BMW-ből ült franciába: boldog
Totalcar Erőmérő: Citroën C5 2.0 HDi – 2009.
Az Autókorbelnél ahol az olvasók autóinak a teljesítmény mérése folyik, végre megérkezett az első Citroën egy 2009-es HDi. Mindannyian kedveljük ezt a modellt, jónak tartjuk a kétliteres HDI motort, de nem tudjuk mit tud a mérőpadon. Most majd kiderül.
![DSC06567](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/2026/20265/202656/20265606_b50f508921906da58e0d6e97175280dc_wm.jpg)
Amikor megjelent imádtuk, és hiába múltak el azóta hosszú évek, igazán nem hallottunk panaszt róla. Azóta az újabb modelleket is teszteltük, a 2.2-es változat Winklernek is tetszett és még most is jó autónak tűnik a Citroën C5 második generációja.
A motorja az egyik nagy ütőkártya a szuper futómű mellett: csendes, nyomatékos és nagyon megbízható, a PSA-konszern más autóiba is szerelték.
A DW10-es motorcsalád, közös nyomócsöves kétliterese már egy második generációs HDi-nek (High pressure Diesel Injection) darabnak tekinthető, hiszen ennek már tizenhatszelepes a hengerfeje és a befecskendezési nyomása is magasabb, mint elődjének. A szakirodalom a Forddal közösen kifejlesztett konstrukcióként tartja számon a DW10-es motorcsaládot, azonban az igazság inkább az, hogy az elkészült PSA motort adaptálták más gyártók modelljeihez, például a Focusban a C-Maxban, sőt, néhány Volvóban is megjelent, kisebb módosításokkal. Nehéz pontosan látni, hogy a fejlesztésben ki mennyi szerepet vállalt, az azonban biztos, hogy a hengertömb, a furat-löket arány pontosan megegyezik az eggyel korábbi PSA-dízelével.
![DSC06562](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/2026/20265/202656/20265612_e645385ce329355903c1501e6bc64542_wm.jpg)
Ez a hengerenként négyszelepes verzió a korszerűbb üzemanyagellátó rendszeren felül változó geometriájú turbó feltöltőt is kapott, így papíron 136 lóerős volt, természetesen töltőlevegő-hűtővel.
Forgatónyomatéka is megnőtt, hivatalosan 320 Nm 2000-es fordulaton. A motor további érdekessége a nagyon puha, szinte benzines járás, amely a fordulatszám emelésével tovább simul. Kétezer környékén tartva egészen szép, már-már benzines hangja van, a dízeles csattogás, kereplés eltűnik. Ez a többlépcsős befecskendezést és a hengerfej jó kialakítását dicséri.
![DSC06575](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/2026/20265/202656/20265616_df085990f47f85137848a1739de5c9dd_wm.jpg)
Az is figyelemreméltó, hogy a motor rezgéseit mennyire le tudták venni a kaszniról. Az utastérben valóban nehéz megállapítani, hogy dízellel van dolgunk, mert a motor nem csak csendes, de rezonanciamentes is. Ne felejtsük el, hogy 2009-es modellről van szó, nincs aktív motorfelfüggesztése, vagy esetleg aktív zajcsillapítása, mint néhány mai prémiumautónak. Ez egyszerűen csak jó, mert átgondolt tervezés áll mögötte.
Menet közben is kellemes a HDI karaktere, hamar megjön az ereje, vidáman forog bele a négyezerbe és kellemesen működik együtt a hosszúra áttételezett váltóval.
![DSC06568](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/2026/20265/202656/20265620_3354e00a4af6b44a217a41c4702482a3_wm.jpg)
A mérés előtt kicsit megmelegítettük, és itt is hallható volt, hogy amikor megkapta a mérőpadról a terhelést a motor, nem kezdett a szokásos terhelt dízeles kerregésbe, amit már más dízelek mérésénél megszoktunk, hanem egészen selymes hangon, kicsit mélyebb tónusban zúgva tekerte a görgőket.
