Az úgy volt, hogy... bizonyítványt magyaráz a Mitsubishi

2009.03.23. 17:24


Diszkrét fékcsík körvanalazódik a Mitsubishi alsógatyáján, hiába, a válság legalább akkora úr, mint egy körtés-sörös hasmars.
Nem szándékozunk tovább viccelődni más baján, csak reméljük, hogy az Európai Formatervezési és Műszaki tervezési részleg 88 munkatársának találnak megfelelő helyet. Azt azonban tegyük hozzá, hogy ez az egész részleg egy kósza, jobbra-balra vagdalkozó telepes-különítmény volt, amit a messzi Nipponból küldtek ide, hogy autót tervezzenek nekünk.
Nem jött be, ők a „proaktívan elébe megyünk a piac szerkezeti változásainak” első áldozatai. A közlemény azonban több érdekességet is tartalmaz. Többek között kérdéseket tesz fel magának a Mitsubishi, amire aztán “Ez bizalmas információ”-választ ad.
Na és megtudjuk, hogy az internet korában nincs távolság. (De mi lehetett vajon a kimaradt 17 és 22. kérdésben?)
Mintha a titkárnő már csak egy kartondobozra rakott monitor előtt pötyögte volna be a közleményt, miközben bagófüstös melósok szedték fel a linóleumot itt-ott odasandítva a formás derékra.

Nicsigava-szan, jelentős veszteséget okoztunk az ellenségnek, majd visszavonultunk.
Osu!

ÚJ ÜZLETI MODELL
A MITSUBISHI MOTORS SZÁMÁRA EURÓPÁBAN

Figyelembe véve a világgazdasági válság szerkezetének természetét, s annak hatását az autóipar valamennyi szereplőjére, a Mitsubishi Motors Corporation (MMC) úgy döntött, hogy a saját szervezetében végrehajtott szerkezeti változtatások révén proaktívan cselekedve készül fel a jövőre.

Ennek első példája a Formatervezési és Műszaki tervezési részleg összevonása egy Japánban található központban, amely tükrözi azt a régi tervet is, hogy a regionális modellektől el kell mozdulnunk a globális autók felé.

Ezen elveket követve az MMC új üzleti modell megvalósítását javasolja európai leányvállalata, a Mitsubishi Motors Europe B.V. (MME) számára is. Az MMC globális szervezetéhez való hasonulás célja az, hogy a hatékonyabb működés, illetve az európai piacokkal és vásárlókkal kiépítendő közvetlen kapcsolat révén az MMC jelenléte megerősödjön legfontosabb globális üzleti régiójában.

Emlékeztetőül: a jelenlegi MME kis összekötő irodaként kezdte meg működését 1977-ben Rotterdamban. A munkatársak száma jelenleg 335, s a cég betölti a gyártó valamennyi elvárt funkcióját a régióban. A cég ugyan sikeres volt (a 2003-as és a 2007-es üzleti évek között ráadásul folyamatosan), ám a 2007-es és a 2008-as naptári év között már 18 százalékos visszaesést tapasztaltunk (200.045 eladott autó helyett 164.462 darab), s a régió egész iparágához hasonlóan 2009-ben további csökkenés várható.
* kivéve Ukrajnát és Oroszországot / beleértve az L200-ast

A hosszú távú sikeresség érdekében emellett az MME-nek követnie kell a Mitsubishi Motors stratégiai váltását, s egy SUV-modellekre támaszkodó gyártóból olyan márkává kell válnia, amely környezetbarát autókat és crossovereket (köztük SUV-kat) kínál – azaz proaktívan elébe megy a piac szerkezeti változásainak.

Ha ezt lefordítjuk az üzleti modell nyelvére, akkor világossá válik, hogy a jelenlegi MME mérete és tevékenységi köre már nem alkalmas arra, hogy betöltse új szerepét az autóipar alapvető változásai közepette, illetve nem felel meg a Mitsubishi Motors stratégia átformálásának sem.

Ebből következően:
- Az MMC a javaslat szerint átveszi, és Japánba költözteti az összes járművekkel kapcsolatos funkciót (értékesítés, marketing, termékfejlesztés, üzleti tervezés satöbbi), tartja a kapcsolatot az MME 34 európai disztribútorával, s koordinálja azok tevékenységét.

