Ezekért az autókért izgulhatunk 2025-ben

2025.01.11. 16:59

Minden év elején izgalmas átgondolni, hogy miket tartogathat az új esztendő. Lehet álmondozni, feltételezni, tippelgetni, de az autógyártás szerencsére nem ilyen rövidtávon dolgozik, vagyis tipikusan már egy évre előre tudni lehet, hogy milyen új modellekre, generációkra számíthatunk egy-egy gyártónál. Persze meglepetések így is történhetnek, vagyis ez a lista sem kőbe vésett igazság.

A mostani listát három csoportra osztottam. Vannak olyan autók, amiket már láttunk, ismerjük minden részletét és akár vezettünk is, viszont még nem kaphatók. Vannak olyan modellek, amikről egy koncepció vagy egy-két szóban elhangzott információ kering, valamint vannak olyanok, amik a talán jön, talán nem kategóriába sorolhatók.

Ismerjük, de még csak most jön

Ez egy olyan lista, aminek egy részéhez már a szerkesztőségnek már volt szerencséje valamilyen formában. Világpremier előtt láthattunk a Dacia Bigstert, ami a legnagyobb, legluxusabb modellje lesz a márkának, és 2025 tavasza körül várható 10 millió forintos listaárral.

Míg a Dacia nagyot, addig a Renault két kicsit mutatott, de mégis hatalmasat szóltak – pedig villanyautók. Az egyik a Renault 5, amit a szerkesztőség több tagja is látott más-más eseményen, valamint Karotta vezette is. Vagyis ez tényleg egy olyan modell, amit kívül-belül ismerünk, sőt, az előrendelők egy része már meg is kaphatta a sajátját, itthonra viszont csak 2025-ben érkeznek az első darabok. A másik kicsit nagyobb, de a mai autók között nagynak nem nevezhető új modell a Renault 4, ami az 5-höz hasonló retró dizájnnal érkezik, remélhetőleg vásárlóbarát áron. Erre valamikor az év közepén számíthatunk. Valamint érkezik az Alpine A290 is, amit már próbáltunk, és bitang jó lett.

A VW-konszernnél szerencsére nem csak leépítésekre számíthatunk az új évben. Skoda fronton sok újdonságra számíthatunk, de amit biztosan tudunk és ismerünk, az az Elroq. A csehek kis villanyautója egy mentőöv lehet az anyavállalatnak, mert megvan az esélye, hogy sikeres legyen. Konfigurálni már a hazai oldalon is lehet az 50-es és 85-ös verziókat, de az első darabok csak márciusban érkeznek. Aztán valamikor jövőre jön az 59 kWh-s Elroq 60, valamint egy összkerekes csúcsmodell is. De nagy villany-SUV fronton is újít a Skoda, év elején bemutatták az Enyaq frissített verzióját, ami az Elroqhoz hasonló orrésszel és plusz kilométerekkel jön.

Prémium szegmensben az új Audi A6/S6-ra számíthatunk, aminek villanymotorját Győrben készítik. Sportback (ötajtós) és Avant (kombi) karosszériával lesz kapható valamikor az év elején.

A Hyundaitól is több modellre és frissítésre számíthatunk 2025-ben. Az előbbi egy új zászlóshajóval, az Ioniq 9-cel kezdi az első félévet Dél-Koreában és az Egyesült Államokban, aztán majd a második félévben jön Európába. A méret-skála másik végén az eddigi legkisebb villanyautójuk, az Inster érkezik valamikor az év első felében. Ennek már a hazai árát is ismerjük, 9,99 millióról indul.

A Kia inkább a 2024-es év végén lőtte el a bemutatóit, így már csak említés szintjén tudom mondai az EV3-at és a frissített EV6-ot. Viszont majd jön az év második felében az EV9 GT verziója, mert ugye mindenki álma egy 501 lóerős hétszemélyes villany-luxusautó váltó szimulációval.

Mondhatni karácsonyi ajándék volt a bejelentés, miszerint 2025-ben érkezik az új Dodge Charger Európába is. A hathengeres verziója nyáron érkezhet, míg az elektromos az év végén. Hol a V8? Az sajnos nem lesz.

2025 a kicsi elektromos autók éve lesz, amelybe a Fiat is beleveti magát a Grande Pandával. A Grande Panda hibrid és villany verzióban is kapható lesz 2025 elején, amit már csak aranyos külseje miatt is megéri várni.

Ha pedig kicsi autók, akkor ne felejtsük el megemlíteni a Ford Puma elektromos verzióját, a Gen-E-t sem. A tavasszal érkező autó külsőben alig tér el a belső égésű motoros verziótól, pedig annál sokkal többet nyújt, főleg csomagtérben. 370 kilométeres kombinált hatótávjával és 12,8 milliós indulóárával szintén lehet sikeres.

