A TT coupé kezdeti stabilitási problémái után az Audi ismét magyarázkodásra és visszahívásra kényszerülhet: több bejelentés is érkezett, miszerint a 380 lóerős sportkombi könnyűfémötvözet felnijei minimális ütődés hatására is hajlamosak elveszíteni eredeti formájukat, írja a brit EVO magazin.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A 18 colos, kilencágú kerekek a tapasztalatok
szerint rendkívül gyengék. A tulajdonosok nagy része akkor fogott
gyanút, amikor autójuk kereke
normális vezetési körülmények között eldeformálódott. Mivel
az Audi visszautasította a vádakat, a tulajdonosok egy független
intézethez fordultak a kerekek tesztelése ügyében, hogy
bebizonyítsák, a felnik nem alkalmasak közúti használatra.
A teszteket a Bath-ban található SMS Consultants nevű cég végezte, szoros együttműködésben a Bath Egyetem kohómérnöki tanszékével. Harry Reiter, az SMS munkatársa megállapította, hogy az Audi által a kerekek gyártásához választott eljárás a kerekek formatartási stabilitásának csökkenését eredményezte.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az ötvözet felnik anyaga normális esetben
'T6'-os kategóriájú. Ez egy különleges eljárás eredményét jelöli,
melynek során az ötvözet szilárdságát növelik. A vizsgálat
megállapításai szerint az Audi által alkalmazott munkafolyamat
eredménye 'T5' kategóriájú ötvözet, ami
jóval lágyabb anyag, mint a szokásosan alkalmazott, így
például négyszer gyengébb, mint amit a jóval kisebb teljesítményű
Audi S4-esre szerel a gyár.
A gyártás megkezdése előtt bemutatott RS4-eken ötágú felnit láthattunk, ezeket az utolsó pillanatban cserélték le a jelenleg is futó kilencágúakra. Az illetékesek magyarázata szerint a cserére azért volt szükség, hogy megvédjék a felfüggesztés lengőkarjait az ütődések következményeitől, ezt hivatott az alacsonyabb szilárdságú ötvözetből készülő felni biztosítani.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az eredmény egy anyag, ami az ütést követően a
Terminátor 2 T1000-esének módjára visszaugrik eredeti állapotába -
viszont
előbb éri el elasztikusságának határát, azaz a pontot,
ahonnan már nincs visszaút a szabályos körformához. Amikor ez
megtörténik, megnő az esély, hogy a gumi lesodródik a felniről, és
ez már balesetveszély a javából.
Egy levélben, amit az Audi angol képviselete néhány RS4 tulajdonosnak küldött, ezeket a sorokat olvashatjuk: "A felni szándékosan olyan anyagból készült, amely egy bizonyos jellegű akadályon történő áthajtás során deformálódik. Ennek a deformálódásnak a célja, hogy kímélje a sérülésektől a felfüggesztést, a kocsi futóművét és a karosszéria struktúráját."
![]() |
|
![]() |
![]() |
Eddig nem történt komolyabb baleset a kerék
deformálódásából eredően. Mégis,
az Audi már több mint 100 ilyen felnit kicserélt és már most
két hónapos várólistára kerül, aki új kereket szeretne autójára. A
tulajdonosoknak azt tanácsolták, ne cseréljék ki a felniket más
típusúakra, mivel egy keményebb anyagból készült kerék használata a
felfüggesztés veszélyes sérüléséhez vezethet.
Őfelsége Járműfigyelői (HM Vehicle Inspectorate) már nyomoznak. Ha a független vizsgálat eredménye megszületik, az RS4-ek jó eséllyel pályáznak egy globális visszahívásra. Amennyiben, és ez nagyon valószínűnek tűnik, a probléma összefüggésben áll az autó egész felépítésével, az akció elég sok pénzt és időt vehet igénybe, amit valószínűleg másra is fordíthatnának a konszern húzómárkájánál.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