- Ezzel párhuzamosan a támogató funkciók (logisztika, tervezés és rendelés, pénzügy, emberi erőforrások, IM satöbbi) az új, ám sokkal kisebb MME égiszén belül maradnak.

- Emellett az erősen logisztikai alapú after-sales funkciók (alkatrészek és tartozékok értékesítése és marketingje, műszaki szolgáltatás és képzés) logikus módon a Mitsubishi Motors össz-eruópai alkatrészközpontjába, a hollandiai Bornba kerül át, de ez is kisebb lesz.

- Végül pedig az új MME kiköltözik jelenlegi épületéből, az Amszterdam melletti Schiphol-Rijk-ből, és Bornban folytatja működését.

Valamennyi törvényi és jogi előírás – amelyekben a Munkatanács részvétele is kötelező– teljesítése nyomán ez a javaslat sajnos az irodai munkatársak 45 százalékának elbocsátásával jár.

Meg kell jegyeznünk, hogy ezek a javasolt változások nincsenek hatással a Mitsubishi Motors európai gyártóközpontjára, a NedCarra.

 

- Kérdések és válaszok -

1 – Most tulajdonképpen az MMC európai működését kezdték el leépíteni?
Egyáltalán nem!
Európa az MMC legnagyobb üzleti régiója*, ráadásul az, amely a lépést diktálta az iparágnak. Ezt is figyelembe véve nem volna semmi értelme bezárni a boltot Európában (de a világ más üzleti régiójában sem).
Most azonban alkalmazkodnunk kell az időkhöz és az új, globális üzleti rendhez, hiszen a jelenlegi válság valamennyi gyártót érinti.
Üzleti modellünk újraformálása Európában lehetővé teszi, hogy közép- és hosszú távon erősebbek legyünk.

2 – Akárhogyan is, úgy tűnik, többről van szó, mint csupán zsugorodó üzletről.
Nemcsak zsugorodik, hanem
1) minket taktikailag és stratégiailag is érint a válság, mint kivétel nélkül a többi autógyártót, és
2) különösen azért kerültünk hátrányos helyzetbe, mert a piac egyre inkább elfordult a korábban üzleti forgalmunk jelentős részét kitevő SUV-któl.

Ezért számunkra az átmenet egyértelműen és világosan elkerülhetetlen:
- Mindenképpen át kell alakítanunk márkánkat a – nagyobb hasznot hozó – SUV-központú márkából a kisebb hasznot termelő, nem tucat-személyautókat és -crossovereket, s csak egyetlen SUV-t kínáló céggé.
- Ennek megfelelően kell megváltoztatnunk üzleti modellünket is.

3 – Ám ehhez termék is kell…
Rendelkezésünkre áll ez a termék:
- Ma: az új generációs Colt + a teljes új Lancer család + az Outlander + “Project Global” padlólemezünk.
- Holnap: a fentiek mellett az i MiEV + egy kompakt crossover, amely a
Concept-cX tanulmányautó alapjain készül majd + a Genfben már bejelentett globális kompakt modellünk + Euro 5-ös új dízelmotor-családunk + alacsony CO2 emissziójú ClearTec technológiánk, satöbbi…

4 – Ha az olyan alapvető tevékenységek, mint az értékesítés, a markering és a termékfejlesztés Japánba költöztetése nem költségcsökkentést hoz, akkor mit? Nem ez a legnagyobb cél?

Nem cél volt, hanem sajnálatos következmény.

A hazaköltöztetés után közvetlen kapcsolatban állunk majd a nemzeti importőrökkel, azaz vásárlóinkkal, s így gyorsabban és a költséghatékonyabban leszünk képesek válaszolni a piaci változásokra, illetve jobban, közvetlenebb módon értjük meg a piacok követelményeit.

5 – De Japán messze van, és kulturálisan nagyon különbözik …
Igaz, de akár japán, akár német, akár amerikai az ember, ebben a globális iparágban kell talpon maradnia.
A távolság az internet korában nem jelent sokat. Emellett japán személyzetet küldünk ki a legfontosabb piacokra, hogy megkönnyítsük a kapcsolattartást.

