„Romantikus” ajánlatot tett az olasz kormány a Stellantisnak
Az olasz kormány és a Stellantis menedzsmentje nyilvános üzengetéssel töltötte az elmúlt heteket, ám a vita hevessége gyengülni látszik, sőt Róma egy látványos gesztussal is előállt.
Egyelőre ugyan nincs napirenden a kérdés, de az olasz kormány - továbbra is - kész részesedést vásárolni Stellantisban, ha az autógyártó szükségét látná ennek - mondta az olasz közrádióban Adolfo Urso ipari miniszter, aki megismételte erre vonatkozó február eleji kijelentését.
Barátságosabb üzengetés
Ez egyfajta fordulat ahhoz képest, hogy a két fél az elmúlt heteket barátságtalan üzengetéssel töltötte. Urso a RAI közrációban beszélt arról, hogy ha Stellantis jelezné, hogy mindenképpen szeretné tulajdonosai között látni az olasz államot, akkor megvitatnák ezt és várhatóan pozitív döntést hoznának. Ugyanakkor jelenleg nincs ilyen társalgás a felek között, ami jelentős kiadással járna.
A Stellantis elnöke, John Elkann még 2023 júniusában azt mondta, hogy a vállalatnak nincs szüksége az olasz állam tulajdonosi közreműködésére. A kérdés azért merül fel, mert a 2021-ben a francia PSA Peugeot-Citroën, az olasz-amerikai Fiat Chrysler összeolvadásával létrejött vállalatban a párizsi kormány részesedik 6 százalékos tulajdonnal.
Megmenekülnek az olasz üzemek
Giorgia Meloni, Olaszország miniszterelnöke ismétlődően azzal vádolta az autógyártó csoportot, hogyemiatt előnyben részesíti Franciaország érdekeit az olasz szempontokkal szemben. Szerinte valójában francia felvásárlás történt a két vállalat egyesülésével. Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója a napokban megerősítette vállalatának az a vállalását, miszerint az évtized végére egymillió autóra növeli olaszországi autógyártását a 2023-as nagyjából 700 ezres termelésről.

Ezzel lecsillapította azokat a félelmeket, hogy a cég be akarja zárni olaszországi üzemeit. Az olaszok különösen féltik a torinói Mirafiori komplexumot és a nápolyi Pomiglianót.
A számok alakulnak
Miközben a vita látszólag nyugvópontra jutott, az autógyártó jó számokat ért el. Ahogy arról itt a Totalcaron pár napja beszámoltunk, a Stellantis átlépte a villanyautós határt: azaz most már profittal tudja gyártani és értékesíteni az elektromos autóit.
Ez azért nagy szám, mert a hagyományos amerikai autógyártók közül még egyetlen riválisa sem érte el ezt a szintet. Ugyanakkor a profitráta persze még nem akkora, mint amekkorát a hagyományos autókat jellemzi. Mindenesetre fontos lépés.
Tavares egyébként még januárban beszélt arról, hogy a Stellantis nem kér az autópiaci árháborúból, amely elsősorban a Tesla sorozatos árengedményinek köszönhető. Szerinte ugyanis az árak csökkentése rombolja a nyereségességet és az így meggyengült cégeket felvásárlási célponttá teheti. Továbbra is azok között a vállalatok között kívánja tartani cégét, amelyek a legjobb profitot produkálják az autóiparban. Tavares úgy látja, hogy a Stellantis viszonylag védett volt az árcsökkentési trendtől, autói anélkül is eladhatók maradtak, hogy részt vennének ebben.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
