Visszakérte a pénzt a biztosító, olvasónk reklamált, most pedig ő követel pénzt
Közéleti rovatunkban számos olyan esettel foglalkoztunk tavaly, melyek nem értek véget cikkeink megjelenésével, sőt. Számos esetben utánuk indult csak igazán az egymásnak feszülés olvasóink és a hatóságok-szolgáltatók között. Ezek egy részét mi is figyelemmel követjük, a fejleményekről pedig beszámolunk. Jácint esete kifejezetten bicskanyitogató, de legalább tanulságos.
Ahogyan azt korábban megénekeltük, Jácint önhibáján kívül szenvedett közlekedési balesetet sérülésmentes egyterűjével. A biztosító rendezte a kárt, aztán egy idegborzoló levelet küldött: A "károkozói szemle" alapján 276.240.- Forint visszafizetését követelte, jogalap nélküli gazdagodásra hivatkozással. Mindezt arra alapozva, hogy a jármű egyes sérülései egy korábbi balesetből származnak. Legalábbis a biztosító szerint.
Egy újabb, hazai autósokat lehúzó biztosítói módszerre bukkantunk
Összetörik az autód, a biztosító fizet, majd megpróbálja visszakunyerálni a pénzt. Csakhogy van, aki nem hagyja magát, és milyen jól teszi!
A gond csak az a követeléssel, hogy a biztosítónak semmilyen ténybeli alapja nem volt, hiszen az autón nem volt sérülés a baleset előtt és pont egy nappal korábban járt műszaki vizsgán, ahol hivatalos fényképek is készültek az autóról. Ezen pedig nem változtatott az a tény sem, hogy a biztosító nekiállt szakérteni az ütközött járművek marmagasságáról.
Jácint nem az a fajta, akit csak úgy csőbe lehet húzni. Cikkünk tartalmán felbátorodva írt hát egy levelet a biztosítónak, amelyhez mellékelte a Jármű Szolgáltatási Platformon is elérhető fényképeket a sérülésmentes autóról.
Több alkalommal is hangsúlyoztam már, HOGY a biztosító nem hatóság, így az állÁspontja bármikor vitatható, azzal nem kötelező egyetérteni!
Jácint komolyan vette a dolgot és elvi kérdést csinált belőle: fizetni biztosan nem akart, inkább perre ment volna a biztosító ellen, ha feltétlenül muszáj. De nem volt az, elégnek bizonyult a panaszlevél is.

A biztosító a panaszlevelet korrekt módon kezelte. Az ügyet újra kivizsgálta, a kárfelvételi jegyzőkönyvekben foglaltakat összevetette a JSZP-ben található fotóval, majd az alábbi megállapításra jutott.
Már önmagában ez is teljes győzelem, de Jácint nem érte be ennyivel. Ha már ok nélkül vegzálta a biztosító, számtalan álmatlan éjszakát és felesleges ügyintézést generálva, megkínálta őket egy ellentámadással:
bejelentette igényét a sérült járműben beállt értékcsökkenés megtérítésére is!
Elmondása szerint ezt alapból nem tervezte, de ha már kénytelen volt vitába szállni a biztosítóval, akkor minden - jogszabály szerint járó - kártérítési igényének érvényt szerez. Mondhatjuk úgy is, hogy ha már házhoz ment a pofonért a biztosító, akkor kiosztja az összeset a tarsolyából.

Ebben segítségére lesznek a témában készült cikkeink és gyakorlati útmutatónk is. A biztosító első körben nyilván hárította ezt az ellenkövetelést arra hivatkozással, hogy Jácint autója már 12 éves és értékcsökkenést max. 6 éves korig "áll módjukban" téríteni. A visszautasítás jogszabályi alapját megjelölni viszont nem tudták. Mondjuk fura is lett volna, mivel az nem létezik a jogszabályokban. Jácint keresztes hadjárata tehát folytatódik tovább...
Beintett a biztosító? Így piríthatsz rájuk!
A jog csak az ébereket segíti. Aki csak várja a sült galambot, annak nem lesz sikerélménye a kártérítéseknél. Ha valami jár, annak utána kell menni.
Az újabb fejleményekről természetesen beszámolunk.
Addig is vigyétek magatokkal tanulságként: A jog az ébereknek segít és nem a szundikálóknak. Ha úgy érzitek, hogy alaptalan vagy igazságtalan követeléssel él felétek valamelyik szolgáltató, ne legyetek restek beleállni a vitába és érvényt szerezni az igazatoknak. Más nem fogja megtenni helyettetek, az biztos.
Figyelem, csak akkor írj, ha elfogadod, hogy a történeted feldolgozhatjuk.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
