Vannak típusok, amiket vágyakozva, de kicsit félve figyelünk a szemünk sarkából. Meg akarjuk szerezni ezeket, de kell még hozzá pár év, meg némi plusz zseton. Ezzel általában az a probléma, hogy sokan gondolják így, a piac pedig azonnal reagál: mire eltelik az a bizonyos pár év, az összekapart lóvé kis túlzással már csak egy szett felnire és két gyári lökhárítóra lesz elég. Most olyan autók következnek, amiket néhány éve még emészthető összegért meg lehetett szerezni, de már úgy elrepült az áruk, hogy csak tátogunk, mint a frissen kifogott ponty szák alján.
Legutóbb összeszedtem egy adag olyan autót, amik már évek óta stabilan borzalmasan drágák. Itt találod őket:
Top10: Stabilan drága örökzöldek
Hol tart a hosszú ideje megfizethetetlennek látszó típusok ára manapság?
Renault Super 5 GT Turbo
Emlékszem, sok évvel ezelőtt egy kedves barátomat vittem az első autómmal, hogy megvegye élete első autóját, egy Renault 5 GT Turbót. Egy decens állapotú, szinte rozsdamentes Phase 1-esért (facelifte előtti változat, a frissített a Phase 2) mentünk, amivel semmi komoly probléma nem volt, és az ülések kivételével minden részletét megőrizték gyári állapotban.

Ez még 2013-ban volt, és akkoriban kevesebb, mint félmilliót kellett fizetni az egyik legkirályabb francia hot hatch-ért, ami valaha készült. Nem volt nehéz beszarni tőle: az 1,4 literes, karburátoros turbómotor 120 lóereje úgy vitte a pehelysúlyú, épp 800 kiló fölötti R5-öt, mintha ágyúból lőtték volna ki.
Az elmúlt években rájöttek, hogy őrületes móka egy torziós merevséget nyomokban sem tartalmazó, apró, de rohadt mérges turbós kocka. Azt mondjuk eddig a pillanatig én se tudtam, hogy mennyire elképesztően megugrottak az árak: egy értelmes állapotú Super 5 GT Turbóért nagyjából 20 ezer eurót, azaz körülbelül 8 millát kell leszurkolni.
Honda S2000
Szintén élénken él az emlékezetemben, amikor tíz éve a borzalmasan kívánatos Honda S2000-eket még 3-4 millióért hajították utánad. Kissé csodálkoztam is, mert már akkor is pofátlanul jó dealnek tűnt. Csodálatos, precíz célszerszám ez, minden olyan értékkel, amiért jogosan lehet szeretni a Hondát.
Ott a magasra forgó, pompás, 240 lóerős négyhengeres, ami a mai napig az egyik legerősebb négyhengeres szívómotor. Beszélhetünk még a tökéletes súlyelosztásról, a váltóról, ami olyan precíz, mint egy lézeres szemműtét, vagy akár a nagyszerű kormányzásról. Mindezt egy olyan autóba csomagolva, ami szexi és sose romlik el.
Sokan szeretnének birtokolni egy menő japán roadstert, és ez az árakon is látszik. A legolcsóbb S2000-eket 30 ezer euró, vagyis 12 millió környékén adják, de nem ritkák a 15-20 millás darabok se.
Mint egy MX-5-ös, amit befejeztek
Sokan mondták már, hogy ez a világ legjobb autója, de hallani mégiscsak más, mint végre egyszer kipróbálni.
BMW E46 Coupé és Cabrio
Az E46-os kódú 3-as BMW-t nem véletlenül kedvelik sokan: masszív, jó minőségű autók és nagyszerű vezetni. Szinte párolog belőlük az a klassz, BMW-kre jellemző hangulat, amit csak azok értenek, akik vezettek ilyet. Kár, hogy az egyébként remek E46 imidzsét könyörtelenül lelakták a lerúgott, a belüket húzó dízelekkel menőző hülyegyerekek.
