A bejáratós autó gyengébb?
Totalcar Erőmérő: Ssangyong Musso Grand (2020)
A Totalcar Erőmérőben ezúttal rendhagyó módon nem olvasóink autói közül választottunk, de ennek fontos oka van. Szerettük volna megtudni, hogy kisebb-e a teljesítménye a névlegesnél egy, az első ezer kilométerénél járó SSangyong Musso Grand 2,2 literes turbódízel motorjának. Az autót kollégánk, Nyegleo a műfaj szakértője hozta el az Autokorbel profi, hitelesített mérőpadjára.

Gondoltátok volna, hogy Ssangyongból annyit adnak el Magyarországon, mint Miniből, Alfa Romeóból, Porschéból, Subaruból? Nem külön-külön, hanem összesen. Ezzel együtt még nem igazán meghatározó elemei az utcaképnek ezek a pickupok, kell egy kis idő az elterjedésükhöz.
A márka története nem ma kezdődött. 1954-ben alapították az elődöket, majd 1986-tól már ezen a néven ismerhetjük a robusztus dél-koreai haszonjárműveket. Az 1991-es Mercedes-együttműködés hozta el az áttörést, amikor az ismert és elfogadott motorral, hajtáslánccal már könnyebben lehetett vevőket találni a Ssangyongokhoz.

Sokáig élt ez a kellemes kapcsolódás: Powered by Mercedes. Sok tulajdonosváltozást követően a Mahindra&Mahindra került többségi tulajdonosként vezető pozícióba. Az a gigacég, amely többek közt a Pininfarinát, a BSA-t, a villanyautóiról ismert Revát, vagy éppen a Peugeot Motocycles-t birtokolja, sőt, még a Ford Indiában is többségi tulajdona van. Érdemes elolvasni Anand Mahindra interjúnkat, egészen hihetetlen dolgok derültek ki a cégről, meg a főnökről is.
A népautó hülyeség?
Mahindra nem hisz a népautóban, de vállalatbirodalma katonai járműveit időnként kipróbálja.

Látszólag jót tett az új tulajdonos a Ssangyongnak, hiszen a 2015-ös Tivoli (ILOVIT) formai megújulásával már itt, Európában is eladhatók a típusok. Érvényes ez a Musso Grandra is. Habár a forma megítélése, így a szépség mindig szubjektív, de egyre kevesebb kritikát hallani. Az elődről nézzétek csak meg ezt a 2007-es flottatesztet!

A Musso Grand méretei hatalmasak, mindenben egy kicsivel akar többet nyújtani, mint a többiek: kívül-belül. A dupla kabinos, hosszú platós pickup felépítése jellemzően a kategóriatársak által is képviselt receptet követi: alvázas, elöl független, hátul merevhidas futóműve van. Motorja természetesen dízel, mert senkinek sem a legyek hordták össze az üzemeltetési költségre valót, ráadásul a gázolaj és az új autó áfája is fontos tételek a jellemzően cégek, vagy kisvállalkozók által használt autók szegmensében.

Új autó jött az Erőmérőre? Nagyon! Mindössze 955 km volt benne, amikor Nyegleo lepattant a bakról és átadta a kulcsokat Petinek, a műsor állandó méréstechnikusának. Ilyen felépítésű és pláne ennyire keveset futott autót még sosem mértünk a műsor több mint száznyolcvan epizódnyi története során.
Vajon a nyers, dízel pickup-ok teljesítik a gyári értékeket? Kiderítjük nektek. Ha még nem iratkoztál fel a Totalcar Youtube-csatornájára, azt is megteheted. Kommentelni ezúttal is ott és a Facebookon lehet, akár azt is, hogy milyen autóra lennétek kíváncsiak az Erőmérő további epizódjaiban. Aki pedig jelentkezne saját autójával, ide kattintva megteheti.
A linkre kattintva 15% kedvezménnyel kérdezheted le bármilyen használt autó előéletét a Carvertical szolgáltatással, több lekérdezés esetén pedig alig 10 euró egy jelentés ára.
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
