Eszetlen drágák a villanyautók? Dörzsölik a tenyerüket az autókölcsönzők
Sok vásárlónak nem fér bele a büdzséjébe egy villanyautó, ám az autókölcsönzők jó üzletet szimatolnak benne. Meg is tették az első lépéseket.
Az amerikai Hertz autókölcsönző megörvendeztette befektetőit első negyedéves tőzsdei gyorsjelentésével, miután kétmilliárd dolláros árbevétele mellett részvényenként 39 centes nyereségről számolt be a 21 centes piaci várakozásokkal szemben – írta a CNBC a vállalat villanyautó-stratégiáját is áttekintő cikkében.
Rövidesen elemes lesz a negyede
A rövid távú pénzügyi eredmények mögött ugyanis a cég hosszú távú átalakulása húzódik meg. A Hertz ugyanis átáll az elektromos meghajtású autók kölcsönzésére. A tervek szerint 2024 végére a vállalat félmillió autóból álló flottájának negyede elektromos lesz. Jelenleg ez az arány tíz százalék, ám felgyorsítják a vásárlásokat.
Összesen 330 ezer autó érkezik a Teslától, a Polestartól és a General Motorstól. A nagyobb tételű vásárlások 2022-ben kezdődtek, miután 2021-ben megjelentek a Hertznél az első Teslák. A GM autói mostantól érkeznek majd nagyobb mennyiségben – mondta Stephen Scherr, a Hertz vezérigazgatója. A Tesla év eleji nagy árcsökkentését követő áresés segíti a vásárlásokat, még akkor is, ha az utóbbi időben megfordult a trend. Az autókölcsönző nem árulja el, mennyiért vesz egy-egy autót, ám az látszik, hogy a húzóerőt az elektromos autók iránti érdeklődés adja. A vállalat becslése szerint 2023-ban kétmillió alkalommal kölcsönöznek majd villanyautókat az ügyfelei, ami ötször több a 2022-es kölcsönzésnél.
Máshogy kell csinálni
Az elektromos autók átalakítják a kölcsönzők üzleti modelljét – mondja Ian Zaffino, az Oppenheimer & Co. tanácsadó cég elemzője. Ennek egyik oka, hogy a villanyautók értékcsökkenése lassabb, mint a hagyományos autóké. Az elektromos autók ugyanis tartósabbak, ezért ezeket hosszabb ideig megtarthatják a kölcsönzők. Emellett olcsóbb az üzemanyaguk és a karbantartásuk.
Hogyan néz ki a matek?
Ezt kiegészíti még egy újdonság, nevezetesen az, hogy az autómegosztást kínáló autósok egy része nem saját autójával vesz részt a sajátos taxizásban, hanem kölcsönzött autóval. Ezek az ügyfelek ugyan alacsonyabb díjat fizetnek, mint az autókölcsönzők hagyományos ügyfelei, de tartós, kiszámítható vásárlók.
Mindezek alapján a matek a következő:_ Egy hagyományos autó átlagos havi értékvesztése az autóárának 1,25 százaléka. Egy villanyautónál ez az arány 0,85-1 százalék – mondja Zaffino. Ha figyelembe vesszük, hogy egy ilyen cég évente 200-300 ezer autót ad el és vásárol helyette újat, akkor ez a pici különbség szépen meghízik. Minél tovább tartja egy autó az értékét, annál kevesebbe kerül az autókölcsönzőknek a birtoklása. Emellett a Hertz és társai ennek köszönhetően kevesebb autóval autóval teljesíthetik szolgáltatásaikat.
