Inkább ne versenyezz ellene
Totalcar Erőmérő: Opel Astra 1.6 turbo
Hálásak lehetünk olvasóinknak, mert a Totalcar Erőmérőben nagyon sokféle és érdekes autó megfordult már az Autokorbelnél. Most egy Euro6 környezetvédelmi osztályú, majdnem új Opel tekeri meg a mérőpad görgőit, és nem marad el a meglepetés.

Nehéz helyzetbe hozzák az autógyártókat az egyre szigorodó környezetvédelmi normák. Nem csak a kipufogón kijövő gázoknak, de a hangoknak is szigorú határokat szabnak, a piac viszont igényli az egyre nagyobb, kényelmesebb és gyorsabb autókat.
Olyan nem fordulhat elő, hogy egy típusból az elődmodell nagyobb és erősebb mint amire leváltják, azonban biztos, hogy az újabb generációnak tisztábbnak kell lennie. A biztonság szintén fontos, de a nagy tömeg mindenre rossz hatással van, tehát azt is lejjebb kell szorítani, lent tartani, legrosszabb esetben kicsit növelni. Mindezt úgy, hogy az autó ára ne lépje erősen túl az elődmodellét, mert a piac nem tolerálná, a vásárlók a más márka után néznének.

Az Astra mindig az Opel legnagyobb darabszámban eladott modellje volt, számos motorvariánssal, felszereltségi szinttel. Annak ellenére, hogy nem tudott kilépni a Golf árnyékából, megtalálta vevőit évtizedeken keresztül. Voltak jobban és kevésbé jól sikerült generációi, azonban az aktuális K-széria az egyik legjobb a típus története során. Könnyű és erős, ráadásul már Euro6 normának megfelelő motorokkal szerelik.

Ebbe a karosszériába építik az 1,6-os turbómotort is, amit a GM nomenklatúrában 1.6 SIDI Ecotec-nek neveznek. Ez a blokk közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltött, 1,6-os négyhengeres. Manapság hírértéke van, ha egy kompakt autóban négyhengeres motor található, mert egyre több a háromhengeres, jellemzően 1,6 liter alatti lökettérfogattal.
A SIDI Ecotec motor felépítése szinte egy direkt befecskendezős dízelre hasonlít a központi helyen elhelyezett injektorával, illetve a benzinesek viszonylatában magasnak számító, 130 baros befecskendezési nyomással. Természetesen tizenhat szelepes, dupla vezérműtengelyes konstrukció, mely szívó- és kipufogóoldalon is változó szelepvezérlésű. A szelepek emelési magasságát ugyan nem változtatja ez a megoldás, de a kipufogó- és szívóoldal vezérlése fokozatmentesen állítható a mért paraméterek és üzemi körülmények függvényében.

Ha megnézzük a motor műszaki adatait, úgy vélhetjük, hogy egy körülbelül háromezer köbcentis szívómotort írnak le, bár 300 Nm nyomatékot azok sem produkálnak 2000/perc fordulat környékén. Nem beszélve a 200 lóerős maximális teljesítményről, amely ötezer alatt jelentkezik. Ezek a számok azt jelentik, hogy a turbóbenzines Astra a hétköznapi használatban nagyon erős, nem kell forgatni és nyomatékos már lentről. Ilyen adatok nemrég még komoly GT modelleknek és sportkocsiknak is büszkeségükre vált volna, a környezetvédelmi értékek ismeretében pedig még barátságosabb az Astra.
Ez azonban az elmélet. Vajon mit mutat a mérőpadon ez a korszerű, tiszta technika? Tudja a gyári adatokat kevesebb, mint 30 ezer kilométerrel az órájában? Esetleg soha nem tudta? Ha kíváncsiak vagytok az eredményre, nézzétek meg a videót, a végén szokásunknak megfelelően kicsit elemezzük az Astra görbéit, így láthatjátok, mi is meglepődtünk az eredményeken.
Ha pedig jónak találjátok ezt a sorozatot, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube-csatornájára, mert érdekes autók jönnek az utcáról!
Erre a linkre kattintva 20 százalék kedvezménnyel használhatjátok a Carvertical autótörténeti lekérdezőrendszert.
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Technika
„Az első lökhárító egy részeg rolleres áldozata lett”MűhelyPRN: Mercedes-Benz W124 230E – 1991.
Lassan az összes W124 bontóban vagy épp garázskincsként végzi, az utcán egyre kevesebbet látni. Ez az autó viszont a való életet képviseli.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Közélet
Megjött a nyárigumiteszt: három gumit azonnal el kell felejteni
Az összesítésben a Continental, a Bridgestone, a Goodyear és a Michelin terméke szerepelt a legjobban. Az ára miatt a Nexen is jó választás.
- Hírek
Csészében növesztett emberi aggyal jönnek a robotok, avagy itt a legújabb TC Híradó!TC Híradó 2025/03/07 [144.]
Frissen bejelentett elektromos Kiákról, az Euróipai Unió autóipart érintő döntéseiről és az Aston Martin legfurcsább V8-asáról is szó lesz.
- Hírek
Becsületesnepper: átgondolt döntés helyett úgyis mindenki BMW-t vesz majd a munkáshitelből
Pedig 4 millió forinttért már bőven lenne olyan használt jármű, amivel pénzt lehet keresni.
- Hírek
Ritka Mercedest akart venni, lehúzták 2 milliárd forintnyi dollárral
Kiderült, hogy az autóért kiperkált pénz egy elítélt csalónál kötött ki.
- Nepperűző
Autót anyámnak: a stíluson a Suzukik hasalnak el, a megbízhatóságon a Fiat?
Anyámnak vennénk új autót 5 millió forintig, a stílusosság sem elhanyagolható.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Kínai modell lett az év elektromos autója Japánban
A második helyet egy Honda, a harmadikat egy Hyundai húzta be.
- Hírek
Beperel egy renitens márkakereskedést a Volkswagen
14 éven keresztül produkált borzalmas számokat a kereskedés, a Volkswagennek most lett elege.
- Hírek
Kisiklott és felborult egy kerozint szállító vonat a Liszt Ferenc Repülőtéren
A fővárosi hivatásos tűzoltók végzik a műszaki mentést.
- Hírek
A Tesla Model 3 lenyomta az Astrát és a Passatot Magyarországon
Már a harmadik helyen van a magyar importlistán. Egyetlen autóval maradt le a Focus mögött.
- Hírek
Csak a csomagokat akarta kézbesíteni, végül hajóval kellett kimenteni a futárt
Kellemetlen helyzet.
- Hírek
Videón, ahogy két kisgyereket is eltalál a zebrán egy autós Fonyódon
Ijesztő videó érkezett a rendőrségtől.
- Égéstér
Az idei Bamako magasságai és mélységei
Két győztes érkezett stúdiónkba: Jeney Gyuri a motoros versenykategóriát, Balló Marci pedig az erkölcsi győzelmet és az év médiaribanca díjat vitte haza.
- Hírek
A farmerek miatt jött a trumpi fordulat
Trump egyelőre nem teszi tönkre egyetlen csapással az észak-amerikai autóipart.
- Hírek
Mégis mennyien mennek baromi gyorsan az Autobahnon? Meglepő felmérés született
A többség nem annyival közlekedik, amennyivel gondolnád.
