nagy rangja van, de a zsűritagok nem látnak a jövőbe. Vajon melyik típus futott be igazán, és melyikből lett nagy bukás?

1967: 1. Fiat 124; 2. BMW 1600; 3. Jensen FF

1968: 1. NSU Ro 80; 2. Fiat 125; 3. Simca 1100

1969: 1. Peugeot 504; 2. BMW 2500/2800; 3. Alfa Romeo 1750/2000

3. rész

Kapcsolódó
Olaszok és franciák uralma Fiattól Citroënig

Olaszok és franciák uralma Fiattól Citroënig

Gyakran pufogtatott, de mégoly értelmetlen frázis: Fordot, Fiatot és franciát soha. Pedig egykor éppen a Fiat és a franciák taroltak.

1970: 1. Fiat 128; 2. Autobianchi A112; 3. Renault R12

1971: 1. Citroën GS; 2. Volkswagen K70; 3. Citroën SM

1972: 1. Fiat 127; 2. Renault R15/R17; 3. Mercedes-Benz 350 SL

4. rész

Kapcsolódó
Golf-legenda és zsebsportkocsi

Golf-legenda és zsebsportkocsi

Miért lesz két hasonló autónak ennyire eltérő a sorsa, és hogyan fogadta a piac a Fiat apró sportautóját? Folytatjuk az Év Autója-díj dobogósait bemutató sorozatot.

1973: 1. Audi 80; 2. Renault R5; 3. Alfa Romeo Alfetta

1974: 1. Mercedes-Benz 450 SE; 2. Fiat X1/9; 3. Honda Civic

1975: 1. Citroën CX; 2. Volkswagen Golf I; 3. Audi 50

5. rész

Kapcsolódó
Amikor a Simca ette meg a Kiscápát

Amikor a Simca ette meg a Kiscápát

A Rover pedig lenyomta az Audit. Újabb érdekességek az Év Autója-díj történetéből, terítéken a hetvenes évek második fele.

1976: 1. Simca 1307/1308; 2. BMW 3 (E21); Renault R30

1977: 1. Rover 3500; 2. Audi 100 (C2); 3. Ford Fiesta Mk1

1978: 1. Porsche 928; 2. BMW 7 (E23); 3. Ford Granada

6. rész

Kapcsolódó
Mindenki a Golf ellen

Mindenki a Golf ellen

Ami ma a SUV, az egykor a kompakt ferdehátú volt. Irány a nyolcvanas évek!

1979: 1. Simca Horizon; 2. Fiat Ritmo; 3. Audi 80 (B2)

1980: 1. Lancia Delta; 2. Opel Kadett D; 3. Peugeot 505

1981: 1. Ford Escort Mk3; 2. Fiat Panda; 3. Austin Metro

7. rész

Kapcsolódó
Kultautók, örök élet és robotok

Kultautók, örök élet és robotok

Ritkán jön össze olyan erős mezőny az Év Autója-szavazáson, mint a nyolcvanas évek elején.

1982: 1. Renault R9; 2. Opel Ascona C; 3. Volkswagen Polo II

1983: 1. Audi 100 (C3); 2. Ford Sierra; 3. Volvo 760

1984: 1. Fiat Uno; 2. Peugeot 205; 3. Volkswagen Golf II

8. rész

Kapcsolódó
Az örök Auditól az elpusztíthatatlan Mercedesig

Az örök Auditól az elpusztíthatatlan Mercedesig

Megint lépünk egyet előre: a W124 legendájától a Ford és az Opel nagy autóin át egy legendás Audiig.

1985: 1. Opel Kadett E; 2. Renault R25; 3. Lancia Thema

1986: 1. Ford Scorpio; 2. Lancia Y10; 3. Mercedes-Benz W124

1987: 1. Opel Omega A; 2. Audi 80 (B3); 3. BMW 7 (E32)

9. rész

Kapcsolódó
Amikor eljött az űrhajók kora

Amikor eljött az űrhajók kora

Digitális műszeregység, passzív hátsókerék-kormányzás, adaptív futómű - átlépünk a kilencvenes évekbe.

1988: 1. Peugeot 405; 2. Citroën AX; 3. Honda Prelude

1989: 1. Fiat Tipo; 2. Opel Vectra A; 3. Volkswagen Passat (B3)

1990: 1. Citroën XM; 2. Mercedes-Benz SL; 3. Ford Fiesta Mk3

10. rész

Kapcsolódó
Töpörödött élményautó, kétturbós szörny és egy kis nyugalom

Töpörödött élményautó, kétturbós szörny és egy kis nyugalom

A kilencvenes évek alaposan bekezdett, ami az Év Autója-díjat illeti. Megszületett a Clio, az Astra és minden idők legjobb Golfja.

1991: 1. Renault Clio I; 2. Nissan Primera (P10); Opel Calibra

1992: 1. Volkswagen Golf III; 2. Opel Astra F; 3. Citroën ZX

1993: 1. Nissan Micra (K11); 2. Fiat Cinquecento; 3. Renault Safrane

11. rész

Kapcsolódó
A Fiat uralkodásától az első Audi A4-ig

A Fiat uralkodásától az első Audi A4-ig

Az Év Autója-díj dobogósai voltak, ma már ezek közül válogatunk, ha olcsó használt autót keresünk.

