Tényleg kevesebbet eszik egy hibrid?
Dízel és hibrid autósok között rendszeresen felmerülő kérdés, hogy mennyivel takarékosabb egy hibrid, már ha egyáltalán. Erre nem könnyű válaszolni, mert mint minden autó esetében, a hibridnél is nagyban függnek a költségek a felhasználási profiltól és a vezető viselkedésétől - de azért összeszedtünk pár szempontot.

Például ott a fékkopás kérdése. A full- és a plug-in hibridek sokat tudnak elektromos visszatermelési üzemmódban lassítani, tehát ha valaki figyel a forgalom ritmusára és időben lelép a gázról, csak egészen keveset kell az üzemi féket használnia. Emiatt a megszokottnál sokkal ritkábban kényszerül fékbetétcserére, akár százezer kilométeren túl is bírhatják a gyári szettek. Sőt, mintegy mellékesen ez a vezetési stílus a gumikat is kíméli, tehát azok is egy szezonnal tovább bírhatják. Ellenben ha egy hatalmas és nehéz plug-in hibrid SUV-ban folyamatosan kihasználja a sofőr a több száz lóerős erejét, akkor ezek a lehetőségek elvesznek, ugyanolyan gyakran, sőt az akkumulátor plusz tömege miatt talán gyakrabban kell majd gumiznia és a féken se spórol sokat.
A plug-in hibridek fő problémája azonban nem ez, hanem hogy akkor tudnak igazán spórolni, amikor teljesen feltöltött akkumulátorral használják őket. A gyári fogyasztási értékek ezt tükrözik, csakhogy a valóság egészen mást mutat. Hiszen az átlagos vásárló akkor vesz magának óriási és erős SUV-t, ha sokat kell vele autózni, nem csupán 30-50 kilométert. Márpedig az éjjel feltankolt áram mindössze ennyire elég, és amikor elhasználtuk, onnantól a fogyasztás jelentősen felszökik - ahogy azt több valós adatokon alapuló felmérés ki is mutatta. Tehát aki sokat autópályázik, akár hetente többször indul messzire, könnyen lehet, hogy még ma is jobban jár egy dízel autóval, ami a katalógusban többet, a valóságban kevesebbet fog enni alatta.
Ordas kamu a plug-in hibridek fogyasztása
Kiderült, a valóságban a plug-in hibridek tulajdonosai lusták a plug-inhez. És ha nem is a sajátjuk, még lustábbak.
Az igazság ugyanis az, hogy a hibrid autókkal városi forgalomban lehet a legtöbbet spórolni. Hiszen a belső égésű motor a folyamatos megállásból - újraindulásból álló használat közben sokat eszik, viszont pont ezt tudja levenni a válláról a villanyhajtás. Tehát aki elsősorban városi ügyintézésre, munkába járásra, gyerekek napi szállítására használná az autót, az egy teljes, vagy pláne egy rendszeresen feltöltött konnektoros hibriddel valóban sokat tud spórolni, ám a távolsági közlekedésben ezen előnyök nagy része elvész, és csak a súlyos akkumulátor, meg némely típusoknál a kevésbé praktikus kialakítás marad.
Hibrid Advent a Totalcaron
A hibridek már sok éve köztünk járnak, de még mindig megannyi kérdés merül fel velük kapcsolatban, amit talán nem is merünk már feltenni.
2020. december 1-től 24-ig minden nap megválaszolunk egy gyakori kérdést a témában.
Megéri figyelni, mert a két ünnep között jövünk egy teszttel is a témában, ahol a cikkekből megszerzett tudással vezetéstechnikai tréninget lehet nyerni a drivingcampen.
A cikksorozatot a Suzuki támogatja.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?

