A mostani kánikulában nem tartozik az elsődleges feladatok közé a téligumi-beszerzés, mi mégis megnéztük az árakat.
Részben azért, hogy lássuk, az elmúlt években látott drágulás után és az idei szezonkezdet előtt hol tartanak a gumiárak, másrészt azért, mert tavaly volt olyan téli gumi, amely a német autóklub, az ADAC tesztjén a legjobbak között volt, de a többieknél jóval olcsóbban lehetett kapni papíron, pont ezért a szezonban már hiány volt belőle.
Ahogy a tavaly novemberi árkörkép esetében, most is az ADAC téligumitesztjén legjobb eredményt elérő 185/65 R15-ös és 215/60 R16-os gumik voltak a főszereplők. Annyi látszik, hogy az árak nem változtak jelentősen, nem csökkentek, de nem is emelkedtek számottevően. Viszont mindkét méretben akad javasolható megoldás.

A 185/65 R15-ösök ligájában a legjobbak közé sorolt Continental Wintercontact TS870, a Goodyear UltraGrip 9+ egyaránt majdnem 33-40 ezer forintba kerül. A Semperit Speed Grip 5 viszont 23-25 ezer forint, utóbbi gumi volt az, amelyik tavaly novemberben már kevés helyen volt kapható. Most a kereskedők raktárkészletre vonatkozó adatai szerint van belőle.
A 215-ös gumik osztályában az élbolyt képviselő WinterContact TS870, a GoodYear UltraGrip Perform + és a Michelin Alpin 6 tartozik a drágábbak közé, ezekért kereskedőtől függően 55-63 ezer forintot kérnek darabonként. Ugyanakkor ebben a méretben is akad olcsóbb gumi: az ADAC által a legjobbak közé sorolt Dunlop Winter Sport 5 darabja 46-48 ezer forint, azaz egy teljes szettnél már 30-40 ezer forint a megtakarítás a riválisokhoz képest.
Ismétlés
Az ADAC tavalyi tesztjéről még akkor részletesen beszámoltunk, de érdemes a lényeget újra összefoglalni.
A német autóklub, vagyis az ADAC minden évben tesztel nyári, illetve téli abroncsokat is. Általában ezeken a próbákon két-két olyan méret szerepel, amelyek gyakoriak, sok autón használhatóak. Ezen belül is olyan termékeket igyekeznek összeszedni, amelyek komolyabb piaci relevanciával bírnak, de az újdonságokra is figyelmet fordítanak. Törekszenek arra is, hogy olcsóbb és drágább, kevésbé ismert és prémium egyaránt legyen a merítésben. Minden típusból több garnitúrát vesznek és ezeket inkognitóban teszik, több üzletben, így kikerülve a preparált tesztabroncsok veszélyét – magyarul azt, hogy szándékosan a tesztre készített, jobban teljesítő, de a boltban kaphatóval köszönőviszonyban sem lévő gumikat kapjanak a gyártóktól.
A rengeteg mérésből aztán összesítést csinálnak. Mivel legtöbbször télen sem hóban vagy jégen vezetünk, hanem nedves úton, így az esik a latba legnagyobb súllyal. A különböző súlyozások alapján születik meg egy-egy gumi végső összesített eredménye.
- 0,6-1,5: kiváló
- 1,6-2,5: jó
- 2,6-3,5: közepes
- 3,6-4,5: elégséges
- 4,6-5,5: elégtelen
A tavalyi és mostani árköképben szereplő 185-ös téli gumik összesített ADAC-osztályzata 2,2-2,3, a 215-ösöké pedig 2,1-2,3 pont volt, azaz a jó kategóriába kerültek.
Megjegyzés: Az árak feltérképezésekor az ismertebb gumikereskedők - köztük a BHP Gumi, a Marso.hu, a gumi.hu, az automax.hu, - kínálata mellett az arukereso.hu találatai használtuk. A kereséseket augusztus 22. és 24. között végeztük el. A későbbiekben valamennyi gumi esetében változhatnak az árak, valamint a forgalmazók raktárkészlete is módosulhat. Amikor télen megérkezik az ADAC új téligumitesztje, újabb cikkel és árkörképpel rendelkezünk, amelyekben az összesített eredmény mellett a legfontosabb paraméter, a tapadás alapján kialakult sorrendet is ismertetjük, árakkal együtt.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
