Surranópályán beköszönt a Hyundai
Ambiciózus tervekkel készül a jövőre a Hyundai, amely helyet kért magának a dobogón.
A dél-koreai Hyundai Motor Company felgyorsítja gyártási kapacitásai átalakítását annak érdekében, hogy 2030-ra a világ három legnagyobb elektromosautó-gyártója közé kerüljön – adta hírül a CNBC. A vállalat intenzíven költ kutatásra és fejlesztésre, új platformokat fejleszt és új üzemeket épít e cél elérése érdekében. Eközben folyamatosan bővíti a villanyautó-gyártást.
Jaehoon Chang, a Hyundai vezérigazgatója közölte, jelenleg két újabb platformot fejlesztenek, amelyek lehetővé teszik majd, hogy 2030-ban 18 elektromos meghajtású modellt kínáljon a cég az autósoknak. A Hyundai célja, hogy 2030-ban évente kétmillió elektromos autót adjon el a világpiacon.
Az autógyártó jelenlegi elektromos autói, az úgynevezett továbbfejlesztett Hyundai Electric Global Modular Platformra (E-GMP) épülnek. Az egyes modellváltozatokhoz igazítható villanyautó-platform – akárcsak a hagyományos autók esetén – lehetővé teszi a fejlesztési és gyártási költségek lefaragását. A cégvezető fontosnak tartja, hogy van egy kifejezetten az EV-khez kialakított platformjuk.
Az E-GMP után jön majd 2025-ben az eM és eS névre keresztelt platform. Az autómamut abban bízik, hogy ezekre építve tovább csökkenthetik a gyártási költségeket és javíthatják az elektromos autók képességeit.
A Kiát és a Genesist is magában foglaló Hyundai-csoport tavaly hatodik lett az SNE Research kutatóintézet globális villanyautó-eladási listáján. A kutatóintézet adatai szerint a cégcsoport 510 ezer elemes modellt adott el 2022-ben, ami 40,9 százalékkal több, mint 2021-ben. A listát a kínai BYD vezeti közel 1,9 milliós eladással, a második helyen áll a Tesla a 1,3 milliós eredménnyel. Bronzérmes a kínai SAIC 978 ezerrel, negyediken a Volkswagen 815 ezerrel, az ötödiken a kínai Geely 646 ezerrel. A hatodik Hyundai után a hetedik a Steallantis 499 ezerrel. Az első tízbe a BMW és a Daimler fért be a hagyományos gyártók közül 412 ezer és 313 ezer elektromosautó-eladásával.
Miközben sokan a Toyota és a Volkswagen ádáz harcát figyelték, hogy melyikük nyeri el a világ legtöbb autót gyártó cégének járó elismerést, a Hyundai szép csendben felkapaszkodott a harmadik helyre. Az elmúlt évben a japán autógyártó közel 10,5 millió autóeladásával végzett az élen, német versenytársa 8,26 millióval a második helyen, míg a dél-koreai cég 6,85 millióval a harmadikon szerepel. A Hyundai nettó nyeresége majdnem kétszeresére nőtt 2023 első negyedévében az egy évvel korábbihoz képest. Főként az USA-ban és Európában szerepel jól a vállalat.