Ezt tudja a Suzuki-féle lágy hibrid
A lágy hibrid rendszerek egyre elterjedtebbek, lassan minden gyártónál bekerülnek a kínálatba. Ebből következik, hogy az összes létező hibrid hajtás közül ezeknek az ára számít leginkább elérhetőnek.
Mild vagy lágy hibridből sem egyféle létezik: van 12, 24 és 48 voltos egyaránt. Nem véletlenül terjednek egyre gyorsabban, előszeretettel nevezik ezeket a megoldásokat az autóipar utolsó esélyének. Az egyre szigorodó kibocsátási normáknak ugyanis már csak akkor tudnak megfelelni a gyártók, ha bevetnek valamilyen trükköt.

Az egyszerűbb természetesen a 12 voltos lágy hibrid rendszer. Ilyet találunk mások mellett a Fiat 500-ban és Pandában, vagy mondjuk a Suzuki Swiftben és Ignisben. Lényege, hogy beépítenek egy úgynevezett ISG-t, vagyis integrált indítógenerátort, amely az önindító és a generátor szerepét is képes betölteni. Vannak gyártók, akik ezért ki is dobják a kocsiból a hagyományos indítómotort, a Suzuki viszont megtartotta.
Az ISG szíjjal kapcsolódik a motorhoz, elinduláskor és gyorsításkor segíti annak működését. Ezáltal valamivel rugalmasabbnak érezzük az autó viselkedését, és valamelyest csökken a fogyasztás, és az emissziós értékek is javulnak. Regeneratív fékezéssel tölti a vezetőülés alatt elhelyezett, kompakt méretű lítium-ionos akkumulátort. Az ISG további funkciója az is, hogy a start-stop funkció működésekor beindítja a benzinmotort. A hagyományos önindítóra csak az első hidegindításkor van szükség.

Ennél egy fokkal bonyolultabb a 48 voltos lágy hibrid rendszer. Ilyet többek közt Kia Xceedben, Volkswagen Golfban látni. A Suzuki is használja, méghozzá aVitarában és az S-Crossban. Az ISG természetesen egy 48 voltos aksit tölt, de itt már találunk a kocsiban egy 48-12 voltos DC/DC konvertert is. Ha a kuplungot kinyomva lassítunk, és visszaesik a fordulatszám, maga az ISG tartja alapjáraton a benzinmotort, miközben leállítja az üzemanyag-felhasználást. Gyorsításkor pedig ott segít be, ahol a legnagyobb szükség van rá: alacsony fordulaton érzékeljük nyomatékosabbnak a kocsit. A teljes rendszer nagyjából tíz kilót ad hozzá egy Vitara súlyához.
Mindezt szemléletesen mutatja be ez a videó:
A fentieknél ritkábbak a 24 voltos lágy hibridek, de a Mazda például ezekre esküszik. A Mazda 2-ben, a Mazda 3-ban, MX-30-ban is ilyet alkalmaznak. Minden mild hibridben közös, attól függetlenül, hány voltos, hogy tisztán elektromos üzemben nem tud közlekedni.
Hibrid Advent a Totalcaron
A hibridek már sok éve köztünk járnak, de még mindig megannyi kérdés merül fel velük kapcsolatban, amit talán nem is merünk már feltenni.
2020. december 1-től 24-ig minden nap megválaszolunk egy gyakori kérdést a témában.
Megéri figyelni, mert a két ünnep között jövünk egy teszttel is a témában, ahol a cikkekből megszerzett tudással vezetéstechnikai tréninget lehet nyerni a drivingcampen.
A cikksorozatot a Suzuki támogatja.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.