1994: 1. Ford Mondeo Mk1; 2. Citroën Xantia; 3. Mercedes-Benz C osztály (W202)

1995: 1. Fiat Punto; 2. Volkswagen Polo III; 3. Opel Omega B

1996: 1. Fiat Bravo/Brava; 2. Peugeot 406; 3. Audi A4 B5

12. rész

Kapcsolódó
Egy fenséges Alfa, VW-fölény és az egyterűek forradalma

Egy fenséges Alfa, VW-fölény és az egyterűek forradalma

Egy halom ma is népszerű modell tündöklése az Év Autója-szavazáson. Így közeledünk az ezredfordulóhoz.

1997: 1. Renault Mégane Scénic; 2. Ford Ka; 3. Volkswagen Passat

1998: 1. Alfa Romeo 156; 2. Volkswagen Golf IV; 3. Audi A6 C5

1999: 1. Ford Focus Mk1; 2. Opel Astra G; 3. Peugeot 206

13. rész

Kapcsolódó
Az ezredforduló legjobbjai

Az ezredforduló legjobbjai

Megjelent az első Yaris, újabb olasz variáció a Golfra, és a sikert ízlelgették a hibridek.

2000: 1. Toyota Yaris; 2. Fiat Multipla; 3. Opel/Vauxhall Zafira

2001: 1. Alfa Romeo 147; 2. Ford Mondeo Mk3; 3. Toyota Prius

2002: 1. Peugeot 307; 2. Renault Laguna II; 3. Fiat Stilo

14. rész

Kapcsolódó
A Prius a csúcsra ért, a Mazdáról még nem tudtuk, hogy rohadni fog

A Prius a csúcsra ért, a Mazdáról még nem tudtuk, hogy rohadni fog

Egy hibrid is lehet Év Autója, ez már a kétezres évek elején kiderült. És voltak igazán meglepő eredmények is.

2003: 1. Renault Mégane; 2. Mazda 6; 3. Citroën C3

2004: 1. Fiat Panda; 2. Mazda 3; 3. Volkswagen Golf V

2005: 1. Toyota Prius; 2. Citroën C4; 3. Ford Focus II

15. rész

Kapcsolódó
Démonait űzte a Mondeo, legendát élesztett a Fiat

Démonait űzte a Mondeo, legendát élesztett a Fiat

A kétezres évek második felének sikeres modelljei ma már észszerű használtak. Vajon van köztük betegágy is?

2006: 1. Renault Clio III; 2. Volkswagen Passat VI; 3. Alfa Romeo 159

2007: 1. Ford S-Max; 2. Opel Corsa D; 3. Citroen C4 Picasso

2008: 1. Fiat 500; 2. Mazda 2; 3. Ford Mondeo Mk4

16. rész:

Kapcsolódó
Amikor az Insignia lenyomta a Golfot

Amikor az Insignia lenyomta a Golfot

A Polo meg az Astrát verte. De használtan is az a jobb, amelyik új korában nyerni tudott?

2009: 1. Opel Insignia A; 2. Ford Fiesta Mk7; 3. Volkswagen Golf VI

2010: 1. Volkswagen Polo V; 2. Toyota iQ; 3. Opel Astra J

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk

Piszkosul drága a Ford csúcs luxuspickupja, de okkal
  • Hírek

Piszkosul drága a Ford csúcs luxuspickupja, de okkal

Amerikában nagy adag szolgáltatás is jár az extrák mellé.

41 perce
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?
  • Belsőség

Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!

Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.

április 21., 14:33
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
  • Hírek

Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót

Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.

április 21., 13:08
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
  • Hírek

Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet

Az építőnek a fia adta az ötletet

április 21., 12:05
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
  • Közélet

Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás

A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.

április 22., 06:01
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
  • Hírek

Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár

Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.

április 22., 06:02
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
  • Gumidoktor

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?

Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?

április 21., 17:31
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
  • Hírek

Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért

Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.

április 21., 15:51
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
  • Hírek

Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor

Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.

április 22., 07:23
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

április 21., 07:06
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

április 21., 08:45
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
  • Hírek

Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát

A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.

április 22., 10:07
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
  • Hírek

Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon

Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.

április 22., 09:33
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

április 21., 10:31
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
  • Belsőség

Akkor mi most elhúztunk Kínába!

Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.

április 22., 10:42
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
  • Vélemény

10 sportautó, amit becsülettel befejeztek

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.

április 20., 13:00
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
  • Hírek

Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is

Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.

április 20., 11:55
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
  • Hírek

Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift

A holland Suzuki képviselet követte el.

április 20., 15:58
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
  • Szerelem

Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink

Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.

április 21., 07:06
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
  • Hírek

Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat

Így már ő vezeti a világbajnokságot.

április 20., 20:46
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
  • Hírek

A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant

A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.

április 20., 15:00
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
  • Gumidoktor

Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?

Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?

április 20., 16:50
Marchi Mobile eleMMent
  • Hírek

Marchi Mobile eleMMent

április 21., 15:45
Tera S Motor T63
  • Hírek

Tera S Motor T63

április 21., 18:07
Renault Embleme koncepció
  • Hírek

Renault Embleme koncepció

április 20., 14:25
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14