6 – Miért nem merik nyíltan használni a kiszivárgott belső dokumentumokban látható “szerkezetátalakítás” szót? Úgy gondolják, hogy bárkit meg tudnak téveszteni?

Senkit nem próbálunk megtéveszteni.

A “szerkezátalakítást” azért használjuk a belső kommunikációban, mert ez a formula mondja ki szó szerint az új üzleti modell bevezetését. A fordítás így szól: “új szerkezet tevékenységeink számára”.
A szó általában használt értelmében nem végzünk szerkezetátalakítást.
Még egyszer hangsúlyozom: az elbocsátás nem cél, hanem sajnálatos következmény.

7 – Hány embert bocsátanak el?
Úgy véljük, hogy 88 irodai dolgozótól válunk meg, azaz a jelenleg Schiphol-Rijk-ben és Bornban dolgozók 45 százalékát küldjük el.

8 – Hogyan oszlik ez meg Schiphol-Rijk és Born között?
Schiphol-Rijk: 80 munkatárs (51%) - Born: 8 munkatárs (21%)

9 – Ön szerint a munkatársak hány százaléka nem fogadja el, hogy az ország másik végében kell majd dolgoznia?
Nehéz előre megmondani, hiszen ez függ az egyéni körülményektől, az egyes munkavállaló döntésétől és a jelenlegi munkaerő piaci helyzettől is.

10 – Hogyan támogatják azokat, akik igent mondanak?
A költözni hajlandó munkatársak számára az MME a Szociális Tervben költözési tervet javasol, de ezt meg kell vitatnunk a Munkatanáccsal és a szakszervezetekkel.

11 – Ha valaki nem hajlandó Bornba költözni, az oka lehet az elbocsátásának vagy a Szociális Tervben való részvételének?
Igen. Az MME a holland törvények értelmében és a Szociális Terv rendelkezései szerint elbocsátja azokat a munkatársait, akik nem vállalják a hosszabb ingázást.

12 – Hol lesznek az új munkahelyek? Az EDC-ben? Megfelelő környezet ez irodai alkalmazottak számára?
A csoportvállalati irodai kapacitást aknázzuk ki az EDC-ben vagy más üres irodákban a NedCarban.

13 – A szerkezetátalakítás érinti a japán személyzetet is?
Igen, az MMC által kiküldött japán munkatársakat is érinti.

14 – Felkínálnak majd áthelyezést más munkahelyre (NedCar, kereskedők, nemzeti importőr satöbbi…)?
Elvben igen, de a jelenlegi gazdasági helyzetben nagyon kicsi az esélye egy üresedésnek.

15 – Számítanak-e jogi vagy társadalmi következményekre?
Erre mindig van esély, de nem fogja segíteni a változások sima és időben történő bevezetését.

16 – Milyen csomagot kínálnak az elbocsátott munkaerőnek?
Az MME a Szociális Tervben javasolja az elbocsátási csomagot, ám ezt még meg kell vitatni a Munkatanáccsal és a szakszervezetekkel.

18 – Ütköztek valamilyen ellenállásba a Munkatanács vagy a jogi hatóságok részéről?
Jelenleg folyamatban van valamennyi szükséges törvényi és egyéb jogi eljárás – köztük a Munkatanács részvételi joga és a csoportos elbocsátás kötelezően megtett bejelentése a szakszervezeteknek és a Holland Munkaügyi Irodának (UWV).

19 – Mikor kezdik meg az átalakítást, és várhatóan mikorra lesz vége?
A végrehajtás függ a szükséges törvényi és egyéb jogi követelményektől. Amint lehetőség van rá, megkezdjük a folyamatot.

20 – Mennyit spórolnak ezekkel az intézkedésekkel?
Ez bizalmas információ.

21 – Mennyibe fog kerülni az átszervezés?
Ez bizalmas információ.

23 – Miért tartják Európában a támogató funkciókat?
Azért mert technikai értelemben ezeket nem lehet Japánba telepíteni. Az olyan területeknek, mint a Könyvelés és a Logisztika az adott piachoz közel kell lenniük.
Más területeken nem ez a helyzet. A Kommunikáció tökéletesen centralizálható munka a globális autók világában, míg a Termékfejlesztés a Tokióban és Okazakiban dolgozó mérnökeink számára igazán testre szabott feladat.