A görbék rajzolata szép, hamar megjön a nyomaték és meg is marad sokáig. A teljesítménygörbe is szépen emelkedik, de nem csúcsos, viszonylag lapos maradt. Ezek a görbe formák szépen alátámasztják a motor kellemes karakterét, a mért értékek is magukért beszélnek. Nézzétek meg a videót, nagyon szépen zenél a Citroë n HDi, véleményem szerint ez korának egyik legjobb dízele.
Ha érdekesnek találjátok az Erőmérő sorozatot, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube-csatornájára, mert még sok érdekes autó következik.
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=tjelhuikdz&fastid=aumijhfnbtbmqgewualcpenwfokb&nc=0)
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A GR égisze alatt készülhet a Toyota legendás visszatérője
Egyre többet tudunk meg a sportautó új, nyolcadik generációjáról.
- Hírek
Mínuszba került a kínai autópiac, még durvább verseny várható
Halványra sikeredett a január.
- Tesztek
2 millióért minőségibb autózást nehezen kapszHasznált: Mercedes-Benz E220 CDI (W211) – 2006.
Ennyiért szinte lehetetlen minőségi, kifinomult Mercedest kapni – vagy mégsem?
- Hírek
Vázlatokon a VW legolcsóbb villanyautója, az ID.1 (vagy nem ID.1)
Hamarosan érkezik a koncepcióautó, addig nézegess lendületes rajzokat!
- Közélet
Közlekedési kalauz kollégiumba költözni kívánó leendő egyetemistáknak és aggódó szüleiknek
Aggódsz, hogy vidéken este 8-kor elmegy az utolsó busz? - ez a te cikked!
- Hírek
Átfogó veteránprogramot indít a Renault
Szervizhálózat, régi szerelési útmutatók és videók segítenek a régi Renault-k életben tartásában.
- Tesztek
Bátorságod és félretett pénzed legyenHasználtautó teszt: Audi A4 B8.5 1.8 TFSI, 2013
Felszámol komoly összegeket, cserébe prémium minőségét látványosan megőrzi.
- Hírek
Bocsánatot kért a magyar Nissan prosztó reklámjáért
A kampányuk eddig tartott.
- Hírek
Jöhet a Porsche 911 Dakar második generációja
Állítólag a 3 literes hathengeres boxert is lecserélik.
- Hírek
Megfogták ittas vezetésért és elvették a jogosítványát, másnap megint ittasan vezetett
Nem érezte a súlyát az első igazoltatásnak.
- Hírek
ÚRISTEN, VERY BIG: minden idők legnagyobb közúti szerelvénye halad át ma Magyarországon
A Magyar Közút minden szükséges előkészületet megtett, hogy a szerelvény zavartalanul haladhasson.
- Hírek
Ónos eső, havazás - figyelmeztetést adott ki a HungaroMet
Reggelre már megjelent a hó pár helyen.
- Égéstér
Itt a Murvaélet!
Indul a Totalcar új sorozata, a Murvaélet! A használt autót keresők bőrébe bújva járjuk a kereskedéseket, hogy megtaláljuk a lehető legjobb választást egy-egy kategóriában.
- Sajtóközlemény
Az e-learning tananyagok alapvetően változtatták meg a jogosítványszerzést
A B kategóriás jogosítványszerzők közül több mint 700 ezren már e-learning módszerrel tanultak.
- Hírek
Egy Magyarországot bukott a Tesla
Több tényező is rontja a Tesla részvénypiaci megítélését.
- Hírek
Visszatér az Estafette: három új elektromos kisteherautót mutatott be a Renault
Mindhárom régi, klasszikus modellek nevét viseli.
- Hírek
Áltraffipaxot telepítettek Pilisszentkereszten
Autóból észrevehetetlen a különbség.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=qnkkeoffsg&fastid=gddroiqaiqiamjlmscalsogvrrkh&nc=0)