A szerkesztőségben talán egyedüliként szívemhez közel áll a lakókocsik, lakóautók világa. Talán emiatt is a világhálón szörfölés hozta elém ezt a fura szerkezetet, ami úgy néz ki, mintha egy lakókocsiba motort és kormányt raktak volna. És a valóságtól ez nem is áll túl messze.
1963-ban Torsten Johannesson megunta a lakókocsi-vontatást, és úgy gondolta, inkább önjáróvá tenné a bódét. Véletlenül épp volt a hátsó udvarban egy kicsit törött Saab 92-es, így flexet ragadott és rettenetesen pusztítást végzett az ártatlan járművön.
Az autóból csak a futómű, kormánymű meg a motor maradt meg. Ehhez egy alvázat épített és erre a kvázi önjáró alapra készült el ez a fura jármű. A nem túl áramvonalas testtel a Saab 92-es kétütemű, kéthengeres motorja a 25 lóerejével nem szaggatta fel az aszfaltot (55-60 km/h az utazója), így a későbbi prototípus már a 95-ös (nem 9-5) háromhengeres motorját kapta ami 38 lóerőre volt képes.
A beltér a hagyományos lakókocsi-építési vonalnak felelt meg (két fekvőhely, gáztűzhely, süllyeszthető asztal, stb), a váz alumíniumból és fából volt. Az első változat a hatóságoknál elbukott a vizsgán, mondván, túl nagy volt az első tengelyterhelés.
A második verzióban megoldották a problémát, így a járművet bemutatták a Technikai Vásáron, Stockholmban. Az újságok jókat írtak róla, már sorozatgyártáson gondolkodtak, de végül nem lett belőle semmi. Ahogy később mondták, Torsten megelőzte a korát, a svédek csak akkoriban kezdtek megismerkedni a lakókocsizás/lakóautózás világával.
A kettes számú modellt eladták, Nick Bäckström, az új tulajdonosa keresztül-kasul bejárta Norvégiát. Közben kisebb módosítások történtek rajta/benne, mint például rádió, víztároló és 1976-ban kapott egy V4-es Saab motort, ami a 65 lóerővel a lehetőségekhez képest egész fürgén mozgatta a kasznit, vagy ahogy az eredeti szöveg mondja: Utazósebessége drámai mértékben emelkedett. Nick Bäckström halála után fia vette át a járművet, amivel horgászni járt.
Valamivel több, mint 30 évvel később lábra kapott egy pletyka, hogy a Borlänge melletti erdőben láttak egy 92H-t. A helyi Saab klub felkerekedett és addig kereste, hogy végül meglelte. A fellelés és leletmentés körülményei az alábbi videón is láthatóak.
Bár borzalmas állapotban volt a szerkezet, viszont a motor elsőre beindult.
A felújítás két évet vett igénybe, de igazából, akár egy igazi háznál, sose lesz kész, mindig lesz rajta valami szerelni, javítani való.