Milyen erős az agyondédelgetett Alfa Romeo 156?

Totalcar Erőmérő: Alfa Romeo 156 2.0 TS - 1999.

2017.08.04. 06:06

Elindult a Totalcar Erőmérő sorozata, ahol minden kiderül, színt vallanak a hitelesített és professzionális teljesítménymérő padon a járművek az Autokorbelnél. Korábban már elmondtuk, mi ez, rengetegen jelentkeztek az önkéntes erőmérőre, ami nagyon nehézzé tette a főszereplők kiválasztását.

A kiválasztásnál több szempontot is figyelembe vettünk, egy csomó mérés jön még. Nagyon sok autó meg fog küzdeni a mérőpaddal: lesz sokat futott családi limuzin, lesz luxuskocsi és tuning-szörnyeteg is. A tulajdonos bemutatja az autót, beszél az elvárásairól, majd a mérésekről videót fogtok látni, amiből minden kiderül. A végén pedig közösen megvitatjuk, hogy boldogságra, vagy szomorúságra van-e okunk. Mindent dokumentálunk, azt is ha, valami nem bírja a mérést, vagy nagyon alulteljesít. Iratkozzatok fel Youtube-csatornánkra, hogy ne maradjatok le semmiről, lesznek meglepetések.

Az első kiválasztott autó mérése különleges, ez indítja a sorozatunkat. Olyan modellt szerettünk volna választani, ami elérhető, nem drága egzotikum, és általánosan ismert is az autós berkekben. Így esett a választás az 1998-as Év Autójára, egy Alfa Romeo 156 2.0 TS-re. Az Alfa megosztó, mindenkinek van róla véleménye, azonban a típus egy lassan klasszikussá váló darab. A belseje is különleges, a külső formaterv is nagyon időtálló, igazi olasz szépség.

Az esztétikumról lehet vitatkozni, a műszaki megoldások viszont egzakt dolgok. Klasszikus motor, két, felül fekvő vezérműtengely (DOHC) 16 szelepet nyomkod közvetlenül hidrotőkékkel. Leszabályozási fordulata 7000 környékén van, de a maximális 155 lóerejét is viszonylag magas, 6400-as fordulaton adja le. Hangolt szívócsöve van, és változó idejű szelepvezérlése, amit elektro-hidraulikus állítómű szabályoz. Szemre is nagyon szép a motor, a mai downsizing korszakban gyártott motorokhoz képest pedig nagy és pörgős. Ez egy kihegyezett szívómotor, annak minden jó és rossz tulajdonságával.

Ne felejtsük el, hogy már majdnem 20 éves modellről van szó, de még mindig szép a fajlagos teljesítménye a kétezres talján gépnek. Ez az elmélet és a papírforma, de vajon mit tud valójában az autó? Itt nincsenek mesék, a mérőpad könyörtelen és objektív. Kattintsanak a videóra és minden kiderül. Ha pedig nem akartok lemaradni a tulajdonosok öröméről vagy csalódásairól, akkor iratkozzatok fel Youtube-csatornánkra!

További Erőmérő Epizódok

Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
Nem várt FORDulat
Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.