24 – Milyen hatással lesz mindez a NedCarra?
A NedCart ez az átszervezés nem érinti.
Sőt, a NedCar a kisegítő funkciók szempontjából további szinergiákhoz járul majd hozzá meglévő eszközeivel.

25 – Ezt a fajta átszervezést és új üzleti modellt más területeken, például Ausztráliában vagy az Egyesült Államokban is magvalósítják majd?

Nincs ilyen tervünk, hiszen a jelenlegi európai modell egyébként is egyedi volt: az MMC minden más régió importőreit közvetlenül szolgálta ki, egyedül Európában volt egy köztes szint (az MME). Az MMC úgy véli, hogy más régiókhoz hasonlóan itt is hatékonyabban tevékenykedhet majd közvetlenül a piacokon.

Emellett az MRDE továbbra is az MMC képviselője lesz a régióban az olyan részterületeken, mint a Törvényi szabályozás, a Homologizáció vagy a Piackutatás, ám az internet korában a Kommunikációt központosítani kell.

26 – Soha egyetlen más gyártó sem volt ennyire radikális. Nem félnek attól, hogy elvesztik a kapcsolatot a piaccal, legalábbis Európában?
Nem, nem gondoljuk így.
Mint minden nagy válság idején, egy vállalatnak újra kell szerveznie magát, hogy megvédje hosszú távú jövőjét.

Meg vagyunk arról győződve, hogy a jelenlegi válság – az 1929-es óta a legsúlyosabb – szerkezeti válság, ezért merész szerkezeti változtatásokra és alapos újjászervezésre van szükség. A tegnap megoldásai holnap már nem működnek.

* a 2008-as pénzügyi év / első 9 hónap adatai:

Európa:
- Nyugat és Közép: 109,000 db
- Oroszország és Ukrajna:123,000 db
- Japán: 122,000 db
- Észak-Amerika: 97,000 db
- A világ többi része**: 397,000 db

** Közel-Kelet és Afrika + Latin-Amerika + Ausztrália és Új-Zéland + ASEAN + Észak-Amerika
 

 

Az oldalról ajánljuk

Hathengeres röfröfröf
  • Tesztek

Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring

Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.

április 13., 15:08
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
  • Hírek

12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher

Egy jó ügyet támogat.

április 13., 12:54
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
  • Hírek

Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió

Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.

április 14., 06:10
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
  • Hírek

Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik

Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.

április 13., 18:58
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
  • Hírek

Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform

A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.

április 13., 12:07
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
  • Hírek

Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli

Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.

április 14., 06:09
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
  • Olajdoktor

Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)

Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?

április 13., 16:32
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
  • Közélet

Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba

Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.

április 14., 06:08
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
  • Hírek

Villanyautó-kockázat: kimatekozták

Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.

április 14., 07:45
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

5 perce
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
  • Hírek

Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son

A baleset Törökbálint közelében történt.

április 12., 07:53
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
  • Hírek

F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény

Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.

április 13., 11:34
Vagány, molett macska
  • Tesztek

Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.

Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?

április 12., 07:04
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
  • Hírek

Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban

Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.

április 14., 11:07
10 sportautó, amit neked kell befejezned
  • Vélemény

10 sportautó, amit neked kell befejezned

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.

április 13., 09:35
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
  • Hírek

Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát

A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.

április 14., 11:43
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
  • Hírek

Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni

Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.

április 14., 10:04
Második legnépszerűbb autó a Tesla
  • Hírek

Második legnépszerűbb autó a Tesla

Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.

április 14., 08:49
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
  • Hírek

44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett

A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.

április 13., 07:07
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
  • Hírek

A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért

Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.

április 12., 10:08
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
  • Tesztek

Becserkésztük az új KIA EV3-at!

Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.

április 12., 16:06
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
  • Közélet

Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra

Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.

április 13., 06:58
Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát
  • Hírek

Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát

Sajókeresztúr közelében.

április 12., 14:32
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
  • Gumidoktor

Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?

Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?

április 12., 15:24
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-at
  • Technika

Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.

A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!

április 12., 12:01
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
  • Hírek

Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton

Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.

április 12., 13:22
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
  • Nepperűző

Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?

Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.

április 12., 11:13
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
  • Hírek

Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán

Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.

április 13., 07:01
MG Cyber X
  • Hírek

MG Cyber X

április 12., 13:16