Az élet nem kínál sok lehetőséget arra, hogy valaki a jól bevált szakmáját félretéve egy pillanatra újságíróvá avanzsáljon, ráadásul az egyik legszórakoztatóbb fajtából. Valószínűleg a szerencsések közé tartozom, hiszen ez már nem az első külföldi sajtóutam, ahol operatőrként és vágóként ténykedem. Ezúttal sem hagytam otthon a kamerát, így videókat is készítettem, amiket hamarosan a Youtube-on, az Instagramon és TikTokon is megtekinthetsz.
Ahogy korábban, most is izgatottan vártam az utazás napját – de most nem csak a versenypályás kalandok miatt. Több ezer okom volt rá, pontosabban 3893 darab apró, színes LEGO elem formájában. Ugyanis ennyi kocka szükséges a LEGO Technic Ultimate Car Concept sorozat legújabb gyöngyszemének, az 1:8 méretarányú McLaren P1 modellnek az összerakásához. Nem csoda, hogy a LEGO az eseményt Silverstone-ban rendezte, viszont nem csak emiatt utaztattak ki Anglia szívébe.
Silverstone
A pályát 1948-ban nyitották meg egy egykori katonai repülőtér helyén, ami azóta a Forma-1-es Brit Nagydíj otthona, nem is beszélve olyan nagy versenysorozatokról, mint a MotoGP és a World Endurance Championship.
Az évek során többször átalakították, hogy megfeleljen a modern versenyek követelményeinek, de mindig megőrizte ikonikus, nagy sebességű kanyarjait, mint például a Maggots, Becketts és Chapel kombinációját, ahol például a McLaren rendszámos, utcai modelljeivel is könnyedén elérheted a 200 km/h-feletti irányváltásokat.
A LEGO Csoport és a McLaren Automotive ugyanis belevágott minden idők legkeményebb LEGO Technic kihívásába: megépíteni a világ első teljesen működőképes McLaren P1-jét LEGO elemekből. Ehhez a McLaren F1 pilótája, Lando Norris is csatlakozott, aki megpróbált teljesíteni egy kört a versenypályán az 1:1 méretarányú LEGO Technic McLaren P1-essel.
Viszont a leleplezés előtt testközelből is megtapasztalhattam, milyen érzés egy igazi McLarenben ülni – igaz, nem a P1-essel, hanem a szelídebb, de még mindig félelmetesen erős 750S-sel vittek el egy gyors körre a legendás pályán.

Utcai gumik ide vagy oda, ha nem vagy hozzászokva az ilyen jellegű veretéshez, garantáltan megrázó élményben lesz részed. Szó szerint!
A McLaren tesztpilótái egyáltalán nem kímélték a technikát – volt, aki a fűről kanalazta vissza a 750 lóerős, brutálisan feltöltött szörnyeteget. Mi sem voltunk sokkal finomabbak: rázókövek? Kipipálva. Gumik? Nyekkentek. Az autó szó szerint a fizikai határait feszegette minden egyes kanyarban. A 750S-ről részletesebben itt tudtok olvasni:
A McLaren 750S nem igényli az elektromos rásegítést
740 lóerős V8, durvább aerodinamika, jobb futómű, és kétszáz kilométer per óra 7.2 másodperc alatt.
Az eszeveszett száguldás után eljött a várva várt pillanat: a készítők előléptek a háttérből, mi pedig úgy gyülekeztünk az istálló közepén letakart P1 sziluett körül, mintha valami titkos összeesküvésre készülnénk. A fedett „autószerű” szerkezetet körbeállva tudtuk, itt valami óriási dobás van készülőben. Igen te is jól gondolod: az életnagyságú Bugatti Chiron LEGO-csoda és Lamborghini Sián után a McLaren P1 is megkapta a saját életnagyságú LEGO változatát. Ahogy lehullt a lepel, szinte hallani lehetett, ahogy az újságírók egy emberként kapnak levegő után. Ott állt előttünk a valóban 1:1 arányú LEGO McLaren P1 – amitől mindenkinek leesett az álla.
A szerkezet 342 817 elemből áll, és nagyjából 1220 kilót nyom. Az autó teljesen működőképes kormányművel rendelkezik, így nemcsak hogy irányítható, de a versenypálya legtrükkösebb kanyarjaival is megbírkózik. A replika egy elektromotorral működik, amely LEGO Technic Functions elemekből és egy elektromos autó akkumulátorból épül fel, így bármely korábbi LEGO modellt lealáz hatótávolság terén.
És ha ez nem lenne elég, a 8344 órás fejlesztés és építés során csak(!) 393 különböző LEGO Technic elemet használtak fel. Az építők elmondták, hogy mindössze 11 speciális elemet gyártottak hozzá, de például az első lámpák felépítése nagyrészt egy korábbi tengeralattjáró készletből lett újrahasznosítva. A LEGO P1 méretei egyeznek az eredeti autóéval: 4980 mm hosszú, 2101 mm széles és 1133 mm magas.
Amikor az ember élőben lát egy ilyet, az valami egészen más, mint képeken nézegetni. Az első gondolatom az volt, hogy ez rengeteg munka. Hogy ez az egész nem esik szét a saját súlya alatt, és hogy az anyaghasználat ilyen lenyűgöző, minden szinten ámulatba ejtő. Még a fék is legóból van! Viszont mindez nem azt jelenti, hogy ezzel is lehet 200-zal keresztbe csapatni. Fokozottan óvni kell a technikát, de ugye az is csoda, hogy gurul és képes körbemenni a versenypályán.
Jogosan merülhet fel benned a kérdés: oké, oké, itt ez a rengeteg vödörnyi LEGO, életnagyságban a P1 modell, de hol a valódi? Nos, a rendezvény többi résztvevőjének ez örök rejtély marad – hacsak nem látják ezt. Én ugyanis egy picit ellógtam a beszélgetés végéről, és carspotterkedtem az istállók mögött fölmorajló V8-ak hangját követve. Szerencsém volt: épp az összes környékbeli McLarent vezényelték pihenőre, és sikerült egy igazi P1-et is lencsevégre kapnom.
Az 1:8-as méretarányú modellt, amit ezúton is hálásan köszönünk a Legónak, még nem volt időm összerakni. Ha elkészül, a szerkesztőség nevében szeretnénk jótékony célra felajánlani.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
