Az Opel megítélésén javítani kellett abban az időben, az anyacég General Motors azt gondolta, hogy egy amerikai mintára tervezett sportkupé jó lesz. Az eredmény maradandó lett, az biztos!
Ha bejött a Corvette Amerikában, miért ne lehetne siker Európában? Persze az óceánon áthajózva, V8-as motorral drága lenne, ezért kitalálták a GM konyháján, hogy inkább megcsinálják helyben. A B Kadett műszaki alapjai jók lesznek, hozzátették a C Rekord 1,9-es motorját, és Erhard Schnell keze által összehoztak egy szép külsőt is, mely utánozza ugyan a Corvette C3 vonalait, de nem másolja. Az Opel GT mindössze 123 cm magas, remek arányokkal. Zoltán autója 1970-ben készült, egy alapos felújítás után már kb. 30000 km-t futott. A motor, váltó viszont érintetlen, mert jó állapotúnak ítélték meg a felújításkor, és azóta is szépen ketyegnek – szóval csak a jóisten tudja, mit éltek át eddig. Ötvenkét éves az autó, de talán egy görgőzést csak kibír!
Érdekes megoldásokból nincs hiány az Opel GT-ben, bár többségét a helyszűke, vagy a forma kényszerítette ki. A lámpaműködtetés csodás: tisztán mechanikus, hossztengely körül forognak el a lámpatestek. A tankbetöltő gyönyörű formaterv, a beltér is sportos, a motorok viszont kilógnak kicsit. Ugyan 1968-ról beszélünk, de az 1,1-es motor 60 lóerővel meg ilyen kicsi és könnyű autóban is csak 155 km/h végsebességre képes, ami nem volt elég. Az 1,9-es már pajkosabb: 90 Le és 185 km/h végsebesség az ígéret akkor, amikor a VW Bogár 34 lovat és 115 km/h csúcssebességet tudott. Jó, a korabeli Alfák más kasztot képeztek, az nem ér. Sőt a Fiat 124 Coupé sem!

Az 1,9-es CIH, vagyis Camshaft in Head típusú motor. A vezérműtengely nem a szelepek felett forog, mint az OHC autókban, hanem mellettük található és himbákkal mozgatja azokat. Előnye, hogy alacsonyabb a szelepfedél, de sajnos jellemezően nem keresztirányú az öblítése, vagyis a szívó és kipufogó csatornák azonos oldalon vannak, ami korlátozza a teljesítményt. Azért 88 lóerő nem is rossz, ekkora és ilyen régi gépből!

Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, oszd meg és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy elektromos autóval is, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!
Korábbi méréseink:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ősztől nemcsak a gyomrodat, hanem a villanyautódat is töltheted a KFC-nél
Az áramot nem kosárban adják.
- Hírek
Baleset történt a Flórián téri felújításon, fél Budapest elesett
Az sem járt jobban, aki az M3-as autópálya környékén szeretné megközelíteni a fővárost.
- Hírek
Most tied lehet az egyik legritkább Mazda MX-5
Csak az Egyesült Királyságig kell érte menned.
- Hírek
A Mercedes már dolgozik az AMG ONE utódján
Erre utal egy sejtelmes kép, valamint iparági források is.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Közélet
Külföldi nyaralásra kötöttem biztosítást, de itthon égett ki az autóm
A biztosító nem akar fizetni, érdemes perelni?
- Hírek
Külön sávot kapnak a telekocsik és buszok a párizsi körgyűrűn
Csak a hétköznapi csúcsidőkben.
- Közélet
A gatyáját is kifizette olvasónk, pedig ha OT rendszám, akkor kedvezményes biztosítás!
Az OT plakett kiváltásával automatikusan jár a kedvezményes KGFB is. Csak az időzítés nem mindegy.
- Hírek
Ennél menőbben nem lehet megünnepelni a Porsche 912 hatvanadik születésnapját
A magyar KAMManufaktur kitett magáért.
- Hírek
Nem lehet leszoktatni az embereket az autózásról, ezt már a környezetvédők is látják
Meglepő mondás a fő környezetvédőtől. Kérjük vissza a szedánokat!
- Hírek
Új elektromos modelljéről tett közzé fotókat a Mercedes
Az elektromos SUV még álcázva futja a tesztköröket, de a lényeg már látszik.
- Hírek
Javítják a burkolatot, sávzárásra kell számítani az M0-son
A halásztelki csomópont térségében, az M1-es autópálya irányába.
- Hírek
Íme az uniós terv a feltápászkodásra, Magyarországnak is jó lehet
Uniós hátszelet kaphat az akkumulátorgyártás.
- Tesztek
Joggal lehetett volna az Év AutójaTeszt: KIA EV3 Long Range Earth Plus
Tisztességes valós hatótávjával máris felfelé lóg ki a sorból, és ez nem minden.
- Hírek
Trump vámjai miatt akár 4,5 millió forintos áremelkedés jöhet az amerikai autópiacon
A vámok emelése kéz a kézben jár az árak emelkedésével, amely az autóiparban járhat a legsúlyosabb következményekkel.
- Tesztek
Az egyik Yaris széttép, a másik meg ritkább, mint egy Bugatti
Bő 20 évvel ezelőtt is volt turbós Toyota Yaris, de az nem volt annyira brutális, mint napjainkban.
- Hírek
Extra pénzért árulna utólag aktiválható hatótávot a Rivian
Ez úgy lehetséges, hogy a Large+ akkumulátor teljesen megegyezik a Max változattal, ám előbbi kapacitását szoftveresen korlátozták.
- Hírek
Másfél milliárd eurós hátbaszúrást kapott a Maserati
Et tu, mi fili, Stellantis?
- Hírek
Minden negyedik ellopott autó Toyota Land Cruiser volt Japánban
A tízes toplistán csak Toyoták és Lexusok vannak.
- Hírek
Magyarországra érkezik a Chery második modellje, pedig még az elsőt sem láttuk
A Tiggo 7 és a Tiggo 8 az idei év második feltől lesz kapható.
- Tesztek
Jönnek a fiatalok, de a V12 örökBemutató: Rolls-Royce Ghost és Cullinan Series II
