A magyarok kedvenc Daciája a próbapadon

2018.10.19. 14:44 Módosítva: 2018.10.20. 13:34

A Totalcar Erőmérő sorozatában ezúttal egy itthon nagyon népszerű modell tekeri meg az Autokorbel mérőpadjának görgőit. A Dacia Duster első generációja, benzinmotorral már szerepelt a Totalcaron, akkor nem voltunk teljesen elégedettek vele, ezért most megnézzük, hogy az összkerékhajtás fogja-e vissza, vagy tényleg gyenge a motor. Hetente jelentkező sorozatunk több mint egy éve indult, akkor megismerhettétek céljainkat és néhány nap alatt több mint kilencszáz olvasónk töltötte ki a webes jelentkezési lapot, ezért egy ideje nem fogadunk újabb autókat.

DSC06551

A Duster amolyan közönségkedvenc, annak ellenére, hogy a viszonylag kedvező ár miatt azért gyakran kezdődnek vele kapcsolatban úgy mondatok, hogy ahhoz képest egész jó. Racionális választás azoknak, akik tényleg könnyű terepjáróra vágynak, és nem költenének sokat. Soha nem mondtuk, hogy rossz, noha a beltér műanyagai, illesztése minden pillanatban eszünkbe juttatják, hogy nem prémium SUV-ban ülünk. Tesztjeink során elégedettek voltunk az egészen jól hangolt és megbocsátó futóművel, amely hosszú rugóútjaival komfortossá teszi az utazást, viszont sokszor kifogásoltuk az 1.6-os, szívó benzinmotor erejét.

DSC06549

Másrészt épp ez a motor a bolondbiztos választás, hiszen a Renault-tól származó K4M motor már klasszikus. Semmi felesleges elektronika, nincs turbó, nincs közvetlen befecskendezés, nincs akár állásos, akár folyamatosan változó szelepvezérlés, tehát semmi, ami bonyolulttá tenné az 1,6 literes, dupla vezérműtengelyes, tizenhat szelepes blokkot. A K4M alváltozatai elég régóta bizonyítanak különféle francia modellekben, így volt idejük kiforrni, gyerekbetegségeiktől megszabadulni.

Az is igaz persze, hogy el vagyunk már szokva ezektől ettől a konstrukciótól, nincs az alul meginduló turbó által kreált nyomaték, változó szelepvezérléstől szélesen terhelhető fordulatszám-tartomány sem, csupán hagyományos motorkarakterisztika, és épp annyi akarat, amit bármely, korabeli egyhatos tudott. A Duster esetében ehhez nem éppen könnyű felépítmény, illetve a négykerékhajtás vesztesége társul, és máris fanyalgunk, hogy a magas Dacia nem versenyautó. Egyszerre szeretnénk mindent: erőt és megbízhatóságot, mindezt egy nagyon kedvező árcédulával.

Az Erőmérő mai epizódjában megpróbáljuk kideríteni, hogy az egyszerű 1,6-os motor esetleg nem is éri el a gyárilag megadott 105 lóerő névleges teljesítményt, vagy tudja, csak ez ennyire elég. A mérés arra is választ adhat, hogy ezt a viszonylagos gyengeséget a nyomatékkarakterisztika hibája okozza-e. A mérési görbék alakja mindig beszédes, néha többet mond a valós adatoknál is.

DSC06557

Az olvasónk által felkínált Duster nem teljesen olyan, ahogy a gyárból kijött, hiszen utólagos, lengyel gyártmányú gázszettet szereltek bele, ezért érdekességképpen nem csak benzinesként, de LPG-üzemmódban is megmértük. A tulajdonos úgy érzi, mintha gázzal nyomatékosabb lenne a Duster, és jobban megindulna alulról, mint benzinnel.

A mérés során fronthajtásra kapcsoltuk, a folyamat kicsit nehezen indult, többször elkezdtek forogni a hátsó kerekek is, mivel a hajtáslánc nem kapcsolódott szét teljesen. Ez az anomália a kigördülésnél a hajtáslánc veszteség-számítást zavarta, a főtengelyre visszaszámolt teljesítményérték volt pontos. Amikor a hajtáslánc végül valóban szétkapcsolódott, megcsináltuk a mérést mindkét üzemanyagfajtával. A tulajdonos kicsit meglepődött, mi nem annyira, mert körülbelül erre számítottunk.

Nézzétek a videót, kicsit elemezzük a mért adatokat, a tulajdonos is nyilatkozik, elégedett-e a látottakkal és ezek egybevágnak-e azzal, amit a Dacia vezetése közben érez. Ha szeretitek a Totalcar hetente jelentkező sorozatát, iratkozzatok fel Youtube-csatornánkra, mert minden héten újabb érdekes Erőmérő-epizódok jönnek!

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
  • Közélet

Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?

Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.

tegnap, 17:01
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14