Nagy nürburgringi körrekord kvíz

2024.12.15. 10:43

Számos paraméter alapján hasonlíthatunk össze két sportautót, de az utóbbi évtizedekben a Nürburgringen elért köridő vált az egyik fontos értékmérővé. A Zöld Pokolnak is becézett, az Eifel hegység vonulatai között tekergő több mint 20 kilométeres versenypálya minden pilóta és autó számára hatalmas kihívást jelent, így egy erős köridő tényleg meggyőző bizonyítéka egy sportmodell képességeinek. Ebben a kvízben a pályarekordok több mint 60 éves történelméből szemezgettünk.

1960 áprilisában egy Trabant P50 állította fel az első utcai autó körrekordot a Nürburgringen, a pálya 22,8 kilométeres nyomvonalán. Milyen időt ért el?
1960 áprilisában egy Trabant P50 állította fel az első utcai autó körrekordot a Nürburgringen, a pálya 22,8 kilométeres nyomvonalán. Milyen időt ért el?
1993-ban először fordult elő, hogy egy sorozatgyártású utcai autó 8 percen belüli időt, egészen pontosan 7:44-et futott a Nürburgringen. Melyik volt ez az autó?
2008-ban az Evo Magazine egy nagyszabású nürburgringi teszt keretében egymásnak eresztette a kor három legmenőbb sportautóját: a Ferrari Enzót, a Pagani Zonda F-et és a Maserati MC12-t. Melyik érte el a legjobb időt?
2008-ban az Evo Magazine egy nagyszabású nürburgringi teszt keretében egymásnak eresztette a kor három legmenőbb sportautóját: a Ferrari Enzót, a Pagani Zonda F-et és a Maserati MC12-t. Melyik érte el a legjobb időt?
Sabine Schmitz autóversenyző, a "Nürburgring királynője" egy 2005-ös Top Gear epizódban egy Ford Transittal futott gyorskört a Nürburgring BTG (Bridge to Gantry) változatán. Milyen időt ért el?
Szentkuti Ákos és Rási Ricsi kollégák 2023 őszén egy 1999-es Mazda MX-5-tel látogattak ki a Nürburgringre egy autós nyíltnapon. Milyen időt értek el a pálya BTG (Bridge to Gantry) változatán?
Szentkuti Ákos és Rási Ricsi kollégák 2023 őszén egy 1999-es Mazda MX-5-tel látogattak ki a Nürburgringre egy autós nyíltnapon. Milyen időt értek el a pálya BTG (Bridge to Gantry) változatán?
Az alábbiak közül melyik autó érte el a legjobb időt a Nürburgringen?
2016-ban egy híres sportautógyártó Nürburgring rekordot akart dönteni ultra-ritka 2,8 millió eurós (1,1 milliárt forintos) modelljével, de az autó még a bemelegítőkörök egyikén totálkárosra tört. Melyik volt ez az autó?
A Porsche Carrera GT 2003-ban 7:32,4-et futott a Nürburgringen, ami akkor rekordnak számított. 2024-ben azonban a Porsche és a Michelin közös erővel egy új gumiabroncsot fejlesztett az ikonikus sportautóhoz, amivel ismét gyorskört futottak a Zöld Pokolban. Hány másodperccel ért el jobb időt a Carrera GT az új gumikkal?
A Porsche Carrera GT 2003-ban 7:32,4-et futott a Nürburgringen, ami akkor rekordnak számított. 2024-ben azonban a Porsche és a Michelin közös erővel egy új gumiabroncsot fejlesztett az ikonikus sportautóhoz, amivel ismét gyorskört futottak a Zöld Pokolban. Hány másodperccel ért el jobb időt a Carrera GT az új gumikkal?
1983-ban Stefan Bellof abszolút körrekordot ért el a Nürburgringen egy C-csoportos Porsche 956 versenyautó volánja mögött, amit 35 évig nem tudtak megdönteni. Milyen időt futott?
Stefan Bellof 1983-as abszolút rekordját végül 2018-ban a Porsche döntötte meg, a 919 Hybrid EVO nevű átalakított LMP1-es versenyautóval. Milyen időt értek el?
Stefan Bellof 1983-as abszolút rekordját végül 2018-ban a Porsche döntötte meg, a 919 Hybrid EVO nevű átalakított LMP1-es versenyautóval. Milyen időt értek el?
Sajnos nem sikerült a válaszok elmentése. :(
Kérjük próbálja meg újra.