Viszont jönnek nagy autók is, távol-keleti fronton csaknem lehetetlen megjósolni, hogy mi jön és mi nem. Egy viszont biztos: érkezik a 2,5 tonnás BYD Sealion 7. Kell az európainak még egy ekkora villanyautó? Nem biztos, de szabad piac van, vagyis ezt majd az emberek eldöntik. 20-22 millióért pedig kategóriáján belül nem is rossz vétel.

A lista zárója pedig már egy saját hiszem, ha látom kategóriába is tartozhatnak, ugyanis a Volvo EX90-nek eredetileg a tavalyi listában a helye, csak más-más okokból késleltették a gyártást. De elvileg az év első negyedében tényleg jön – vagy nem.

Keveset tudunk róla

Ez már egy olyan kategória, ami sajtóközleményekre, bejelentésekre, valamint egy-egy határozott szóbeli ígéretre alapszik. Amiket itt felsorolunk, nagy valószínűséggel megjelennek idén, de ne vegyünk rájuk mérget.

Akik unják a Skoda Q betűre végződő modellneveit, azoknak az a rossz hírem, hogy jövőre jön még egy, Epiq néven. Ez az Elroqnál is kisebb és olcsóbb villany-crossover lesz, ami akár 10 millió forintos indulóárral robbanhat a köztudatba. 

Az új Renault Twingót sokszor láttuk már, nagyon szeretjük, de konkrét élő mozgó modell még mindig nincs belőle. Ezen 2025 változtathat, főleg, hogy a kis villanyautó trend egyre nagyobb.

Év végére érkezhet az első sorozatgyártott BMW Neue Klasse. Valószínűleg az iX3 lesz az első, ami megkapja az új dizájnt és csak 2026-ban jön a szedán Neue Klasse, de a jelenlegi gazdasági helyzetben bármi változhat. Az viszont biztos, hogy Magyarországon fog készülni két modell.

A Nissannak 2030-ig nagy tervei voltak 2023-ban, elhintették a Leaf harmadik generációját, ami akár 2024-ben is megjelenhetett volna, valamint 2025-re egy új Juke-ot, 2027-re pedig egy Qashqait is mondtak. Mindhárom modell elvileg teljesen elektromos lesz... már ha egyáltalán lesz. Ugyanis a Nissan is nehéz pénzügyi helyzetbe került, ami alaposan megváltoztathatja a jövőben megjelenő modellek helyzetét.

Gyakrolatilag egy darab új Jaguar sem készül 2025-ben, hiszen minden modelljük gyártását befejezték, de 2025 végére ígérték az új fejezetet nyitó modell bemutatását, aminek a koncepcióját decemberben leplezték le egy nagy visszhangot keltő kampánnyal.

Talán jön, talán nem

Gyakorlatilag ide bármit beírhatnék, ami eszembe jut, de ígérem, nem így teszek. Az itt szereplő modellek olyanok, amikről a múltban megemlítették, hogy ekkortájt jöhet, vagy sajtóeseményeken említették meg a de ez még titok! tagmondattal. 

Ha azt mondom, 20 ezer eurós villanyautó a Volkswagentől, te azt mondod: ha ha! A Volkswagen már évek óta ígérgeti, tologatja, átnevezi, eltussolja, visszahozza az olcsó, kicsi, Golfra hajazó villanyautóját. A legutóbbi ígéret, hogy 2025-ben kerül a piacra, de azóta akadt egy kis pénzügyi problémájuk, szóval lehet, hogy 2030 lesz abból a 2025-ből. Ugyanez igaz a Cupra Ravalra, ami az UrbanRebel koncepcióautó sorozatgyártott változata és az ID.2all alapjaira épülne. De amíg az egyik nincs, addig a másik sem lesz.

Még nincs megerősítve, de nagy az esély arra, hogy 2025-ben érkezzen a Hyundai Ioniq 6 faceliftje, ami nemcsak műszakilag, de dizájn szempontjából is frissülhet - legalábbis az álcozott modellek erről árulkodnak. Ezzel együtt érkezhet az Ioniq 6N, vagyis egy hasonló állatságot kaphatunk, mint az Ioniq 5N.

Azt pletykálják, hogy jövőre mutatják be az új, elektromos Alfa Romeo Giuliát, ami akár ezer lóerős is lehet. Egy hasonlóan nagyon erős elektromos Ferrarit is várhatunk, ahogy a Porsche Mission X végleges verziója is megszülethet 2025-ben. De ha már Porsche: a 718 Boxster és Cayman elektromos utódja az év végén érkezhet. 

És poénból a Tesla Roadstert is megemlítem, mert biztosan leírták már valahol, hogy 2025-ben érkezik.

A lista nem teljes, ha neked hiányzik valami a listáról, írd meg kommentben!