Együttműködés az autómegosztókkal
A Hertz és az Avis keretmegállapodást kötött elektromos autói kölcsönzésére az autómegosztószolgáltatást kínáló cégekkel, az Uberrel és a Lyfttel. A Hertz és az Uber szerződése szerint egy a GM-nél készült Chevy Boltot már heti 285 dollárért (97 ezer forint) kölcsönözhetnek az Uber-sofőrök. Egy Tesla Model 3 esetén 334 dollárt (113 ezer forint) kell fizetniük. Az Uber számításai szerint átlagos esetben egy-egy sofőr már akkor a pénzénél van a bérléssel, ha fuvaronként egy dollár jut a kölcsönzési díjra. Az autómegosztásban részt vevő autósok ugyanis spórolnak az üzemanyag árán és hasznát látják az Uber kedvezményeinek, amiket az villanyautók használatához kínál.
A Hertz számításai szerint egy átlagos vezető, aki elektormos autót bérel hagyományos autó helyett, 10-15 százalékkal jöhet ki jobban a dologból anyagilag. Eddig 50 ezer Uber-sofőr próbálta ki a Hertz vullanyautó-bérlési lehetőségét. Összesen 260 millió mérföldet (420 millió kilométer) tettek meg. Az Uber beszámolója szerint sofőrjei nyolcszor akkora távolságon használtak elektromos autót, mint a többi amerikai autós.
Tesla-tesztautóként használják a kölcsönzött autót
Tracy Lynn Atlantában uberezik immáron hét éve. Beszámolója szerint heti 340 dollárt fizet egy Tesla kölcsönzéséért. Ezzel szemben egy forgalmas hétvégén 1800 dollár bevételt tud összeautózni. Számolásakor figyelembe veheti az elektromos autókkal elérhető kedvezményeket is. Ezek egyébként önmagukban majdnem behozzák a bérlés költségét. Mint mondja sok ügyfelet annak köszönhet, hogy villanyautóval kínálja a szolgáltatást. Sokan ugyanis kíváncsiak arra, milyen elektromos autóban utazni. Ezen belül még sosem ültek Teslában, így élnek a lehetőséggel, hogy a fuvart összekössék egy kis "tesztautózással".
A kedvezmények levonása után maradó heti 120 dolláros (40 ezer forint) költsége kevesebb, mint amibe korábban csak az üzemanyag és havi karbantartási költség egy hétre eső része került. Ráadásul kíméli a saját autóját, amelyet fuvarozóként és ingatlanügynökként használ. Ezzel a használattal két év alatt 95 ezer mérföldet (152 ezer kilométer) tett bele az autóba.
Irány a töltőhálózat-építési biznisz
Az elektromos autók beszerzése a környezetvédelemre egyre többet adó vállalok alkalmazottainak elcsábításában is segíti az autókölcsönzőket – mondja Zaffino. A Hertz kölcsönzési üzletei felét utazó üzletembereknek köszönheti. Számos cégnél azt várják ezektől a menedzserektől, hogy lehetőleg villanyautót vegyenek igénybe. Ezzel is mérsékelni akarják a vállalat tevékenységéhez köthető szén-dioxid-kibocsátást.
Emellett a Hertz megállapodást kötött a BP Pulse vállalkozásával arra, hogy részt vállal az töltőinfrastruktúra bővítésében a telephelyein. A cég a villanyautók autók használatát ösztönzi azzal, hogy ha egy ilyet 70 százalékos feltöltöttséggel visznek vissza a kölcsönzőpontra, akkor nem számítanak fel újratöltési költséget. Ha valaki leperkál előre 35 dollárt (12 ezer forint), akkor akár tíz százalékos akkutöltéssel is visszaviheti az autóját, nem kell külön fizetnie a töltésért. Aki májusban előre kifizeti ez elektromos autó bérlését, az 30 százalékos árengedményt kap. Az amerikai nagyvárosok zöldprogramjai nyomán az autómegosztó szolgáltatóknak öt-hét éven belül teljesen át kell állniuk a villanyautók használatára – mondja Scherr. Szerinte a Hertz elektromosautó-kölcsönzési lehetősége kínálja a legolcsóbb megoldást az autómegosztók sofőrjeinek erre az átállásra.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
