Az időjárás már-már tavaszias (volt), és sok motoros is előmerészkedik (-dett) hétvégenként, a motoros szezon még nem igazán indult be. Amíg ugyanis délután négy óra az utolsó időpont, amikor épeszű ember motorral az utcára merészkedik - tudniillik naplemente után szibériai hideg van amúgy is, nemhogy a motoron -, még egy rendes túrát sem lehet szervezni. Én speciel egy hónapja tervezgetem, hogy előveszem a Shadow-t, de eddig visszatartott a tudat, hogy még mindig csak február közepe van. Egyszerűen nem tudom elhinni, hogy idén egyáltalán nem esik a hó...
![]() |
|
![]() |
![]() |
Cat és Hamingway a két bevállalós motoros |
Cat persze nem volt ilyen nyafka. Már egy héttel ezelőtt, és most szombaton is egész nap motorozott, természetesen ragyogó napsütésben. Neki tehát természetes, hogy a szombat esti buliba motorral jöjjön. A kérdés már csak az, hogy én mivel menjek. Elfogadható kifogást nem tudtam kitalálni (bukóm, termo-ruhám van, motoron is ültem már, és ráadásul így a benzinköltség is minimális), megszületett a döntés: én leszek a benzintyúk.
Aggódásra csak az adott okot, hogy Cat a maga 43 kilójával hogy fog engem elszállítani (az én súlyom nem publikus) a 200 cm3-es motoron. Állítása szerint szállított már 100 kg-hoz közeli utast is, én mégis tartottam tőle, hogy Zuglótól Csepelig egykeréken megyünk.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A hideg ellen alaposan beöltöztem: aerobic
nadrág, rá farmer (nem akartam termo-nadrágot húzni, hogy ne
kelljen a helyen levetkőznöm),
kombiné, garbó, meleg pulcsi, termo-pulcsi, termo-kabát (jó,
hogy -20 fokig melegen tart, de nem volt kedvem kísérletezni), és
az utolsó pillanatban még a rég nem látott vesevédő is előkerült.
Az út emlékezetes volt. Ilyen pici motoron még sosem ültem. Várakozásommal ellentétben tényleg kényelmes a hátsó ülés, ahogy Cat mondta, és a kis Honda rugózása is hibátlan. A Hungária körút kátyúi - amiktől a Shadow-n leszakad a derekam - most meg sem kottyantak. Cat kifejezetten sportosan vezet, bár a piros lámpánál úgy éreztem, örülne a motor, ha induláskor egy kicsit besegítenék neki lábbal, és ugyanez volt az érzésem, mikor elértük a következő pirosat (ti., hogy a féknek is elkélne egy kis segítség).
![]() |
|
![]() |
![]() |
Kati hondája |
A kanyarokban voltam csak bajban, amikor
szívesen belekapaszkodtam volna Cat derekába, de egyszerűen nem
találtam rajta fogást. Aztán kisvártatva megérkeztünk a Freeport
Music Clubba, ahol az asztalokig ugyan nem motorozhattunk, de
a bejáraton belül állítottuk le a motort egy másik bevállalós,
igaz rocker mellé. A siker persze nem maradt el. Láttuk a fiuk
szemében az irigységet. Már-már sajnálni kezdték, hogy nem
vállalták a fagyoskodást.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Virgine One |
Bár az is érthető, hogy a pótsofőr-szolgálatra
szívesebben bízza valaki a szakadt kocsiját, mint féltett motorját.
Megérkezésünkkor a Virgine One nevű zenekar játszott (rögtön a
Monomotapa után), amire nem igazán tudtunk figyelni, mert túl
kellett esnünk a jelenlévők üdvözlésén és az első szívmelegítő
elfogyasztásán. Itt szeretném megjegyezni, hogy a kiszolgálás
kiváló, és az árak is messze alul maradnak a szórakozóhelyeken
megszokottaktól. Pozitívumnak is tekinthetjük, hogy
Jäger helyett egyből Unicumot ajánlottak, és az étlapon
kizárólag a hagymás-zsíroskenyér szerepel, amiből Cat bőségesen
belakott.
Az utolsó zenekar a Zöld Csillag volt, a fiuk jó kis pörgős rockzenét játszottak, de a közönség ez alatt is inkább a pultot támasztotta. Ez valamelyest érthető, hiszen a többség hónapok óta nem találkozott, tehát volt mit megbeszélniük.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az esemény és a helyszín egyébként az Eagles MC
(motor klub) nevéhez fűződik. Miután egy tömeghisztéria során több
tag távozott a klubból elterjedt a rémhír, hogy a klub feloszlott,
ezért a megmaradt tagok fontosnak tartották tudatni a motorosokkal,
hogy továbbra is élnek és virulnak. A Freeport Music Clubot pedig
azért hozták létre, hogy legyen egy hely Budapesten, ahol igazi
rockzenére szórakozhatnak a látogatók. A klub dizájnja kikötői
hangulatot sugall, a koncertek számára hatalmas terem áll
rendelkezésre, és a klubban
fenntartanak két helységet azok számára, akik már nem bírnak,
vagy nem akarnak hazamotorozni a buli után.
Mi úgy döntöttünk, hogy mielőtt tényleg sarkvidékivé válik a hőmérséklet odakinn, újra nyeregbe pattanunk, ezért éjfél körül angolosan távoztunk a buli helyszínéről. Kíváncsi lennék, hányan voltak, akik ott aludtak.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