Már évek óta látszik, hogy az M3 ára megállíthatatlan, és ahogy sorban tűnnek el a szép kupék és kabriók, azoknak is egyre durvább az ára. Ennek jó oka van: elfogytak. A kétajtósok – főleg mozgatható tetővel – mindig a legkívánatosabbak között voltak, így nem meglepő, hogy ezekből sokat elnyűttek.
Néhány éve egy szép állapotú, nagymotoros darabhoz még egész olcsón hozzá lehetett jutni, most viszont már találni se könnyű ilyesmit. Éppen ezért az árak kezdtek megvadulni: a tényleg értelmes állapotú, karbantartott E46 330Ci lazán belenéz a 4-5 millióba. Ezt a típus egyébként amolyan közszolgálati jelleggel vettem a listára, hiszen ez még mindig nem annyira húzós ár. Ha tehát ilyenre vágysz, figyeld az eladó darabakot, mert minél előbb lépned kell: jó eséllyel ez még csak a drágulás első fázisa, később szinte biztosan durvább lesz a helyzet.
Menőségrecept
Úgy tűnik, ez az az autó, amire mindenki vágyik. BMW a legjobbnak tartott sorozatból, a legkellemesebb felszereltséggel, az egyik legbéemvébb motorral. 212 ezerrel az órában.
Mercedes 500 E és E 500
Nem hibáztatlak, ha hozzám hasonlóan te is borzasztóan kívánatos darabnak látod a Mercedes 500E-t és E500-at. Minden adott hozzá, hogy nagyszerű legyen: a Mercinél fogták az egyik legjobb autójukat, ami valaha készült, vagyis a W124-est, és az elejébe belógattak egy 5 literes V8-ast. Átszabták a futóművet és sok apróságot, a fejlesztésben és gyártásban ráadásul a Porsche segített.
Egy darabig még egész olcsón meg lehetett venni ezeket, mivel a fenntartásuk nem épp egyszerű: a kábelköteget megette a nagy V8 hőterhelése, illetve a rengeteg egyedi alkatrész miatt rohadt sokba került néhány karbantartási művelet. Meg ami még.
Ennek már vége: az 500 E és az E 500 is elért oda, amikor a galaktikus szívást rég felülírta, hogy mennyire különleges darabok ezek. Egy szép állapotú, zsivány 500 E és E 500 ára már könnyedén felszalad 20 millió forint fölé. Én egyébként teljesem megértem, sőt, azt gondoltam, hogy mostanra ennél is drágábbak lesznek ezek.
Mitsubishi Lancer Evo VI
A Lancer Evók sosem voltak filléres autók, ami nem is csoda, hiszen minden generáció tulajdonképpen egy utcai raliautó. Mindet kétliteres, turbós benzines hajt – az első kilencet a legendás 4G63 –, mind összkerekes, tehát mai mércével is óriási poén ezeket vezetni. Ráadásul a hatalmas szárnnyal és a látványos lökhárítókkal összes Lancer Evolution pofátlanul jól néz ki.
Szerintem a legkirályabb változat az Evo VI: a beltartalom már a korai modelleknél is csúcs volt, a külső azonban a hatodik Evónál ért a zenitre. Sajnos más is így gondolja, ugyanis általánosságban a VI-os a legnépszerűbb Evo. Biztos, hogy utóbbiban a Taxi 2-nek is nagy szerepe van.
Néhány éve még egy használt Passat áráért simán lehetett Evo VI-ot venni, ma már egy új autó áráért is necces. Egy értelmes állapotú Lancer Evo VI-ok nagyjából 35 ezer eurónál, vagyis 14 millió forintnál kezdődnek, de nem ritkák a 20 milláért kínált darabok se.
Kőkemény raliautók, utcára
A versenyzés szülte őket, de végül nem csak ez tette a Lancer Evókat olyan végtelenül vonzóvá és népszerűvé. Mesélek róluk egy kicsit.
Egyelőre legyen elég ennyi, de sok ilyen típus van még a piacon, legközelebb innen folytatjuk.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Radikális szigorítás: évente kéne szigorított műszaki vizsgára vinni a 10 évnél öregebb autókat
Az Európai Bizottság szerint a régebbi járművek gyakrabban hibásodnak meg, ezért több balesetet okozhatnak.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
