A király autói
Úgy tűnik, a kritikusok és a közönség soraiban is nagy siker az RTL Zámbó Jimmy-s sorozata, A király. A széria nem csak az ismert énekes életét és halálát eleveníti meg előttünk, hanem az akkori korszellem autófelhozatalát is - néhány egzotikus darabbal megspékelve.

A szocializmus gyöngyszemei
Jimmy pályája még bőven a szocializmus alatt kezdődött, így a sorozat elején több, mára veteránkorú, kultikus típus is megjelenik. Jól ismerjük közülük a Zsigulit, a Trabantot, a Polski Fiatot, a Moszkvicsokat (412, 1500), Skodákat (100, 105 és 120) és a Wartburg 353W-t is.
Ami régen gáz volt, ma már menő
Melós autó volt, majd egy fa alatt rohadt a Wartburg, ma kiállításokra jár. Nem is gondolnánk, hogy mennyire egyszerű a recept.

Akad azonban néhány talán kevésbé ismert modell is, például a Żuk A11 M. A lengyel kisteherautó egy szovjet GAZ-M20 Pobeda alapjaira épült, létezett belőle platós és zárt rakterű változat, kisbusz, sőt, tűzoltóautó kivitel is. A Żuk vállalat 1958 és 1998 között, 40 éven át működött.
Reszkess, vörös kakas!
Egy gyógyszergyárnál szolgált huszonkét évig, most robbantások előtt riaszt egy kőbányában. Egy átlagos Zuk önmagában nem valami exkluzív jószág, de egy közel gyári állapotú tűzoltóautó 23 000 kilométeres futásteljesítménnyel már mindenképpen.
Nyugati áramlat
Ahogy haladunk előre az időben, úgy gyarapszik a nyugati autók száma, itt is találkozhatunk olyan ismertebb típusokkal, mint az Audi 80, a hármas Golf vagy az F Astra. Utóbbi kettő ráadásul rendőrautó kivitelben jelenik meg. Szerencsére korábban már járt az Erőmérőben egy magyar rendőr-Astra, melyből kevesebb, mint ezer darab készült. Ezek számos ponton eltérnek a lakossági modellektől, olyannyira, hogy saját típusbizonyítványuk is van. Egy városi legenda szerint a rendőr-Astrák ráadásul valamivel többet is tudtak az alap 75 lóerőnél, ám a mérés során ezt nekünk nem sikerült igazolni.
A rendőrautó erősebb a tiédnél?
Valódi különlegesség, hiszen mára szinte az összes példány elpusztult az eredeti 900-as szériából. De mit tud a legendás, magyar rendőr-Astra a mérőpadon?
A sorozatban feltűnik egy 1999-es Saab 9-5 is, az ezredforduló egy drága és viszonylag ritka ügyvezetői autója. Mivel nagyságrendileg ugyanannyiba került, mint egy német pérmium, kevesen választották. Érdekesség, hogy Saab, Opel, Fiat, sőt, még Isuzu motorral is kapható volt. Legerősebb a B235R motorkódú, turbós négyhengeres változat 306 lóerővel.
A sorozatban talán legtöbbet látott autó azonban mégis a Király saját, Jimmy-1 rendszámú Mercedes-Benz S500-asa. A fullextrás modell szíve egy ötliteres V8-as körülbelül 320 lóerővel. A típus 1991 és 1998 között készült, igen széles motorkínálattal: az alapváltozatok 190 lóerós, 2,8 literes sorhatost kaptak, míg a csúcsmodell S600 motorházában már egy 402 lóerős hatliteres V12-es lapul. Jimmy S500-asa eggyel a csúcsmodell alatt helyezkedik el.
Amerikai jövevények
Néhány egészen egzotikus amerikai autó is feltűnik A király egyes jeleneteiben. A legkülönlegesebb ezek közül talán egy citromsárga Chevrolet El Camino. Az ikonikus típusból öt széria is készült, a sorozatban pedig egy 1969-es, harmadik generációs változat látható. Az autó 3,8 literes sorhatostól 7,4-es V8-asig rengeteg különböző motorral rendelhető volt, de a váltókínálat sem szerény: elérhető két- és háromsebességes automatával, de három- vagy négy fokozatú kézivel is.
Szintén viszonylag ritka nálunk a Chevrolet Blazer, melyből valószínűleg egy 1989-es, második generáció-végi változat szerepel a sorozatban. Az évjárat alapján ebben vagy egy 5,7 literes V8-as duruzsol elképesztő 160 lóerővel, vagy egy 6,2 literes V8 dízel még brutálisabb 135-tel. A Blazert egyébként a pickup-gyökerek miatt egy tisztességes terepjárónak is mondhatjuk, de már egy korai SUV-nak is elfér.
A sorozatból származó képeket az RTL sajtóosztálya biztosította számunkra. Az egyes autókról nem álltak a csatorna rendelkezésére forgatási fotók, így ilyen esetekben hasonló modellek képeit használtuk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
