A Totalcar Erőmérő sorozatában ezúttal egy itthon nagyon népszerű modell tekeri meg az Autokorbel mérőpadjának görgőit. A Dacia Duster első generációja, benzinmotorral már szerepelt a Totalcaron, akkor nem voltunk teljesen elégedettek vele, ezért most megnézzük, hogy az összkerékhajtás fogja-e vissza, vagy tényleg gyenge a motor. Hetente jelentkező sorozatunk több mint egy éve indult, akkor megismerhettétek céljainkat és néhány nap alatt több mint kilencszáz olvasónk töltötte ki a webes jelentkezési lapot, ezért egy ideje nem fogadunk újabb autókat.

A Duster amolyan közönségkedvenc, annak ellenére, hogy a viszonylag kedvező ár miatt azért gyakran kezdődnek vele kapcsolatban úgy mondatok, hogy ahhoz képest egész jó. Racionális választás azoknak, akik tényleg könnyű terepjáróra vágynak, és nem költenének sokat. Soha nem mondtuk, hogy rossz, noha a beltér műanyagai, illesztése minden pillanatban eszünkbe juttatják, hogy nem prémium SUV-ban ülünk. Tesztjeink során elégedettek voltunk az egészen jól hangolt és megbocsátó futóművel, amely hosszú rugóútjaival komfortossá teszi az utazást, viszont sokszor kifogásoltuk az 1.6-os, szívó benzinmotor erejét.

Másrészt épp ez a motor a bolondbiztos választás, hiszen a Renault-tól származó K4M motor már klasszikus. Semmi felesleges elektronika, nincs turbó, nincs közvetlen befecskendezés, nincs akár állásos, akár folyamatosan változó szelepvezérlés, tehát semmi, ami bonyolulttá tenné az 1,6 literes, dupla vezérműtengelyes, tizenhat szelepes blokkot. A K4M alváltozatai elég régóta bizonyítanak különféle francia modellekben, így volt idejük kiforrni, gyerekbetegségeiktől megszabadulni.
Az is igaz persze, hogy el vagyunk már szokva ezektől ettől a konstrukciótól, nincs az alul meginduló turbó által kreált nyomaték, változó szelepvezérléstől szélesen terhelhető fordulatszám-tartomány sem, csupán hagyományos motorkarakterisztika, és épp annyi akarat, amit bármely, korabeli egyhatos tudott. A Duster esetében ehhez nem éppen könnyű felépítmény, illetve a négykerékhajtás vesztesége társul, és máris fanyalgunk, hogy a magas Dacia nem versenyautó. Egyszerre szeretnénk mindent: erőt és megbízhatóságot, mindezt egy nagyon kedvező árcédulával.
Az Erőmérő mai epizódjában megpróbáljuk kideríteni, hogy az egyszerű 1,6-os motor esetleg nem is éri el a gyárilag megadott 105 lóerő névleges teljesítményt, vagy tudja, csak ez ennyire elég. A mérés arra is választ adhat, hogy ezt a viszonylagos gyengeséget a nyomatékkarakterisztika hibája okozza-e. A mérési görbék alakja mindig beszédes, néha többet mond a valós adatoknál is.

Az olvasónk által felkínált Duster nem teljesen olyan, ahogy a gyárból kijött, hiszen utólagos, lengyel gyártmányú gázszettet szereltek bele, ezért érdekességképpen nem csak benzinesként, de LPG-üzemmódban is megmértük. A tulajdonos úgy érzi, mintha gázzal nyomatékosabb lenne a Duster, és jobban megindulna alulról, mint benzinnel.

A mérés során fronthajtásra kapcsoltuk, a folyamat kicsit nehezen indult, többször elkezdtek forogni a hátsó kerekek is, mivel a hajtáslánc nem kapcsolódott szét teljesen. Ez az anomália a kigördülésnél a hajtáslánc veszteség-számítást zavarta, a főtengelyre visszaszámolt teljesítményérték volt pontos. Amikor a hajtáslánc végül valóban szétkapcsolódott, megcsináltuk a mérést mindkét üzemanyagfajtával. A tulajdonos kicsit meglepődött, mi nem annyira, mert körülbelül erre számítottunk.
Nézzétek a videót, kicsit elemezzük a mért adatokat, a tulajdonos is nyilatkozik, elégedett-e a látottakkal és ezek egybevágnak-e azzal, amit a Dacia vezetése közben érez. Ha szeretitek a Totalcar hetente jelentkező sorozatát, iratkozzatok fel Youtube-csatornánkra, mert minden héten újabb érdekes Erőmérő-epizódok jönnek!
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
