Ha a konkurencia építhet nagy V8-at közepes szedánba, a Lexus miért ne tehetné? Korábban csak a luxust és a fölényes erőt szolgálták a Toyota luxusmárkájnak V8 motorjai, ám itt végre szabadon engedték az öt liter dühét: legyen hang, legyen sportos karakter. Vajon mennyi maradt az erejéből tíz év után?
Egyáltalán, miért épült egy ilyen autó, mint a Lexus IS-F? Tényleg a konkurencia miatt. Az IS 350 hathengerese nem volt elegendő, hiába volt amúgy önmagában kellemes autó. Kellett tehát a sportos V8, mely a fejlesztés alatt 4,6 literesként járt a Nürburgringen, majd a sorozatgyártásban már 5 literrel került. Ekkor 2007-et írtunk: piacra került a Mercedes C AMG modellek, a BMW M3, vagy éppen az itthon kevésbé ismert Cadillac CTS-V ellenfelének szánt IS-F, nyolcfokozatú automatával és hátsókerékhajtással.
Minden adottsága megvan ahhoz, hogy izgalmas autó legyen, és az is. Német oldalon csak 7 eladót láttam, itthon most épp nincs egy sem a kínálatban, teszteket is alig találni. Ritka tehát, de ez arról is mesél, hogy szeretik, nem adják el a tulajdonosok. Ezt a Népítéletből viszont nem tudom megállapítani, ott egy sem szerepel egyelőre. Viszont mi írtunk róla, mikor megjelent, de ennél a régi cikknél talán frissebb élmény, amikor házilagos építés nyomán ismertük meg, milyen is a kis Lexus szedán, ha dühös V8 kerül az orrába! Persze ez házilagos megoldás, de nem rossz, és fényesen bizonyítja, igény az volna rá!
A mérésre érkezett autó nagyon gyárias, rendkívül megkímélt állapotban van, öröm ránézni. Amikor begurult a padra mindenki felhördült, talán nem jön át teljesen a videóból, de élőben, brrrrrrr... elképesztő jelenléte van! Roland, a tulajdonos is sokáig kereste, és most hogy megvan, nem akarja eladni. Ez a 4969 cm3 sok dologra elég. Nem túl pörgős motor: mindössze 6600-nál adja le a 423 LE-t, az 505 Nm-t pedig 5200-nál – mondom ezt úgy, hogy az F sorozat, azaz a sportos széria modelljéről beszélünk. Polgári változatoknál ez a fordulatszám már magas volna, de a sportos sorozatoknál éppen megüti a mércét. A változó szívórendszer is segít simább nyomatékgörbét elérni. Sima görbe – fából vaskarika, betontalpfa, vagy műanyagüveges kóla – mindegyik létezik, de elég pongyola megfogalmazás. Mindegy, az viszont nagyon nem, hogy a gyártó 270-es elektronikus sebességkorlátot rakott ebbe az autóba, és 300 fölötti valós végsebességről szól a legenda, ha nem lenne a korlát.
Roland autójával hatodik (direkt) fokozatban futottunk neki a mérésnek. Nem mentünk gyorsan, csak elértük a 270-es limitert! A kipufogó hangja eközben megdöbbentő, mindig rá kell jönnöm, hogy a hangzás komoly tudományos munka eredménye. Mert hatékonyat könnyebb csinálni, mint szépen hangzót.
Az ránézve sem kérdés, hogy a mostani tulaj megad mindent az autónak, vajon az autó is kiadja az összes lovat? Te mit tippelsz mennyi maradt évtized után? Írd meg kommentben, de még persze mielőtt megnézed a videót!
Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, jelentkezzetek autótokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.